Tummenevat silmälasit!

Vierailija

MOI!

Hankin juuri itselleni uudet silmälasit ja eka kertaa tummenevat sellaiset, sangat ovat kauniit.
Mutta yllätys oli suuri, kun huomasin, että lasit tummenevat ( tänään) pilvisellä säällä.
Miksi ihmeessä pilvisellä säällä, vettä sataa ja taivas ihan pilvessä?
En tykkää, halusin että ne tummenevet vain, kun aurinko paistaa.
Ehkä on peruttava kauppa!
Onko kokemuksia?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Minulla oli joitakin vuosia sitten tummuvat ja ne reagoivat herkästi valon määrään. Haittana on etteivät vaalene kovinkaan nopeasti sisätiloihin tullessa. Silmät tuntuivat herkistyvän pienellekin valolle ilman laseja. En tiedä joko nyt saa useampia värejä mutta minulle harmaa ei sopinut. Kannattaa pitää rinnalla myös toiset tavalliset lasit.

Vierailija

Minulla ollut tummenevat lasit jo kymmeniä vuosia ja tykkään valtavasti.
Linssit ragoivat valonmäärään ihan niinkuin pitääkin.
Sisällä veelenevat ihan nopeasti ja värivaihtoehtojakin on ruskea ja harmaasävyt.

Vierailija

minulla on jo toiset tummenevat lasit, muuten ihan hyvät kun silmäni ovat arat , mutta yhden huonon puolen olen löytänyt. Auton takalasi on tummennettu ja kun valo on tummentanut lasit saa olla tarkkana ajaessa että näkee oikein kestää jonkin aikaa ennenkuin lasit kirkastuvat. Perutustilanteet ovat joskus aika kiperiä.
janttukatriina

Vierailija

Lainaus:

minulla on jo toiset tummenevat lasit, muuten ihan hyvät kun silmäni ovat arat , mutta yhden huonon puolen olen löytänyt. Auton takalasi on tummennettu ja kun valo on tummentanut lasit saa olla tarkkana ajaessa että näkee oikein kestää jonkin aikaa ennenkuin lasit kirkastuvat. Perutustilanteet ovat joskus aika kiperiä.
janttukatriina

Pistä lippalakki päähän, että muutkin tiellä kulkijat osavat sinua varoa.

Vierailija

Minulla on ollut useammatkin tummenevat lasit. Olen ollut niihin erittäin tyytyväinen. Kannattaa ottaa laadukkaisiin linsseihin tummennukset, silloin toimii ainakin hyvin. Viimeksi otin lasit ilman tummennuksia ja aurinkolasit omilla vahvuuksilla erikseen. Luulin tulevan toimeen kun työelämäkin vähentynyt. Ei ollut järkevää, palaan aijempaan systeemiin.

Vierailija

Minullakin oli kerran tummenevat silmalasit. En pitänyt niistä juuri siksi, että ne olivat pilvisenä päivänä ja sisälläkin hieman tummat. Tänä päivänä minulla on aurinkolasit vahvuuksilla ja tavalliset lasit. Minulle taas tämä sopii hyvin. Tosin tummenevat lasitkin ovat varmaan parantuneet minun kokeilunu ajoista. Yksi sopii yhdelle, toinen toiselle.

Vierailija

Minulla on ollut jo vaikka kuinka monet tummenevat lasit, nykyiset lisäksi monitehot. Lasien tummumista en edes itse huomaa, niin luontevasti tummuvat. Tietenkin sisälle tultua ei tahdo nähdä hetkeen, mutta ei se tilanne kauan kestä. Jos tulee kirkkaasta auringonpaisteesta sisälle, ei silloinkaan näe, vaikkei pitäisi laseja ollenkaan.

Olen todella tyytyväinen. Olisi tosi hankalaa, jos pitäisi olla aina mukana vahvuuksilla varustetut aurinkolasit, koska ilman laseja en voi autoa ajaa.

Omat lasini ovat hämärässä ihan kirkkaat. Tummuusaste vaihtelee valon määrän mukaan.

jaanakatriina
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei. Minulla on jo toiset tummenevat silmälasit , ja olen ollut ihan mielissäni koska silmäni ovat arat. Ainoa vaikeus on kun nykyisessä autossani on tumma takalasi. Kun pitää peruuttaa kirkkaalla säällä niin se on vähän hankalaa .
Nyt kun olen käyttänyt tummenevia silmälaseja en vaihtaisi hevin tavallisiin , ei tarvita erikseen aurinkolaseja.

Heluna

Hei! Hommasin viime keväänä silmälasit; ja nyt olen suunnitellut hankkia tummentavia laseja. Silmäni ovat tosi valonarat. Mietin, et millaiset olis järkevintä hankkia, ettei tarttis lasien kans venkslata ees taas. 

Vierailija

Heluna kirjoitti:
Hei! Hommasin viime keväänä silmälasit; ja nyt olen suunnitellut hankkia tummentavia laseja. Silmäni ovat tosi valonarat. Mietin, et millaiset olis järkevintä hankkia, ettei tarttis lasien kans venkslata ees taas. 

Syö runsaasti mustikoita, ne paransi minun valonarat silmäni, ja kosteustipat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla on ollut jo vaikka kuinka monet tummenevat lasit, nykyiset lisäksi monitehot. Lasien tummumista en edes itse huomaa, niin luontevasti tummuvat. Tietenkin sisälle tultua ei tahdo nähdä hetkeen, mutta ei se tilanne kauan kestä. Jos tulee kirkkaasta auringonpaisteesta sisälle, ei silloinkaan näe, vaikkei pitäisi laseja ollenkaan.

Olen todella tyytyväinen. Olisi tosi hankalaa, jos pitäisi olla aina mukana vahvuuksilla varustetut aurinkolasit, koska ilman laseja en voi autoa ajaa.

Omat lasini ovat hämärässä ihan kirkkaat. Tummuusaste vaihtelee valon määrän mukaan.

Olen ihan samaa mieltä. En edes huomaa, milloin tummuvat tai vaalenevat. Tottuminen jo ekoihin tummuviin kävi tosi nopeasti. En vaihtaisi tummumattomiin. Monitehot on mullakin.

-Tummuviin tyytyväinen

Vierailija

Olen ollut todella tyytyväinen tummeneviin laseihin ja tummumista ei edes huomaa. Kuullut jo aikaisemmin paljon positiivista sanottavaa tummenevista linsseistä, mutta jääräpää kun olen niin en sitten ole vaihtanut, vaikka lasien vaihto oli ollut tapetilla jo vuoden päivät. Vanhat monitehot ovat yhä kaverina ja lisäksi lukulasit.

Vierailija

Tummuvat moniteholasit on minullakin ollut jo parikymmentä vuotta, enkä enää haluaisi muita. Lasien tummuminen pilviselläkin säällä johtuu optikon mukaan siitä, että UV-säteitä on myös silloinkin ilmassa ja lasit reagoivat niihin. Voimakkaassa auringonvalossa kevähangilla ja esim. etelän lomakohteissa käytän kyllä aurinkolaseja, koska näissä tummenevissa ei teho riitä suojaamaan silmiä.

Vierailija

Ajankohtainen asia, kun kevätaurinko kirkkaana porottaa. Otetaan aurinkolasit taas talvilevosta esille.

Oletteko ajatelleet, että silmiä voi hoitaa, niin hoitaa, että ei normaalioloissa koskaan tarvitse tummennettuja silmälaseja. Silmien hoito on tärkeämpää, eikä jättää hoitoa ja arkuutta aurinkolasien tai tummennettujen silmälasien varaan.

Kokomuksia on lähipiirissä, seuraus tummenetuista laseista ja hoitamattomuudesta kaihit, eli painetauti ja harmaakaihi. Eikö olisi järkevää hoitaa silmiään eikä tieten ja laiskuuttaan laittaa arkojen silmien suojaksi vain tummalinssisiä laseja?

Hoitaminen on mm.  oikea ravinto, sopiva valaistus, tupakoimattomuus, kosteustipat heti jos silmät vaikuttaa kuivilta ja vähempi tietsikan tuijotus.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Migreenistä kärsivälle tummuvat lasit ovat ykkösjuttu. Varsinkin näin keväällä kun valo on kirkasta ja kovaa olen tummenevien lasien ansiosta säästynyt monelta migreeniltä. En vaihtaisi tavallisiin laseihin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat