Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Minullako vaivasenluu

Jalkahoitaja sanoi,minulle ,että minulla on pieni vaivasenluu. Yllätyin,mutta haluaisin hoitaa sitä,ettei mene "puukkoon",koska näin sairaalassa huonetovereiden tuskia,kun oli veistetty luuta pienemmäksi.Täältäpä sitten löytyi jumppaojheita joten nyt vaan tennispalloa halkomaan ja sitte hommiin.
Saisimpa vielä ohjeet TENNISKYYNERPÄÄN hoitoon,se on nimittäin oikeasti kipeä eikä yhtä salainen kuin tuo vaivasenluu.
t. kevätlintu

Vierailija

Vaivaisenluusta ei ole kokemusta. Mutta odota vain, kohta joku ehdottaa sinulle vähähiilihydraattista ruokavaliota ;D.

Tenniskyynärpäästä on sitäkin enemmän. Kotikonsteja; ensimmäiseksi lopeta työ, jossa kipeytynyt, eli esim. neulominen, lumityöt, pihan haravointi, hiiren käyttö ( tietsikalla siis) yms. staattinen yksipuolinen homma.
Sitten haudo aamua ja iltaa jääpussilla eli rauhoittaa tulehtunutta lihaksen ja nivelen kiinnityskohtaa. Voit myös hieroa kevyesti ranteesta kyynärpäähän päin hieman lihasta ulospäin kiertäen. Myös ranteen lastoitus yöksi helpottaa eli tuet ranteen suoraksi. Yleensähän ihminen kuulemma nukkuessaan taivuttaa käden ranteesta kippuralleen sisäänpäin ja se huonontaa kipeytyneen tenniskyynärpään tilannetta. Ja sitten tenniskyynärpäätuki eli joustava remmi hieman kyynärtaipeen alapuolelle siihen "lihaksen kärjen päälle" ja siinä remmissä vielä tyyny kipeimmässä kodassa. Ja loppuviimeksi tietysti mene pyytämään kortisonipiikki.

Vierailija

Lainaus:

Minullako vaivasenluu

Jalkahoitaja sanoi,minulle ,että minulla on pieni vaivasenluu. Yllätyin,mutta haluaisin hoitaa sitä,ettei mene "puukkoon",koska näin sairaalassa huonetovereiden tuskia,kun oli veistetty luuta pienemmäksi.Täältäpä sitten löytyi jumppaojheita joten nyt vaan tennispalloa halkomaan ja sitte hommiin.

t. kevätlintu

Mistähän niitä jumppaohjeita löytyi vai tulivatko ne jalkahoitajalta?

Minulta on leikattu toisesta jalasta vaivaisenluu eikä se ollut yhtään sietämättömän kivuliasta. Paranikin hyvin. Toisessa jalassa on niin pieni vielä, ettei aiheuta ongelmia, mutta voisihan sitä ennakoida ja jumpatakin.

Vierailija

Minä olen kärsinyt vuoden ajan oikean jalan vaivasenluusta. Käytin tiukkoja tukisukkia, jotka vetivät isovarpaan virhe-
asentoon ja siitä kaikki alkoi. Nyt minulla on leikkausaika varattu toukokuulle, mutta taidankin kokeilla tämän sivuston jumppaohjeita, kiitos niistä, ja peruuttaa leikkausajan. Kuulin nimittäin juuri ystävältäni tarinan epäonnistu-
neesta vaivasenluu leikkauksesta, joka ei paljon mieltä lämmittänyt.

Vierailija

......piti vielä lisätä kysyjälle, että ko. jumppaohjeet löytyy näiltä sivuilta, kohdasta "UUSIMMAT ARTIKKELIT"

Vierailija

Haettu tämän ET:n sivulta: Täytyypä kokeilla.

Kotijumppaa

Leikkaa tennispallo terävällä veitsellä puoliksi. Istu tuolilla ja laita pallon puolikas päkiänivelten taakse. Pidä kantapää lattiassa.

Paina päkiää palloa vasten niin, että päkiänivelten rystyset näkyvät ja varpaat osoittavat suorina lattiaa kohti. Pidä tämä asento 10 sekuntia. Toista liike 10 kertaa.

Istu tuolilla ja laita tennispallo jalkapohjan alle.
Paina jalkapohjaa, erityisesti sisäkaarta, palloa vasten ja pyöritä edestakaisin. Paina eri voimakkuuksilla, jotta saat tuntuman, mikä on tehokasta. Tee liikettä 2–4 minuuttia kummallakin jalkapohjalla.

Laita tennispallon puolikas isovarpaan tyvinivelen alle.
Paina tyviniveltä alustaa vasten niin, että pallo menee lyttyyn. Pidä jännitystä 10 sekuntia. Toista 10 kertaa.

Vierailija

Lainaus:

Minä olen kärsinyt vuoden ajan oikean jalan vaivasenluusta. Käytin tiukkoja tukisukkia, jotka vetivät isovarpaan virhe-
asentoon ja siitä kaikki alkoi. Nyt minulla on leikkausaika varattu toukokuulle, mutta taidankin kokeilla tämän sivuston jumppaohjeita, kiitos niistä, ja peruuttaa leikkausajan. Kuulin nimittäin juuri ystävältäni tarinan epäonnistu-
neesta vaivasenluu leikkauksesta, joka ei paljon mieltä lämmittänyt.

Minä luulin että olen ainoa hölmö joka on käyttänyt jalkaterästä liian tiukkoja tukisukkia. Minulle niiden seurauksena tuli ns. vasaravarpaat isovarpaan viereisiin varpaisiin. Vaivasenluut oli jo ennestään. En kuitenkaan mene leikkaukseen koska vaiva on lähinnä kosmeettinen tosin jalkineiden valinta on haasteellista sillä helposti tulee hiertymiä. Toipuminen vaivasenluiden leikkauksesta vie pitkään joten jos ei aivan pakko ole niin ei kannata leikata, leikkauksesta saattaa seurata jatkuvat jalkaterien säryt, koska luuta joudutaan vuolemaan pois virheasennon korjaamiseksi.

Vierailija

Tassuttelu piikkimatolla paljain jaloin tekee hyvää ;)

Hygieniasyistä olen hommannut jaloille oman piikkimaton.

-fakiiri-

Vierailija
kirsikankukka55

Vaihtakaa vhh-ruokavalioon ;)

Tosissaan, kiitos neuvoista. Jalkajumppaohjeet ovat aina tarpeen. Täytyy mennä ostamaan tennispallo :)

Ahhahah..... :DDDD Nauroin ääneen, koska ennen ketjun avaamista tuli mieleen, että varmaan joku keksii tarjota vhh´ta pullanmussuttajille. Tottahan se pullansyönti kostautuu varpaissakin...

Asiaan: olen perinyt äidiltäni taipumuksen vaivaisenluihin. Osasyyllisenä ehkä nuorempana käytetyt piikkikorkoiset ja kapeat kengät. Ylipainosta en ole koskaan kärsinyt.
Olen käyttänyt apteekista saatavia silikonisia varpaanerottelijoita. Näin isovarvas ei pääse pyrkimään naapurinsa päälle kuten äidilleni lopulta kävi.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Se on vähän niin, että piikkarit olis niiiiinnnn naiselliset, mutta, mutta. Vaikka en kyllä osaa piikkareilla kävellä, onneksi. Olen enempi sellainen aitan polulla asteleva ehtoinen emäntä. Nuorena plikkana piti yrittää kaikenlaisia "kotkotuksia" :D

Vierailija
kirsikankukka55

Se on vähän niin, että piikkarit olis niiiiinnnn naiselliset, mutta, mutta. Vaikka en kyllä osaa piikkareilla kävellä, onneksi. Olen enempi sellainen aitan polulla asteleva ehtoinen emäntä. Nuorena plikkana piti yrittää kaikenlaisia "kotkotuksia" :D

Näin miehenä kun ajattelee noita jalkoja, lue(oikeasti ei ajattele ollenka) huonoilla työkengillä sain varmaankin vaivasenluun, ois tarvinnu toinen kenkä olla isompi :) ja muutenkin ehkä ollut liian pienet kengät.
Ei vielä tarvetta leikkaukselle kun ei särje, kyllä näillä saranavarpailla pärjää. :) en ole menossa varvasnäyttelyyn. Leveälestinen kenkä kotimainen, on jalat pysyny kipeytymättä.Eikä korkoa kun 1-2 senttiä. Etelän "hetelmät" ei jalkaani käy,en tiedä mimmosella lestillä ne tekee niitä, kun ei sinne kenkään meinaa jalkaa saada.on kenkän suuosa niin pieni. Pihalla nyt platkuttelee vaikka reiskoilla.

t.saranavarvas

Vierailija

Protestoin stereotyyppistä käsitystä, jonka mukaan "naisilla on taipumus ostaa liian pieniä kenkiä". Tällä perusteella en sitten ole nainen eivätkä tyttärenikään, joilla ei ikinä ole ollut liian pieniä kenkiä.

Ehkä aikaisemmilla sukupolvilla pieni jalka on ollut jonkinlainen tavoiteltava tila, mutta meille on aivan sama, miten isot kaviot meillä on, kunhan kengissä on hyvä olla.

Typeryys on yksilöllinen ominaisuus, mutta meillä arvostetaan terveitä jalkoja ja mukavia kenkiä mm. nivelsideanomalian ja jalkaterien synnynnäisen epämuodostuneisuuden vuoksi.

Jalkavammaisen lapsen äitinä on karmea ajatella, että joku haluaa tärvellä terveet jalat muka hyvännäköisillä kengillä. Meillä kun ei ole syntyjään virheettömiä jalkoja, tarvitaan tukipohjallisia ja jumppaa ns. normaalin tilanteen saavuttamiseksi ja ymmärrämme, miten arvokkaat olisivat terveet, normaalit jalat.

Kengät ovat tärkeitä nimenomaan naisille, miehet eivät niistä piittaa. Kenen ego naisena on siis kiinni järjettömistä ja järjettömän kalliista kengistä, joille vain toiset naiset - eikä kaikki niistäkään - antavat arvoa, ja joilla voi vain seisoskella, ei missään nimessä kävellä.

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hmyyyyy......olen kyllä kuullut kerrottavan, että miehet pitävät korkokengistä, jotka ovat naisten jaloissa ;)
Itse tykkään kyllä korkkareista vaikka en niitä käytäkään. Monet niistä ovat esineinäkin kauniita.
Ymmärrän kyllä, että "jalkavaivaisena" osaa arvostaa terveitä jalkoja.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat