Kommentit (10)

Soppakauha

Tossa kodissa ei sit ruokaa tehdä, kun kaikki kauhat ja kapustat piti heittää menemään. Jotain realismia ois kiva näissäkin jutuissa olla. 

Nanzu

Eli järjestäytyneessä elämässä ihminen tarvitsee neljä juustohöylää - näemmä yksi jokaiselle perheenjäsenelle - mutta ei mittoja, siivilöitä, kauhoja tai sähkövatkaimen vispilöitä ruoanlaitton? Japanilaiset siistit ihmiset eivät ilmeisesti laita lainkaan ruoaa kotona vaan ostavat valmiaterioita?

Vierailija

Minulla on myös tuo välinelaatikko täynnä tarvittavia keittiövälineitä,aina joskus yritän karsia sieltä jotain pois,mutta paljon pitää kaikenlaista olla jos vähänkin laittaa ruokaa ja leipoo.

Eli se vika on mielestäni siinä laatikossa,se on liian pieni.Ehkä pitäisi ollakin kaksi isoa välinelaatikkoa ja siellä laatikoissa erilaiset  lokerot tarvittaville välineille.

Mutta ei minulla neljää juustohöylää ole!

KonMariton

Kuuluin hetken aikaa tuohon facebook-ryhmään. Oli pakko lähteä pois, kun erään jäsenen äidin antamat pitsiliinat oli muiden ryhmäläisten mielestä heitettävä pois, että jäsen sai oman elämänsä haltuun ja napanuoran katkaistua.

Vähän voisi olla tervettä järkeä mukana. 

Vierailija

Soppakauha kirjoitti:
Tossa kodissa ei sit ruokaa tehdä, kun kaikki kauhat ja kapustat piti heittää menemään. Jotain realismia ois kiva näissäkin jutuissa olla. 

Voiko joku olla vaille noita ohjeita? On vahvaa ihmisten aliarvioimista. Jokainen tietää nuo asiat. Lapsellista olla joku tietäjä. Ja tuoda jostakin maailman ääristä yksikertaisuutta suomalaiseen järkeen joka on ylenmäärin  rationaalinen ja osaa jos haluaa. Mene Cosmopolitanin sivuille siellä lapset tarvitsevat elämäänsä neuvoja, ei nämä ikäihmiset tarvitse sinun neuvojasi vakiintuneeseen elämäänsä..

Vierailija

Jossu kirjoitti:
Neljä juustohöylää ja kahdet sakset?

Juu niin o, kuudet sakset ja ruuvimeisseli jolla saa nenää kaivaa. Juustohöyliäkin on kaksinkappalein.  Korkinavaajakin löytyy! NIIn ja WC-paperia!

Vierailija

En näe mitään pilkattavaa KonMarin ideassa, päinvastoin aion testata tuon toimivuutta omassa kodissani kun pyhät on vietetty.

Tietenkin kuvassa oli vain pieni esimerkki keittiövälineiden lajittelusta, jokainen osaa tajuta että muutkin keittövälineet oli varmaan vastaavasti järjestetty omille paikoilleen eikä suinkaan viskattu pois.

Vierailija

Minun kotini on ihan siinä järjestyksessä kuin minä haluan ja tarvitsen, siihen en mitään marjanpoimikonttia tarvita. Jo on turhaa komotusta ja tehdään ihmisten omat tavat turhaksi, iljettävää.

Vierailija

No eihän tehdä turhaksi, jokainen tekee kuten lystää mutta jos joku on kiinnostunut kokeilemaan KonMaria, eihän se keltään pois ole.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat