Sivut

Kommentit (21)

Jens

Osatyökyvyttömyyseläkkeellä hän ilmeisimmin ei enäö ole. Osatyökyvyttömyyseläke muuttuu 63 vuotiaana vanhuuseläkkeeksi eli tässä jää kuva , että ei saa normaalia vanhuuseläkettä vaan elää 700 euron osatyökyvyttömyyseläkkeellä vielä 72 vuotiaana.

Vierailija

Liisa saa niin paljon tukia että jos ne laskee eläkkeen kanssa yhteen, niin tuloiksi tulee jo n. 1200€ ellei enemmänkin.

Saan tuon verran eläkettä, asumistukea 240€. Muita tukia ei ole. Vuokra 580€. Kaikki muu joutuu itse maksamaa lääkkeet, lääkärit, vesimaksu, sähkö, puhenlaskut ja netti. + yllättävät menot. +vakuutukset ym.
Kaiken tämän jälkeen voi jäädä n.200-300/kk. Ainoa asia josta voi pihistää on ruoka. Minäkin syön joka päivä.

Vierailija

Jens kirjoitti:
Osatyökyvyttömyyseläkkeellä hän ilmeisimmin ei enäö ole. Osatyökyvyttömyyseläke muuttuu 63 vuotiaana vanhuuseläkkeeksi eli tässä jää kuva , että ei saa normaalia vanhuuseläkettä vaan elää 700 euron osatyökyvyttömyyseläkkeellä vielä 72 vuotiaana.

Uhraa, uhraa saat kirkkamman kruunun. Ei valitusoikeutta!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Liisa saa niin paljon tukia että jos ne laskee eläkkeen kanssa yhteen, niin tuloiksi tulee jo n. 1200€ ellei enemmänkin.

Saan tuon verran eläkettä, asumistukea 240€. Muita tukia ei ole. Vuokra 580€. Kaikki muu joutuu itse maksamaa lääkkeet, lääkärit, vesimaksu, sähkö, puhenlaskut ja netti. + yllättävät menot. +vakuutukset ym.
Kaiken tämän jälkeen voi jäädä n.200-300/kk. Ainoa asia josta voi pihistää on ruoka. Minäkin syön joka päivä.

Sinulla on tuloissa parinsadan aukko ja jos menet sossuun se maksetuilla laskuilla täytetään. Noin uskon asian olevan. Ikvästi sanottu "joutuu maksamaan itse"niin sen pitääkin olla, ihminen on vastuussa itsestän ja teoistaan. Jokaisen tulisi elämänsä kustannukset työllä tienata. Mutta ja mutta....

Vierailija

Noin pienellä tuololla oma äitinikin akoinaan elelei, säästöön laittoi ja nuukasti eli. Minullekkin aina halusi antaa kun kävin hänen luonaan, en enää iljennyt ottaa kun ikää minulle tuli, hän ei tykkännyt siitä kun kieltäydyin ottamasta. Ei se ole mitään uhrautumista, jos lapselleen haluaa antaa, eikä siitä mitään kruunua kukaan päälaelleen pyydystä.  Onnea toivotan elämäänsä hänelle jatkossakin.

Vierailija

Jos hänellä on varaa rahoittaa aikuista lastaan, ei hän tarvitse sosiaaliturvan henkilökohtaisia etuja.

tyhmä mikä tyhmä

En haluasi olla kateellinen mutta olen kuitenkin. Että sossu maksuu jopa sähkölaskut ja omavastuu vuokrasta on rapiat sata euroa asumistuen jälkeen!  Kyllähän sitä jää rahaa lainailla pojalle kun yhteiskunta elättää. Ja minkälainen on tämä poika perheineen, joka äidiltä lainaa? Sen jälkeen kun kotoaan muuttaa pois ja perheen perustaa ja tekee lapsia niin on omillaan. Kasvaako tässäkin jälkipolvi, jonka mielestä yhteiskunnan eli muiden veronmaksajien pitäisi osallistua heidän perheensä ylläpitoon? Mun mielestä ei pidä tehdä lapsia jos itsellä ei heitä varaa elättää.

Ikinä en oo sossussa käynyt enkä mitään tukia saanut. Rankka työelämä takana ja silti pieni työeläke.  Tyhmä mikä tyhmä, paree kun oisin jäänyt kotiin lapsia "tekemään ja hoitamaan" niin nyt sitten eläkkeellä pärjäisin paremmin yhteiskunnan tuilla.

Asiantuntija

Tunnen naisen joka jäi kelasta eläkkeelle 63 ikäisenä. Tuli takuueläke  noin 680 € kk.  Liian nuorena eläkkeelle jäämisestä tehtiin alennus. Nyt hän saa käteen 623 € kuukaudessa. Ei yhtään euroa mitään muita tukia.

Oma asunto.

Vierailija

Mielestäni sossun olisi oltava tarkkana myöntämissään tukisummissan. Miksi ihmeessä tässäkin tapauksessa rahaa siirtyy toiseen talouteen?

Vierailija

Niin ne Äidit tekee, syntymästä kuolemaan, aina lastensa parasta ajatellen, vaikka äidin ajatus lapsen hyvästä ei ole sama kuin lapsen, aina.

Vierailija

tyhmä mikä tyhmä kirjoitti:
En haluasi olla kateellinen mutta olen kuitenkin. Että sossu maksuu jopa sähkölaskut ja omavastuu vuokrasta on rapiat sata euroa asumistuen jälkeen!  Kyllähän sitä jää rahaa lainailla pojalle kun yhteiskunta elättää. Ja minkälainen on tämä poika perheineen, joka äidiltä lainaa? Sen jälkeen kun kotoaan muuttaa pois ja perheen perustaa ja tekee lapsia niin on omillaan. Kasvaako tässäkin jälkipolvi, jonka mielestä yhteiskunnan eli muiden veronmaksajien pitäisi osallistua heidän perheensä ylläpitoon? Mun mielestä ei pidä tehdä lapsia jos itsellä ei heitä varaa elättää.

Ikinä en oo sossussa käynyt enkä mitään tukia saanut. Rankka työelämä takana ja silti pieni työeläke.  Tyhmä mikä tyhmä, paree kun oisin jäänyt kotiin lapsia "tekemään ja hoitamaan" niin nyt sitten eläkkeellä pärjäisin paremmin yhteiskunnan tuilla.

Pojan pitäisi kyllä pitää itsestään huoli. Jos ei rahat riitä, niin sitten vaikka lainaa pankista jos ei muuta. Ei taida olla kauheasti arvostusta äitiänsä kohtaan..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Niin ne Äidit tekee, syntymästä kuolemaan, aina lastensa parasta ajatellen, vaikka äidin ajatus lapsen hyvästä ei ole sama kuin lapsen, aina.

Näin on, kyllä äidit tietää. On meitä muitakin, joilla ei ole raha asiat kovin hyvässä kunnossa. Minä tienaan 850 euroa ja vakuutuksien, lemmikkulujen, laskujen  ja muiden pakollisten kulujen jälkeen ruokaan jää 200 euroa jolla ei kyllä pääse juhlimaan. Mitään muuta on sitten ihan turha kuvitellakaan tekevänsä...

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Eikö olisi aika tuossa tarkistaa kaikkien menojen oikea suhde.. Jotta olisi rahaa ruokaan hieman enemmän. Koska jos syö hunosti, elää kohta huonosti ja elämän laatu ja kunto kärsii.

Eläkeläisen ikuinen ongelma on eläkkeen "pienuus" ei sen suuruus. Menoja säätämällä  voi saada

aikaan tyytyväisempää asennetta elämää kohtaan. Noin olen kokenut!

Välillä säästää, kyllä siitä vähästäkin voi.. ja taas on rahaa jonkun haaveen täyttämiseen.

Toki helpompaa on jos omistaa asunnon.

Vielä jos se on jo velaton, yhtiövastikkeeseen taitaa n. parisataa riittää.

Toivomus tulevaisuudelle onkin, että pysyisi terveenä koska apteekissa asiointi on hirmu kallista.

Vierailija

-valone-Käyttäjä698 kirjoitti:
Eikö olisi aika tuossa tarkistaa kaikkien menojen oikea suhde.. Jotta olisi rahaa ruokaan hieman enemmän. Koska jos syö hunosti, elää kohta huonosti ja elämän laatu ja kunto kärsii.

Eläkeläisen ikuinen ongelma on eläkkeen "pienuus" ei sen suuruus. Menoja säätämällä  voi saada

aikaan tyytyväisempää asennetta elämää kohtaan. Noin olen kokenut!

Välillä säästää, kyllä siitä vähästäkin voi.. ja taas on rahaa jonkun haaveen täyttämiseen.

Toki helpompaa on jos omistaa asunnon.

Vielä jos se on jo velaton, yhtiövastikkeeseen taitaa n. parisataa riittää.

Toivomus tulevaisuudelle onkin, että pysyisi terveenä koska apteekissa asiointi on hirmu kallista.

Tätä mieltä minäkin olen. Rahaa on vähän ja sen on riitettävä yksinkertaisesti. Olen karsinut kaiken pois ja säästän niin, että joka vuosi voi kerran tehdä jonkun kivan reissun, kotimaan matkan tms. Pakko nauttia elämästä ja nimenomaan panostaa ravintopuoleen. Terveellisesti eläminen saattaa olla hieman hintavampaa, mutta lääkekuluissa sen sitten säästää. Koko ikäni olen syönyt terveellisesti ja tekee pahaa katsoa kavereita, kun kaikilla on elintapadiabetes tai keuhkoahtaumaa. Kaikki itse hankittuja ja eläkkeet on pienet, niin sitten valittavat. Ajattelenkohan vähän kylmästi, joka tapauksessa: sitä saa mitä tilaa!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat