Keskustelu runoista

Vierailija

Runoista saa tietenkin keskustella ja annetaanhan keskustelun avaukseen
kätevästi mahdollisuus heti lukemansa runon jälkeen.
Tämä kysymys on lähinnä toimitukseen/Sarille (?):
Olisiko mahdollista pitää tuo jostain määrätystä runosta keskustelu,
arvostelu, arviointi jotenkin ihan siellä runo-osiossa?

Nyt, kun se automaattisesti siirtyy "sana on vapaa"-osioon, niin ainakin itse
- ehkä joku toinenkin - olen ajatellut, ettei enää pelkästään otsikoiden
perusteella selviä onko kyseessä oikea keskustelu jostain laajemmasta
aiheesta vaiko vain yhden runon arviointi.

Kun nyt tämä yksittäisten runojen arviointi on täällä kovasti lisääntynyt,
niin muut erilaiset keskusteluaiheet painuvat hetkessä unohduksiin monen
sivun taakse.

Onko toisilla palstalaisilla millaisia ajatuksia tästä aiheesta?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 13.03.2012 06:48
Runoista on Sarin avaama keskustelu.

http://www.nettiet.fi/forum/et-raati/339/[/quote]
Kyllä se "rakastatko vai vihaatko runoja"-keskustelu on siellä
ollut jo vuodesta 2009, mutta en tällä keskustelun avauksella
juuri sitä tarkoittanut, vaan viime päivinä alkanutta yksittäisten
runojen arvioimiseksi avattuja "yhden runon keskusteluja".
Aloittaja.

Vierailija

"Keskustelu runoista" olisi tosiaan paikka johon kirjoitetaan omat mielipiteet jokaisesta runosta.

Häiritsevää tuo arvostelujen erikseen "ripottelu"jokaisesta runosta. Ei hyvä.

Vierailija

Olisi mukava, kun runoista saisi arvioita. Mielessäni on, kun tietää miten omat ovat tulleet ihmisten ilmoille. Ajatus pulpahtanut sanoiksi, spontaanisti yleensä.
Mutta onko runon tekijän itse tarpeellista niistä kertoa. Se onkin toinen juttu, vaikuttaa toisten mielipiteisiin sympatioita kalastamalla.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 13.03.2012 09:30
Olisi mukava, kun runoista saisi arvioita. Mielessäni on, kun tietää miten omat ovat tulleet ihmisten ilmoille. Ajatus pulpahtanut sanoiksi, spontaanisti yleensä.
Mutta onko runon tekijän itse tarpeellista niistä kertoa. Se onkin toinen juttu, vaikuttaa toisten mielipiteisiin sympatioita kalastamalla.

Samaa mieltä olen. Ja, jos runon tekijä itse ryhtyy runoistaan kertomaan
tulee ehkä arvioiduksi runoilijakin. Onhan se täällä toisaalla jo todettukin.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:
Anonyymi 13.03.2012 09:30

Samaa mieltä olen. Ja, jos runon tekijä itse ryhtyy runoistaan kertomaan
tulee ehkä arvioiduksi runoilijakin. Onhan se täällä toisaalla jo todettukin.

Voin kertoa, että minä en "esiinny" muilla palstoilla runonimimerkilläni. Enkä aiokaan. Silloin ymmärtääkseni säästyy henkilökohtaisuus arvioilta.

Vierailija

vallaton ville ihan anonyymisti eli ei rekattuna:
laittaessani muutaman runon runopalstalle törmäsin ensimmäiseksi outoihin arvosteluperusteisiin, vierasperäisestä
sanasta väännetään suomalainen tarkoitushakuisesti päin mäntyä menevä mielleyhtymä, ruma sana, ei hyvä.
toiseksi: ironian avulla esitetty runo ei kelpaa, viisas mies ja satu sekä rauhanneuvottelut hyllytettiin. Omasta mielestäni rauhan saavuttaminen on tärkeämpi asia kuin neuvottelijan näkyminen kättelytilaisuudessa tai kiista
istumajärjestyksestä neuvottelupöydässä veto-oikeudella taktikoinnista puhumattakaan. Pääosassa neuvotteluissa
ovat valtiot, joille aseiden myynti on tärkeä tulolähde. Joku joukkohauta sinnne tai tänne, ketä se hetkauttaa. Plussia tulee roppakaupalla runoista, joiden sisältö on arkinen, ulkopuoliselle lähes mitäänsanomaton.

Vierailija
kirsikankukka55

Runon kirjoittaja voisi pyytää,jos haluaa arvioa runostaan. Muuten ei oikein uskalla sanoa mitään. Kaikki eivät välttämättä halua, että runoja kommentoidaan

Näin on, hyvä huomio kisrsikankukalta. Eli: Sen kirjoitin, minkä kirjoitin.. ja piste.

Vierailija

Lainaus:

vallaton ville ihan anonyymisti eli ei rekattuna:
laittaessani muutaman runon runopalstalle törmäsin ensimmäiseksi outoihin arvosteluperusteisiin, vierasperäisestä
sanasta väännetään suomalainen tarkoitushakuisesti päin mäntyä menevä mielleyhtymä, ruma sana, ei hyvä.
toiseksi: ironian avulla esitetty runo ei kelpaa, viisas mies ja satu sekä rauhanneuvottelut hyllytettiin. Omasta mielestäni rauhan saavuttaminen on tärkeämpi asia kuin neuvottelijan näkyminen kättelytilaisuudessa tai kiista
istumajärjestyksestä neuvottelupöydässä veto-oikeudella taktikoinnista puhumattakaan. Pääosassa neuvotteluissa
ovat valtiot, joille aseiden myynti on tärkeä tulolähde. Joku joukkohauta sinnne tai tänne, ketä se hetkauttaa. Plussia tulee roppakaupalla runoista, joiden sisältö on arkinen, ulkopuoliselle lähes mitäänsanomaton.

Jos sinä laitat julkiseksi runojasi, niin, että jopa pyydetään arviota. On älytöntä, että täällä niitä puolustelet ja selittelet niiden hienouksia. Mieti mitä tarkoittaa sana RUNO, mitä eroa ja onko eroa tilannetiedotuksella ja litanialla. Jokainen näkee ja kokee runon erilailla.

Vierailija

kirsikankukka55

Runon kirjoittaja voisi pyytää,jos haluaa arvioa runostaan. Muuten ei oikein uskalla sanoa mitään. Kaikki eivät välttämättä halua, että runoja kommentoidaan

Näin on, hyvä huomio kisrsikankukalta. Eli: Sen kirjoitin, minkä kirjoitin.. ja piste.

Mikä se huomio oli? Jota ei olisi jo aiemmin sanottu!

Vierailija

Kysymys Sarille:

Eikö arviot/arvostelut runoista voisi ylläpidon toimesta siirtää
meneväksi suoraan sinne runo-osioon?
Nykyisellä systeemillä runo-osiossa tehty arviointi tulee Sana on vapaa-
osioon, eikä tunnu järkevältä, että jokaisen runon arviointi tavallaan
avaa uuden keskustelun. Tai ainakin otsikossa voisi kai olla esim.
"Keskustelu runosta (+ runon nimi)?

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:
Anonyymi 13.03.2012 06:48
Runoista on Sarin avaama keskustelu.

http://www.nettiet.fi/forum/et-raati/339/

Kyllä se "rakastatko vai vihaatko runoja"-keskustelu on siellä
ollut jo vuodesta 2009, mutta en tällä keskustelun avauksella
juuri sitä tarkoittanut, vaan viime päivinä alkanutta yksittäisten
runojen arvioimiseksi avattuja "yhden runon keskusteluja".
Aloittaja.[/quote]

Runojen plussat ja miinukset näkyvät muuttuvan melko kummallisesti.
En tiedä merkitsevätkö ne kirjoittajille mitään, mutta on outoa, jos niitä joku voi muutella mielensä mukaan.
Ainakin parin itse kovasti pitämäni runon kohdalla on viime päivinä reilut plussat muuttuneet pelkiksi miinuksiksi,
onko asialla ollut "runojen vihaaja" ?
Eikö sivujen ohittaminen riittäisi kommentiksi, eihän kukaan ei pidä kaikesta, mutta silti ei toisten harrastuksia pitäisi mitätöidä..

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat