klo 11:49 | 31.1.2016
Luin mainoksia joissa tunnettu luontaistuotemyyjä tarjoaa....Super kilpirauhanen ..ja Super tyroksiini..tuotteita kilpirauhasen hyvinvointiin. Kuka uskaltaa lähte luontaistuotelinjalle, koko kehoa ja koko elämää hallitsevassa asiassa....tälle linjalle?
Toivottavasti ei kukaan, ennekuin ottaa asioista selvää.
Ovatko nuo tavallisia vitam. lisiä, onko niissä hormooneja ja, vai onko niissä lääkinnällisiä vaikutuksia. Jos ei ole kilpirauhashormooneja? Ei ne ainakaan mitään paranna, muutta voivat jossain mään tervettä kilpirauhasta tukea? Kuka tietää?
kokeilin molempia 3 kuukautta ja mun kilpirauhasen arvot menivät parempan suuntaan.myös oireet hävisivät.meinan jatkaa nyt niillä.
Jos uskoo vahvasti, saattaa vaikuttaakin, mutta kun minä uskon vain oikeisiin lääkkeisiin, niin ei varmaankaan auttaisi. En ala kokeilla.
No, paljon mainostetaan luontaistuotteita ja usein niissä mainoksissa on joku henkilö kertomassa, miten se ja se tuote on muka tuonut apua vaivoihin...epäilen, onko totta, hehän saavat palkkiota kun mainostavat...koskaan ei näy juttuja niistä, jotka eivät ole tyytyväisiä!
Mulla on vähän erilainen kokemus . Söin kovasti mainostettuja hainrusto vihersimpukka tablettaja 3 kk sormieni nivelrikkoon. Aattelin, että josko auttavat nivelkipuihin niin ei tarttis syödä särkylääkkeitä. Otin ohjeen mukaan 3 tablettia päivässä mutta vähitellen 3kk:n kuluessa sormet tulivat entistä kipeämmiksi , pakko oli lopettaa näitten tablettien syöminen.
Ja aika kalliiksi tuli koko homma. Yksi paketti, jossa on 80 tablettia, maksaa yli 20 euroa! Niin että jos ohjeen mukaan ottaa tabuja niin se yks paketti riittää vain kuukaudeksi.
Kyllä mun mielestä luontaistuotteet on rahat pois meininkiä oman kokemukseni pohjalta.
Ravintolisä
Elintarvikelain alainen tuote, jonka tarkoitus on täydentää ruokavaliota. Ravintolisiä ovat esimerkiksi vitamiini- ja hiveainevalmisteet.
Kasvirohdosvalmiste
Lääkelain alainen lääkevalmiste, jota valvoo Fimea. Vaikuttavat aineet ovat joko kasviperäisiä aineita tai kasvirohdostuotteita. Perinteinen kasvirohdosvalmiste voidaan ottaa markkinoille ilman tutkimuksia, jos se on ollut vakiintuneessa käytössä 30 vuotta.
Luontaistuote
Vanhahtava termi, jolla niputetaan arkikäytössä yhteen ravintolisät ja kasvirohdosvalmisteet.
Moni suomalainen sekasyöjäkin kärsii tietämättään erilaisista ravinnepuutoksista. Yleisimmät ravinnepuutokset ovat kalan Omega-3 rasvahapot (EPA ja DHA), rauta, folaatti, B12-vitamiini, D-vitamiini, jodi, seleeni, magnesium, sinkki ja K2-vitamiini, joka on äärimmäisen tärkeä verisuonten ja luuston hyvinvoinnille.
Esim. kilpirauhasen vajaatoiminta tulee jos ravinnossa on liian vähän Seleeniä, Jodia, Sinkkiä, Kuparia ja Magnesiumia. Näiden hivenaineiden puute on yleistä suomalaisilla.
Suomalaisten jodin saanti ravinnosta on vähentynyt lähes kolmannekseen siitä, mitä se oli parhaimmillaan 1960-luvulla.