Huhu kertoo..

Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Olen jo aikaisemminkin kertonut että olen aivan hurahtanut georgialaiseen ruokaan. Nyt huhu kertoo jotta Ville Haapasalo on perustamassa georgialaista ravintolaa Helsingin keskustaan. Avajaisetkin olisivat jo maaliskuussa. Jos huhu on tosi niin minulle tulee asiaa Helsinkiin tavallista useammin.
Minkälainen ruoka on teidän suosikkinne, onko se kiinalainen, turkkilainen. italialainen vaiko....?

Sivut

Kommentit (17)

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Helsingissä käydessäni olen useimmiten syönyt libanonilaista koska se on hyvää. Turkkilaista olen kauan sitten syönyt vain Turkissa, en oikein muista mitä söin ja pidinkö. Kiinalaisessa käyn joskus, kyllä pidän siitäkin.

Tuo huhu georgialaisesta ravintolasta kuulosti hyvältä. Jos paikkansa pitää niin onhan sitä ehdottomasti kokeiltava.

Vierailija

pallokala kirjoitti:
Kiinalaista. Sushi on hyvää.

sushi on japanilaista ruokaa. kiinalaiset syö ankkaa, koiria ja rottiakin.

Vierailija

Lähes kaikki elollinen  kelpaa ihmisille  ravinnoksi.  Kokki  vastaa tuloksesta.  Ville osaa homman, mutta kenen kielenpään mukaan.

Hurma
Seuraa 
Liittynyt6.12.2014

Minä en suostu menemään kuin sellaiseen ravintolaan joka tekee suomalaista perusruokaa, näitä ei ole enää paljon mutta on kuitenkin!

Onneksi kotona voi tehdä mieleistään sapuskaa.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Helsingissä käydessäni yritän mahdollisuuksien mukaan käydä etiopialaisessa ravintolassa.Siellä ruoka on tulisesti maustettua, punapippuria käytetään paljon.

Oman kaupunkini erikoisravintola tarjonta on aika suppeata, kiinalaisen ruoan tarjoojia löytyy kyllä vähän joka kulmassa.

Vierailija

Parhaiten valmistetut ja herkullisimmat lammasateriani olen syönyt Turkissa. Joskus 80-luvun alussa olin Tbilisissä, mutta sieltä ruuasta jäi vain belmenit mieleeni, en silloin erikoisemmin pitänyt niistä. Ehkä pitäisi kokeilla joskus uudestaan jos niitä saa jatkossa Helsingistäkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Parhaiten valmistetut ja herkullisimmat lammasateriani olen syönyt Turkissa. Joskus 80-luvun alussa olin Tbilisissä, mutta sieltä ruuasta jäi vain belmenit mieleeni, en silloin erikoisemmin pitänyt niistä. Ehkä pitäisi kokeilla joskus uudestaan jos niitä saa jatkossa Helsingistäkin.

Kai se riippuu ravintolasta, missä sattuu syömään ulkomailla. Minulla on erilaiset muistot Turkista. Söin siellä elämäni huonoimmat lammaskyljykset, sitkeät, jänteiset ja kuivat. Lisukkeena oli sitä tavallista vihersalaattia, tomaatinpaloja ja kurkkua. Ei menty toista kertaa siihen ravintolaan.

Suomalainen

Hurma kirjoitti:
Minä en suostu menemään kuin sellaiseen ravintolaan joka tekee suomalaista perusruokaa, näitä ei ole enää paljon mutta on kuitenkin!

Onneksi kotona voi tehdä mieleistään sapuskaa.

Jee. Suomalainen perusruoka on parasta. Sitä ei ole pilattu liialla maustamisella.  Vesi herahtaa kielelle: isoäidin tekemät maailman parhaat lihapullat. Tädin tekemä hiivaleipä, juuri uunista otettuna ja päälle voita, joka suli siihen, parempaa herkkua en ole syönyt. Isoisän tekemä kalakeitto, itse pyydystetyt ahvenet. Äidin tekemät kaalikääryleet, ei löydy mistään muusta maailman kolkasta. Karjalanpaisti, ruisleipä, hernerokka, veriletut, maksapihvit, karjalanpiirakat, poronkäristys. Listaa voi jatkaa loputtomiin.

Jupit on lääpällään johonkin ihme sushiin. Mitä se on verrattuna kunnolliseen, itsegraavattuun loheen!? Lohi, siika, silakka, hauki, ahven,made. (madekeitto - aaaaaah!) Suomalaista perusruokaa. Vähän suolaa ja pippuria ja siinä se on. Maailman parasta ruokaa - suomalaista!

Vierailija

Olen samoilla linjoilla kuin Suomalainen.  Herkkänä ihmisenä myös vyötärö on herkkä.  Eli pitää olla kevyesti maustettua.  Toisaalta isänmaallisena  en innostu ulkolaisista  eväistä.  Toki  hyväksyn reissuilla  muidenkin  kokaukset,  varoen.

pitulo1
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kaikissa maissa, joissa olen käynyt, olen maistellut paikallista ruokaa. Olen kuitenkin suomalaisen perusruu'an kannattaja, koska sitä ei yleensä ole pilattu liialla maustamisella vaan annetaan raaka-aineen maistua siltä miltä se maistuu.

Pidän kyllä esim. chilin mausta mutta liika on sentään liikaa. Kerran tilasin annoksen indonesialaisessa ravintolassa ymmärtämättä, mitä oikeastaan tilasin.  Koko annos oli maustettu niin tulisesti chilillä, että ruokailusta tuli epämiellyttävä kokemus hien virratessa noroina. Tänä päivänäkään en tiedä, mitä muuta tuli syötyä kuin chiliä.

Vaikka olen Egypti-fani niin mielestäni egyptiläisen ruu'assa olisi paljon parantamisen varaa. Syövät todella paljon punaista lihaa. Suolaa käytetään älyttömän paljon, tyrkätään jopa salaatteihin (sitomaan nesteitä kuumina aikoina, näin olen ymmärtänyt). Onneksi ei käytetä kovaa rasvaa mutta kun öljyn käyttökin on turhan runsasta ja entäs sitten sokeriset jälkiruu'at ja leivonnaiset. Ne ovat ihan mahdottoman sokerisia. Monta kertaa olen kaivannut  tavallista suomalaista pullaa.  Toisaalta Egyptissä syödään terveellisestikin. Runsaasti hedelmiä ja vihannespohjaisia kastikkeita ja muhennoksia. Egyptiläiset tomaatit maistuvat tomaateilta eivätkä vetisiltä, mauttomilta kuten espanjalaiset tuontitomaatit.

Egyptiläinen kukkakaali on aina iso, noin 5 kilon painoinen jötikkä, jonka kukinnot ovat nyrkin kokoisia. Egyptiläinen suosikkiruokani (halpis kosherin lisäksi) on näistä kukkakaalin kukinnoista tehty ruoka. Ensin keitetään kukinnot puolikypsiksi ja annetaan niiden jäähtyä. Sitten ne kieritellään löysässä (nesteeksi vähän maitoa tai vettä,öljyä), maustetussa jauhoseoksessa ja paistetaan kullanruskeiksi kuumassa öljyssä. Lisukkeeksi ei tarvitse kuin salaattia. Tämän ruu'an syöminen antaa täysin uudenlaisen kokemuksen kukkakaalista, sen voin taata!

Vierailija

Tulisin ruokakokemus on Tunisiasta, paikallisten suosimasta ravintolasta. Tilaamani annos jäi lähes kokonaan syömättä, koska se oli maustettu harissatahnalla. joka on tosi voimakas mauste, tuntui että lieskat löi suupielistä. Näin suomalaisena kun ei ole tottunut liian maustettuihin ruokiin, vaikka pidänkin maustetusta ruoasta.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Tottahan tuo on että suomalaiseen ruokaan tottuneina ja koska sitä lähes joka päivä syömme niin se maistuu meistä parhaimmalle. Vaihtelun vuoksi ainakin minä kaipaan uudenlaisia makuelämyksiä ja koska suomalainen perusruoka on aika maustamatonta niin mielelläni kokeilen näitä tulisesti maustettuja ulkomaan erikoisuuksia. 

hesalainen

eihä siin mitää menetä jos muun maalasii makuja maistelee vaihtelun vuoks. kreikassa ku käväsin niin tykästyin mussakaan. teen sitä ny sitte itekin joskus. kiinalaisesta en tykkää ku on se hapanimelä maku melkee joka ruuas. mul ei oo hajuu tästä georgialaisest, ett millasta sapuskaa. voisha sitä maistaa jos ei oo ylihintasta....

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat