Ikäihmisten nettikoulutus

Vierailija

Ikäihmisten nettivaltaus on mielenkiintoinen asia, joka minua on kiehtonut jo monta vuotta. Itse kävin kansalaisopiston kursseilla ja sain sieltä alkuoppia, mutta tulin siihen tulokseen ettei se minulle riittänyt. Tunnitkin ovat lyhyitä, oppia jaetaan kovalla vauhdilla, koneeseen ei ehdi tutustua. Minullakin oli sentään tietoa kirjoituskoneen toiminnasta, kun suuri osa ikäihmisistä ei ole käyttänyt edes sitä. Perusopetus tietokoneenkäyttöön tulisi tapahtua vierihoitona tutun ja turvallisen ystävän tai tuttavan kanssa. Hauskaa päivää voi viettää niinkin. Käytettyjen koneiden saanti alkuopetukseen olisi mahtava juttu, koneita uusitaan nopeasti firmoissa ja silloin olisi hyvä jos otettaisiin yhteyttä eläkejärjestöihin ja tarjoaisi niitä yhdistyksien käyttöön. Vierihoito-opettajia vapaaehtoistyöhön varmasti joka paikkakunnalta löytyisi. Juttua vaan liikkeelle ja ikäihmiset koneiden valloitukseen ja uusien ystävien löytämiseen koneiden kautta.

Kommentit (4)

Vierailija

Nettiyhteydet varsinkin syrjäseuduilla ovat tosi hieno juttu hitaudestaan ja kalleudestaankin(!) huolimatta. Luen muutamaa blogia säännöllisesti ja liikun myös Facebookissa kommentoimassa kavereitani, joista tosin harva on ikäiseni. Kolmestakymmenestä Facebook-kaveristani suurin osa on lasteni kavereita, jotka ovat pyytäneet minua mukaan.Ihan hauskaa on sitä kauttakin saada kuulumisia ja hienoja kommentteja!

Vierailija

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.
Minäkin olen ollut kansalaisopiston kurssilla
ja menin sinne myös tänä syksynä.
Kuitenkin minullekkin sopisi "räätälöity"
opetus oman kiinnostuskohteen mukaan.
Lapsenlapset opettavat silloin,kun ovat käymässä.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Olen parasta aikaakin Kansalaisopiston kurssilla, mutta se menee kauhean kovaa vauhtia, kun siellä on niin pitkälle edenneitä opiskelijoita, joska vähän briljeereevat tiedoillaan ja taidoillaan ja opettajakin sortuu menemään heidän mukaansa.
Eräs opsikelija Savosta

Vierailija

Hei.Olen itsekin ollut työn puolesta kurssilla--se oli liian nopeasti etenevä ...Jäin eläkkeelle ja innostuin uudelleen koneen käytöstä ja opiskelin itsekseni kaikenlaisista oppaista ---ja nyt olen opettanut jo kahdelle rouvalle koneen alkeet ja pikku hiljaa opettanut aina lisää kun entinen on painunut mieleen.Kaikkein paras on kun harjoittelija itse näppäilee ja minä vain komennan ja tarkkailen vieressä.Ei ole kyllä ikärajaa sillä kuka oppii --toistoja vain tarpeeksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat