Stressi lyhentää elämää ?

Vierailija

V*tutukseen kuolee - lyhentää elämää yli 15 vuotta...
Tähän asti kansalaisia on varoiteltu tupakasta, päihteistä ja roskaruuasta sekä innostettu liikkumaan.
Nyt maailmalla herätään siihen, että elämänasenne vaikuttaa terveyteen.

Negatiivinen asenne voikin olla avain suomalaisten terveyseroihin.-----
Suomalainen lääkäriseura Duodecim laatii parhaillaan
kansalaisille digitaalista terveystarkastusta, jonka avulla voi mitata omaa v-käyräänsä.
--
- Kyse on aidosta haasteesta, millä tavalla hyvinvointia pystytään lisäämään yhteiskunnassa.
Se näkyy terveyseroina, työurien lyhentymisenä
ja viime kädessä kaikki kulminoituu koko Suomen tulevaisuuteen ja kestävyysvajeen taltuttamiseen.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012030715294326_uu.shtml

Juu-uh.Asenne ratkaisee,
ja kiukkusimmilla nousee verenpaine ja infarktit iskevät,
stressi altistaa ties mille sairauksille...
"Downsifhtaaja"

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Heippa "Downsifhtaaja"

Jos mä väitän, että kaikki ohjelmoidut elämänasenteet aiheuttaa stressiä, niin mitäs vastaat. Downshiftaus, slow life ja homing sekä ideologisemmat säästöohjelmat ovat eri lailla provosoivia yhteiskunnallisia affektiivisia liikkeitä. Ennen oli helpompaa, kun oli vain persaukisia. Mutta kukaan ei puhunut sen aiheuttamasta vereenpaineen laskusta.

Eläkkeelle siirtyminen sai minutkin kutsumaan itseäni downshiftaajaksi. Mutta rikolliset talousuutiset, lottovoittajat, Wahlroosit ja vastaavat saavat mut aina stressaantumaan persaukisena siitä huolimatta, että raha riittää tavalliseen arkeen. Entisenä media-ihmisenä en osaa sulkea nettiä, radioa, telkkaria, silmiä printatuilta lööppareilta. Seis maailma. Tahdon ul... no jos en ulos, niin suojaan!

Vierailija

Stressi on pahasta, siis negatiivinen kuluttava stressi. Puhutaan myös positiivisesta stressistä joka taas on hyödyllistä.
Itse olen ollut sellainen ihminen joka helposti stressaannun kaikesta. Sydämen rytmihäiriöiden takia lääkäri "kielsi" minua stressaamasta, sanoi että tuon ikäisen ihmisen luulisi jo ymmärtävän.
Kyllä siinä meni monta vuotta ennenkuin pystyin downshiftaamaan. Nykyään voin paremmin kun noudatan periaatetta: Yksi asia kerrallaan, kestäköön sitten niin kauan kuin kestää. Ellen ehdi tänään niin teen huomenna. Jos on aivan liian paljon töitä niin delegoin ja pyydän apua.

Vierailija

Verenpaine siis nousee, kun elintaso laskeee - eikö se niin päin ollut. Ainakin itse olen näin päin sen kokenut. Eipä ihme, että hyvätuloiset elävät vuosia pitempään kuin köyhemmät. Yksi iso murhe on poissa: huoli toimeentulosta.
Köyhä voi sitten minimoida kulutustaan ja iloita siitä, että hän elää ekologisesti. Ei lentele jet-koneilla eksoottisiin lomakohteisiin, ei paiskaa vaatteita menemään vaan käyttää samaa vuosikaudet, parsii ja paikkaa sukkia. Kalliit lihat voi jättää ostamatta, jos haluaa vähentää lihakarjan kasvatuksesta aiheutuvia päästöjä. Aitoja turkiksia ei kannata ajatellakaan, turhaa teurastusta ja eläinten kärsimyksiä.
Hyvää mieltä tosiaan kannattaa itselleen hankkia kaikin tavoin: ihmissuhteista, mukavasta tekemisestä, musiikista, lukemisesta, liikunnasta,
hyvistä elokuvista...kuka mistäkin saa nautintoa. Kirjastossa on kaikenlaisia hyvän elämän ohjekirjojakin, joissa opastetaan rentoutumista ja mietiskelyä, joogaa, positiivista ajattelua, ja mitä kaikkea. - Kun minua oikein pännii, koetan ruveta muistelemaan elämän huippuhetkiä ja onnellisia tapauksia, ja miltä silloin tuntui. Ei elämä sentään ole hullumpaa ollut, ja jokainen uusi päivä on bonusta minun iälläni. Ei tiedä, mitä ihania yllätyksiä vielä on edessä. Jos ei vallan loton jättipottia, niin jotain muuta hienoa ehkä.

Vierailija

Anonyymi 09.03.2012 klo 23.:41 : Monenko ihmisen stressikäyttäytymistä tutkit, milloin sen teit ja missä? Oletko väitellyt ja hyväksyttiinkö väitöskirjasi? Pyydän ystävällistä ja sivistystä osoittavaa vastausta, kiitos!

Vierailija

Anonyymi 10.03.2012 06:55 Sulle tekisi hyvää nukkua vähän pitempään, ja herätä paremmalla tuulella. Eihän täällä kukaan ole sinulle vastausvelvollinen. Kysymyksesi huokuu pidäteltyä kiukkua ja vähättelyä. Pidä huolta omasta stressistäsi ja eliniän ennusteesta. Iloa elämääsi!

Vierailija

Lainaus:

Anonyymi 09.03.2012 klo 23.:41 : Monenko ihmisen stressikäyttäytymistä tutkit, milloin sen teit ja missä? Oletko väitellyt ja hyväksyttiinkö väitöskirjasi? Pyydän ystävällistä ja sivistystä osoittavaa vastausta, kiitos!

Oletkos dementikko kun noin kalikka kalahti. Eräällä luennolla aivojen terveydestä oli luennoimassa aivotutkija, professori. Hän kertoi että aivoille on hyväksi stressi kuin toimettomuus koska silloin ihminen joutuu käyttämään enemmän aivojaan ja aivojen terveydelle on tärkeää jatkuva toiminta. Käyttämättömät aivot kun dementoituvat helposti. Ensi viikolla vietetään ns. aivoviikkoa ja luentoja järjestetään useita, joten suosittelen osallistumaan luennoille, seuraahan lehtiä missä niitä järjestetään. Ymmärrätköhän sinä ressukka edes mikä on väitöskirja?

Vierailija

Olen tässä puolen vuoden sisällä huomannut (en tiennyt aiemmin) kuinka ihmiset on negatiivisia, kuinka he tahallaan provosoivat, purkavat tuntemattomiin kiukkuaan ja pahaa mieltään. Naljailevat, ilkeilevät jopa ivaavat. Eivätkä osaa keskustella! Harvinaisen älytöntä! Minä lopetan, alan parantumisprosessin tästä "riippuvuudesta" enkä taatusti avaa ET.n sivuja. Jokaisella sivulla samaa ilkeilyä ja negatiivista panettelua. Heippa. v.

Vierailija

69 vuotta ja vasta puoli vuotta ymmärtänyt maailman pahuutta! Mitä ne kovat kokemukset ja kylmyys opettivat? No, jos ei ollut kirjoja lapsuudessa, ei nähnyt edes Jörö-Jukan kuvia. Kun nyt vaihdat jälleen nimimerkkiä: vielä ehdit hymyilläkin! :)

Vierailija

Anonyymi klo 11.37 Löin vetoa, ettet pystyisi/osaisi perustella väitettäsi!! :) Arvaa ihan huviksesi kuka voitti!?
Iloa Sinun kiukkuiseen päivääsi - edes vähän!! :))

Vierailija

Siitähän on jo ainakin 10 vuotta kun Paavo Väyrynen kysyi että voiko v*tukseen kuolla kun hän oli jotkut vaalit, en nyt muista mitkä, hävinnyt.
Nythän se on sitten "tutkittukin" että jatkuva negatiivisuus ja ketutus lyhentää elinaikaa keskimmäärin 15 vuotta.

Vierailija

Lainaus:

Siitähän on jo ainakin 10 vuotta kun Paavo Väyrynen kysyi että voiko v*tukseen kuolla kun hän oli jotkut vaalit, en nyt muista mitkä, hävinnyt.
Nythän se on sitten "tutkittukin" että jatkuva negatiivisuus ja ketutus lyhentää elinaikaa keskimmäärin 15 vuotta.

Siitä on jo yli 25 vuotta! Väyrynen oli solminut tunnetun kassakaappisopimuksen porvaripuolueitten kanssa, että hänestä tulee vaalien jälkeen pääministeri. Koivisto käytti silloin vielä voimassa olevan lain mukaista presidentin nimitysoikeutta ja nimitti Haari Holkerin pääministeriksi. Tässä yhteydessä kerrotaan Väyrysen kysyneen lääkäriltä ko. tunnetun kysymyksen. Kiukkuhan voi aiheuttaa psykosomaattisia oireita, jopa sydänoireita.
Todistettu on, ettei Väyrynen kuollut ketutukseensa, ei kuollut myöhemminkään, vaikka on vuoden 1986 jälkeen hävinnyt useita vaaleja. Auttaisiko Paavoa nykyinen positiivinen ote -- niin kauan kuin sitä riittääkään.

Vierailija

Sellaista ihmistä ei löydykään kuka tietäisi kuinka monta vuotta vitutus lyhentää elämää. Turhaa vouhotusta. Ja minkäs sille mahtaa jos vituttaa. Jokainen elää niin kauan kuin sydän lyö. Niin yksinkertaista se on!

Vierailija

Sitä ei kaikki todeksi usko, mutta vi*utusta puretaan vit*uilemalla. Sydän pomppii onnistuneen vit*uilun jälkeen iloisesti ja elinvoimaisesti. Liikutuksen syke vahvistaa sydäntä. On siinä moralisteilla oppimista.

Vierailija

Tiesithän sinä sen,
että sinusta kovasti iloitsen ja
että olet minulle tärkeä ihminen. ..?

Tiedätkö myöskin sen,
että usein sinua lämmöllä ajattelen
ja yhteisiä hetkiämme muistelen. ...
Arvaat kai sinä sen,
että koskaan sinua unhoita en,
sinä ystävä kultainen. :D

Sivut

Uusimmat