Herääminen ?

Vierailija

Mihin aikaan yleensä heräät.
Itse olen srurannut, tilannetta, ja näyttäisi olevan, että keskimäärin klo. n. 7:00 aikoihin.

6-8 välillä.

Kommentit (13)

Vierailija

Työpäivinä herään silloin kun herätyskello soi, elikkä 5:50. Vapaapäivinä voi mennä vähän myöhempään, n. 6.30.

Vierailija

Minua ovat herännäisliikkeet pommittaneet vuosikymmeniä. Pahimmillaan ne ovat vieneet yöunet, niin että aamuherääminen on tuskaa. Mutta lapsenuskoni olen säilyttänyt. Siksi nukun aamuyöstä viatonta unta puoli yhdeksään, jolloin sähköinen kukko kiekuu.

Vierailija

Heräämis ajankohdalla ei ole suurtakaan merkitystä jos ei työt vaadi, tärkeemää on kauanko nukkuu ei se milloin nukkuu 6-8 tuntia vrk. lienee hyvä keskiarvo.

Vierailija

Nykyisin kun on jo valoisampaa herään 8 paikkeilla. Kuukausi sitten nukuin vielä 9 saakka. Valon voima on ihmeellinen.

Vierailija

Aloitin eläkevuodet muutama kuukausi sitte. Töihin olisin ehtinyt hyvin nousemalla heti setsemän jälkeen. Mutta kouluvuosien muistona päässäni soi kaikki vuosikymmenet vekkari klo 6.30. Aamun painajaisissa bussiin piti ehtiä, vaikka linjakin oli lopetettu 35 vuotta sitten. Ja nyt luen, että stressi lyhentää elinvuosien määrää.

Vierailija

Eri ihmiset tarvitsevat unta eri tavoin, ei sen unen määrä ole mikään vakio.
Sillä taas ei ole mitään väliä moneltako herää, ihmiset menevät täysin eri
aikoina nukkumaan. Minä olen ainakin kymmenen vuotta nukkunut noin 5-6
tuntia yössä ja se on minulle riittävä. Jos menen klo 24 nukkumaan, niin
herään 5-6 välillä. Jos menisin nukkumaan 21:ltä, niin heräisin virkeänä
yöllä noin 3:lta.

Vierailija

Mitä vanhemmaksi tulee,sen vähempi tarvii unta.Näin mulla ja tuttavilla.Unen kesto noin 5-6 tuntia.Jos menee yli sen, on tokkurainen olo aamu päivän.

Vierailija

Lainaus:

Mitä vanhemmaksi tulee,sen vähempi tarvii unta.

Näin kai yleensä on, sanotaan. Minä lienen sitten poikkeus, koska nukun usein yhteen mittaan kahdeksan tuntia.
"Vanha elli"

Vierailija

Kirja: Herääminen
Laura Gallego Garcia

"Viisiosainen nuorten fantasiasarja Idhunin kronikat alkoi Suomessa syksyllä 2010, kun romaani Vastarinta ilmestyi. Nyt julkaistava Herääminen on sarjan toinen osa, ja kolmas osa julkaistaan syksyllä 2012."

Vierailija

Niin, herääminen voi tarkoittaa useampaakin asiaa.
Se yleisin merkitys varmaan: aika, jolloin aamuisin herään.
Tänä aamuna heräsin siinä puoli viiden maissa, kun illalla
olin nukahtanut jo ennen klo 20! Ihan rupesin pelkäämään,
onko minulla jokin piilevä tauti, kun niin aikaisin alkoi
armottomasti väsyttää, syötyäni aterian. Mutta olin kyllä
ollut liikkeellä koko päivän. -Kohta lähden leffaan ja sieltä suoraan
iltauinnille (en avantoon). Saa nähdä, kupsahdanko sitten taas suoraan
sänkyyn. Ei jää lähiaikoina paljon nettikilpailuille aikaa, kun tällä viikolla
alkaa verkosta voittamani kuukauden kuntosali-jakso. - Kuinkas minä sitten
pääsen miljonääriksi? (Älä unta nää...)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat