Kevätsiivous.

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Aloitin tänään keittiöstä ikkunanpesun.
Siitähän se homma ryöstäytyikin ihan kunnolla.
Huolellisena pikkutarkkana ihmisenä minulla menee kyllä koko päivä tähän hommaan.
Kaapit, kaapin ovet ja lasit, ym. tavarat kaapeissa.
Kaikki käyn läpi ja lataan astianpesukoneeseen, jos ovat pölyisiä.

Toki mukavaakin on, kun vanhojen astioiden äärellä muistelee menneitä ja jo poisnukkuneita henkilöitä.

Meillä on paljon anoppini jäämistöä ja näin saan viettää aikaani mieleisen anoppini seurassa, muistellen häntä.

Siivouskin tuntuu mukavammalta, mukavien muistojen parissa.

Miten te suoriudutte kevätsiivouksesta?

Sivut

Kommentit (32)

Vierailija

Tähän kukan kirjoitukseen ei tullut vastauksia, vaan jäipä se sen verran kaivelemaan,
että eilen loppui pitäs-ajattelu. Ei siihen suoriutumiseen mitään erikoista niksiä ole,
omalla kohdalla flunssakierteen loppuminen antoi puhtia, sekä aurinkoinen päivä.

Lapsuuden kodissani vaihdettiin vapun seutuun kesäverhot joka huoneeseen ,
minulla on tapana vaihtaa vain keittiössä valkopohjaiset verhot keväällä,
syksyllä ripustetut lämminsävyiset verhot näyttävät nyt tosi tunkkaisilta.

-kuppi kahvia-

Vierailija

Aurinko paistaa ja pilvisenä päivänä niin puhtaan näköiset ikkunat näyttävätkin nyt tosi likaisilta. Samalla aurinko kuitenkin nostaa mielialaani. Ensin pikku lenkille ja sitten siivoamaan.
Minä olen myös vähän haaveileva siivooja. Usein jään katselemaan kaapin uumenista löytyviä "aarteita". Mutta onpa ihana olo kun kaikki on puhdasta ja siistiä :-)

Vierailija

No ei ole ei, työpäivän jälkeen kun ei jaksa yhtään mitään. Ratkaisu esim. likaisiin ikkunoihin on ollut jo kauan että aurinkoisella säällä verhot tiukasti kiinni - se tuntuu muutenkin parhaalta ratkaisulta ihanaa syksyä odotellessa. Keittiössä kaapit ja pinnat ovat aina puhtaat, joten kummoisempaa "kevätsiivousta" ei tarvita. Aurinko masentaa. Jos se ymmärtää pysyä piilossa, voi viikonloppuisin jotain jaksaa tehdäkin, vaikka järjestää kirjahyllyä tai semmoista.

Eli en ymmärrä kevätsiivousta.

Vierailija

Minulla kävi välillä siivooja, nyt ei ole siihen varaa. :(
Itse yritän "siivoilla", mutta eihän se liikuntarajoitteisena oikein onnistu.

Oottelen vaan innokkaana kesää,
silloin istun pihalla, eikä haittaa yhtään kärpäsentahrat/pölyt ikkunoissa :)
Jospa sitten syksyllä joku tekisi "syyssiivouksen".....

"Jonkun pitäs siivota"

Vierailija

On se iso raha mitä nuo siivousfirmat pyytää palveluksistaan.
Entisaikaan kotona käyvä kotiavustaja sai tehdä siivouksen, nykyisin ei.

Moni astmaatikko-vanhus tarttis vähemmän lääkitystä,
jos se siivoushomma sujus entiseen malliin.

Eipä ole yksinäistä elo, kun Mummolla on villakoirakennel, ja yskiä louskuttaa niitten pyöriskelyä katsellen...

Vierailija

Mihin se kodin energiataso siivouksesta nousee. . . höpöhöpö. Ja en ymmärrä miksi kaikenlaista roinaa tarvii yleensä kerätä nurkkiinsa? minun ei tarvitse tehdä kevätsiivousta kun pidän kodin aina siistinä ja jos jotain erityisemmin tehosiivousta tarvitsee, se tehdään syksyllä, sitten kun olo muutenkin piristyy ja elämä alkaa voittaa.

Vierailija

Onko mitään tylsempää kuin puhua siivoomisesta? Jokainen sen kai taitaa pakollisena, elämään liittyvänä velvoitteena. Siivoaa silloin kun huvittaa tai on siivoamatta, mitä se kellekään kuuluu kuka mummo mitenkin sivoaa. Onhan tämä tietysty siinä suhteessa mukavaa, että voit taas arvostella jonkun kotia.

Vierailija

Etsin tältä palstalta inspiraatiota siivoukseen.. ja taisi se löytyäkin: vähän kerrallaan ja omaan tahtiin. :)

Vierailija

Lainaus:

Mihin se kodin energiataso siivouksesta nousee. . . höpöhöpö. Ja en ymmärrä miksi kaikenlaista roinaa tarvii yleensä kerätä nurkkiinsa? minun ei tarvitse tehdä kevätsiivousta kun pidän kodin aina siistinä ja jos jotain erityisemmin tehosiivousta tarvitsee, se tehdään syksyllä, sitten kun olo muutenkin piristyy ja elämä alkaa voittaa.

Mutta kaikilla ei ole yhtä paljon energiaa, esimerkiksi sairauden tai masennuksen takia. Ja kuka raaskii heittää menemään lasten koulussa nikkaroimat puutyöt ja ensimmäiset itse raapustetut äitienpäiväkortit? Tai omasta lapsuudenkodista saadut vanhojen valokuvien pinot/albumipinot, perintöraamatut ja muut kirjat, joihin liittyy ihania muistoja? Kerrostaloasunnot ovat usein pieniä, ja vintti ahdas kanahäkki. Kaikkien ylimääräisten tavaroiden mahduttaminen sinne edellyttäisi taikurin kykyjä.
Tällä tahdon sanoa, että kaikki eivät pysty samaan, hyvä kirjoittaja!

Vierailija

Remontti menossa, auto pitäisi pestä ja vaihtaa kesärenkaat. Ikkunat pestä, matot pestä. Parveke siivota. Kalustus uusia. Kyllä on ihanaa kun tulee kesä.

Vierailija

Hetkinen - anonyymi 20.45 - tarkoitatko että kevätsiivoukseen kuuluu heittää kaikki tuo säilyttämisen arvoinen muistokokoelma pois. . .? Ja kutsutko sitä "roinaksi"? Nyt en kyllä ihan ymmärtänyt ajatustasi.
Kyllä minäkin säilytän kaikkea tuollaista arvokasta, mutta niillä on oma paikkansa, eivätkä ne vaikuta siivoamiseen tai siivoamatta olemiseen sitä saati tätä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat