Ei uusi aihe,mutta tarpeellinen

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

siis minun mielestäni tässä kohden.
Satoja kertoja puitu,mutta eikö ole totta,että jos on rekisteröitynyt,kukaan ei voi käytää NIMEÄSI,ei voi tulla vihjaamaan anonyymina-ilkeyksiä toisen nimellä.
Jos osaa kirjoittaa tietokoneella osaa varmasti laittaa myös reksiteröidyn nimimerkin.
Kun on nimimerkki,kukaan ei voi olla nimellään ilkeä,tai tietysti voi...mutta ilkeääkö?
Ei minulla muuta sillä väliä ole,mutta kun sitä voi myös joutua itse luulluksi anonyymiksi,sitä ei voi korjata sitten millään.Sellaista en halua.
Tiedän,että on asioita,joita ei nimellä halua kertoa,mutta ei kukaan nimimerkkiäkään tunne ,jos ei itse kerro.
Voihan silti rekisteröityä nimimerkillä ja jatkaa herjoja,mutta silloin se ei ole se ystävän nimimerkki.
En ymmärrä aikuisia ihmisiä mikä heillä on vaivana kun joka forumilla jonkun pitää olla se keskustelun pilaaja.
Tiedän,että ei ole mahdollista saada puhdasta ,luottamuksellista forumia,mutta onko jollain parempia ehdotuksia,ajatuksia tästä?
Tai sitten vaan olla välittämättä.........toivoisin kuitenkin hyvää mieltä näissä keskusteluissa.

Sivut

Kommentit (65)

Vierailija

Minäkin osallistun aika vähän näihin keskusteluihin, koska olen huomannut, että oletpa sitten sitä- tai tätä mieltä, aina joku lyttää rumin sanoin. Eivätkö aikuiset ihmiset osaa kommunikoida fiksusti; kertoa, että olen kanssasi eri mieltä, kertoa oma näkökantansa. Ei aina tarvitse tuoda esiin omaa katkeruuttaan ja epäonneaan,( esim. suomalaiset miehet-, naiset, ovat sellaisia, heidän seksitaitonsa ovat määrätynlaisia, ym. ym.)
Kyllähän jokainen psykologiaa lukenut, ja lukematonkin tietää, että täällaiset kirjoittelijat purkavat omaa pahaa oloaan.
Toivotan Aprilliruusulle aurinkoista päivää!

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Näin se menee, hyvät keskustelut pilaavat juuri ne pottuilijat ja viisastelijat, jotka luulevat tietävänsä kaikki asiat paremmin kuin muut. Miksi pitää olla ilkeä? Varmaan monella näillä on jotain ongelmia, vaikka eivät niitä itse tunnistakkaan. Korkean aidan takaa on vaan niin turvallista huudella "naapurille".

Vierailija

Aivan näin.Kiva kun kommetoitte.
Aurinkopäivää sinne missä olette!!!!

Kevät tulee kylmäänkin kolkkaan;)

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Jonkin nimimerkin olisi viesteissä hyvä näkyä olipa kirjautuneena tai ei. Jos ei ole kirjautunut, niin voisihan nimimerkin kirjoittaa joko kuin otsakkeeksi alkuun tai perään niin kuin nimen kirjeeseen. Tulisi jokin tolkku siihen, kuka vastaa kenellekin tai "kekä " keskustelee kenenkin kanssa. Kun aika vähän aikaa sitten aloin vähän kirjoitella täällä, tuntui melkein huvittavalta kun anonyymi vastasi sen ja sen aikaiselle anonyymille. Niin on kuin haamut huhuilisivat keskenään. :)

Itse käytän tuollaista, koska vanhoihin ihmisiin suhtaudutaan usein "tunteella" eikä aina sillä ystävällisimmällä. Me kuitenkin olemme olemassa ja lisääntyvä luonnonvara. Niinpä minusta on hyvä tulla esiin ja osoittaa, että meilläkin on ajatuksia, vaikka kuulumme toisaalta katoavaan sukupolveen.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Aurinkoista päivää kaikille
Pistän minäkin puulusikkani tähän soppaan ;D
Välillä kyllä tulee pyyhkeitä, kun joka keskusteluun sotkeennun, mutta haitanneeko tuo ;)

Minäkin ajattelen niin, että hän joka kovin sanoin ruotii jotakin kirjoittajaa, purkaa omaa pahaa oloaan. Ja omia ahdistuksiaan. Kyllähän sitä voi hypätä yli, jos asia ei kiinnosta tai tuntuu liian " törkeältä" tai jotain. Usein jo aloituksesta näkee, mitä keskustelu koskee. Harvoin kai sitä vahingossa osuu keskusteluun, joka käsittelee itselle ahdistavaa asiaa. Meidän jokaisen hyvän maun rajat on vähän eri paikoissa. Ja jos sensuuri ei iske, on keskustelu palstan sääntöjen puitteissa hyväksyttävää. Netti on kuitenkin julkinen media ja siellä saa jutella monenlaisista asioista. Mutta toisen ihmisen suora haukkuminen ei koskaan voi olla hyväksyttävää ja kertoo paljon haukkujasta. Eri mieltä saa olla ja mielipiteitään tuoda esiin.Älykkyyden arviointi tai diagnoosin teko ei kuulu näille palstoille

Meillä on jo pälvi tuossa naapurin pihassa.....

Aprilliruusun ikkuna on kyllä niin salaperäinen ja ajatuksia herättävä. Onko se sinun oma ikkunasi??

Vierailija

Minullekin tuli kerran paha mieli moneksi päiväksi, kun kirsikankukka55 mollasi minua. En ollut sanonut pahasti tai moittinut ketään.
Täällä sitä nyt hurskastellaan...

Vierailija

Joskus minä vastaan nimettömänä, kun ottaa aivoon nuo vinoilijat. Piällysmies joka onkin nainen.
Varsinkin tämä nimimerkki voi olla ärsyttävä. Minusta ei, koska olen syntyjään Savosta. Sitäpaitsi kaikki nimimerkit joita halusin, oli varattuna.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Minullekin tuli kerran paha mieli moneksi päiväksi, kun kirsikankukka55 mollasi minua. En ollut sanonut pahasti tai moittinut ketään.

Voisitko ystävällisesti kertoa, miten olen sinua mollannut?

Vierailija
kirsikankukka55

"Rattijuoppo"-keskustelu 05.01.2012.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

kirsikankukka55

Kävin katsomassa tuon keskustelun, enkä kyllä ymmärrä vieläkään, kuinka olen sinua mollannut? Oletko se anonyymi, jonka kirjoitusta lainasin?
En mielestäni mollannut siinä ketään, mutta jos olen pahoittanut mielesi, pyydän vilpittömästi anteeksi.

Vierailija
kirsikankukka55

kirsikankukka55

Kävin katsomassa tuon keskustelun, enkä kyllä ymmärrä vieläkään, kuinka olen sinua mollannut? Oletko se anonyymi, jonka kirjoitusta lainasin?
En mielestäni mollannut siinä ketään, mutta jos olen pahoittanut mielesi, pyydän vilpittömästi anteeksi.

Keneltä tuli ilmaus: "Oletko ihminen vai liero?" jos ei sinulta. En huomannut keneltä olisit voinut sitä lainata.

nummisuutari
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Silloin tällöin en osaa pysyä erossa useimpien keskustelunaiheiden kiusallisimmasta rönsystä, hömppäkommenttien sättimisestä. On tekoreipasta ehdottaa: "Sovitaan nyt kaikki rakkaat kanssakirjoittajat, ettei motkoteta, vaan kirjoitetaan asiaa". Kukaan ei valtuuta tällaista ehdottamaan, vielä vähemmän moiseen suostumaan.

Ilman mitään oikeutusta ehdotan toleranssin nostoa. Ryhdytään sietämään pieniä paskamaisuuksia. Mutta pysytään itse asiassa. Jos omassa kirjoittelussa on substanssia, kyllä se huomataan ja kommentoidaan hälystä huolimatta. Jokainen jatkaa parhaan kykynsä mukaan teeman kehittelyä ilman "mitäs luulet", "itte oot" ja likaisempia heittoja. Samalla putoaa pois hillitön määrä virattomia lainauksia ja tyhjiä rivejä. Luettavuus paranee.

Käynnistäjä kirjoitti: Tiedän,että ei ole mahdollista saada puhdasta ,luottamuksellista forumia,mutta onko jollain parempia ehdotuksia,ajatuksia tästä?

Kun ET-raati-alue on käytettävissä jään kysymään, mitä muuta kaivataan kuin sytyttäviä aiheita ja ennen kaikkea haastavia mielipiteitä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat