Parisuhdekouluttaja ja mummu Marianna Stolbow: "Hyvä isovanhempi rakastaa ehdoitta"

Kuva Barbara Tenuta

Parisuhdekouluttaja, tuore kirjailija ja mummu Marianna Stolbow on arkisin täysillä työelämässä, mutta viikonloput hän nauttii isovanhemmuudestaan. Hyvä isovanhemmuus on hänen mukaansa rakkautta ehdoitta.

Lue koko juttu

Kommentit (6)

Vierailija

Peitellään lapselta huono elämä, kera päihteiden. Vanhemmat, miksi tekevätkään vaurioita!Itsekkyyttään, mukavuudenhalusta. Hän, lapsiparka kantaa tunnollaan loppuelämänsä.

Vierailija

Ei taida onnistua ihan ehdoitta rakastaminen. Jokainen taaplaa tyylillään koska perheet, ihmiset ja jopa asuinpaikka asettaa ihmiset ihan eri arvoon miten elää ja toimia.

Herkempi mielisten ei kannattaisi ainakaan lukea kaikkea mitä kirjoitetaan ja ainakaan ottaa niitä tosissaan.

Ja tuo malli että joka viikonloppu on isovanhempi hoitamassa lasta on esimerkki tapauksessakin vasta hyvin nuori asia, olisi mielenkiintoista lukea vaikka 10 tai 20 vuoden kuluttua miten lapsi ja vanhemmat sekä isovanhemmat silloin voi.

Vaikka kyllähän joissain maissa perhe on iso yhteisö johon kuulutaan ja isovanhemmat hoitaa lapsenlapsiaan kun vanhemmat käy töissä. Vastavuoroisesti kait isovanhemmat saavat hoiva-apua kun tarvitsevat, vai saavatko?

Vierailija

Minä en ainakaan työssä käyvänä äitinä olisi halunnut antaa lastani joka viikonlopuksi mummulle. Ei se toki olisi ollut mahdollistakaan, koska matkaa mummolaan oli yli 500 km.

Jos on kotiäiti ja isäkin viikolla kotona ainakin illat, niin kai tuo voisi toimia.

Jos perheessä on paljon lapsia, niin ehkä silloin on helpompi luovuttaa yksi joka viikko pois. Minulle se ei olisi sopinut.

isoäitimummu

Kahden pienen mummuna olen onnellinen, että saan lähes viikoittain olla lastenlasten kanssa, vaikka asunkin kauempana ja olen vielä työelämässä. Matkustan lasten luo, mistä olen hankkinut pienen yksiön, jossa voin nukkua yöni rauhassa, kun olen päivän leikkinyt, ulkoillut ja puuhannut. Omat lapseni saivat nauttia oman äitini seurasta niin paljon kuin oli mahdollista, koska asuimme samalla paikkakunnalla ja se on jättänyt hyvän muiston kaikille. Haluan olla mummuna osa perhettä ja onnekseni se sopii nuorille, kun en kuitenkaan ole muuttanut heille tai puutu heidän elämäänsä. Perhe on voimavara ja muuttaa muotoaan vuosien kuluessa. Nyt on minun aikani nauttia ja myös auttaa, sen mukaan kuin jaksan.

Kauheeta

Ei voi olla totta,miksi vanhemmat eivät halua olla lastensä kanssa? Ja miksi isovanhemmat ryöstävät lapset itselleen,järkyttävää puolin ja toisin.Parisuhde kouluttajan olisi syytä katsoa peiliin ja myös lasten vanhempien.

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat