Kevään merkkejä ?

Vierailija

Millaisia kevään merkkejä sinun lähelläsi näkyy ?
Jotkut ovat bonganneet jo kevään ensimmäiset leskenlehdet,
toisilla on vielä umpihanki mutta linnut enteilevät pesäpuuhia..?

Tuttu siiivosalan yrittäjä sanoi että kevät on jo alkanut,
koska niin mahdottoman paljon on tullut ikkunanpesutilauksia :D

Kommentit (14)

Vierailija

Lumet on lähes kokonaan sulaneet täällä kaupungissa, ilmat lauhtuneet ja päivät pidentyneet.
Yksi "kevään merkki" ovat myös mopoilijat ja moottoripyöräilijät!! ;)

Vierailija

"Tuttu siiivosalan yrittäjä sanoi että kevät on jo alkanut,
koska niin mahdottoman paljon on tullut ikkunanpesutilauksia :D"
Minä onneksi ehdin ja kykenen pesemään ikkunani itse.
Hyvä kun on firmoja joilta saa semmoista palveluakin.

Vaihdoin jo keväiset verhot keittiöön,
viikonlopulla on muitten ikkunoitten vuoro.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Tuttu siiivosalan yrittäjä sanoi että kevät on jo alkanut,
koska niin mahdottoman paljon on tullut ikkunanpesutilauksia :D

Mitä hemmetin potaskaa tämä oikein on!!

Niin, kovin suttuisilta näyttävät minunkin ikkunani. Mutta onneksi minulla
on kuntosali-seteleitä iso nippu, niin pääsen pakoon sitä näkyä pimeän tuloon asti.
Sitten kun tulen väsyneenä kotiin, en jaksa muuta kuin syödä, surffailla (netissä, ei
aalloilla), ja nukkua makeasti.

Vierailija

Se vielä tuli mieleen, kun katsoin ikkunasta kadulle, että ehkä kannattaisi odottaa
vielä sen pesettämisen kanssa. Jos kotikadulla eivät vielä ole harjakoneet ja pesuautot
käyneet, saattaa katupöly taas liata supersiistit ikkunat.

Vierailija

Luin joskus vuosia sitten kirjan jossa huipputehokas kotirova pesi ikkunat kerran kuukaudessa..
Ei ollut suomalainen...Vois sitä tietysti tammikuun pakkasillakin ikkunat pestä ulkopuolelta--- tuulilasinpesunesteellä?

Samoihin aikoihin hiekkalaatikolla yks rouva kertoi pesevänsä kaikki seinät joka kk.
Hänellä oli kaksi omaa kouluikäistä lasta ja pari päivähoitolasta,
ja mies komennustöissä joten illat oli vissiin yksinäisiä..?

Olin työelämässä paljon siivoushommissa,
kotona ei tullut mieleenkään pestä seiniä ellei penskat niitä ketsupilla voidelleet ;)

Jotkut on niiiiin tehokkaita että lähtee kuntolenkille synnytyslaitokselta...
Entisaikaan menivät peltohommiin heti synnytyksen jälkeen ja potivat kohdunlaskeumaa ja inkontinenssia myöhemmin..

Ihmettelen kyllä noita Super-Äiti-juttuja joissa raskaana oleva on jollain 1600 kcal-kuurilla raskausaikanaankin ja
posket lommolla kertoo kuinka penskojaan roudaa kilpailuihin joka viikko....

Aika neuroottista tuntuu olevan joillakin elämä.
Ehkä mieluummin pesisin ikkunat joka kk ennemmin kuin piiskaisin itseäni kitudieeteillä ,posket lommolla...
Onneksi asun yksin ja voin laittaa valoverhot ikkunaan , ei näytä sisäpuolelta mitenkään "likaisilta" pitsiverhon läpi katsottuna ;)
Kunhan siitepölykausi on ohi, sitten vasta kannattaa ikkunat pestä :D

"Ajatustenkin tuuuletus tarpeen?"

Vierailija

Maantie-pöly köhittää aina keväisin.Nythän sen on todettu myös olevan hengenvaarallista.
Myös sulavan lumen alta paljastuvat tupakantumpit.Pahempia ne ovat,kuin koirankakat,
koirankakka sentään maatuu,vaikka se ei oman portinpielessä olekkaan mukavaa.
Ja sitten taas nämä kerjäläiset.Samoihin aikoihin palaavat,kuin muuttolinnut.Muuttolintuja on kyllä mukavampi seurata.

Vierailija

Kevään merkki on että alan kaipailla "kesätukkaa" elikkä suunnitella
kampaamokäyntiä.
Enää ei kohta voi hiuksia piilottaa pipon alle :(

Vaan jospa hommaisin pari kesäpipoa/ hattua ?
Suuntaan vaanivan haukankatseeni neuleblogeihin,
ja sitten isken kiinni johonkin käsityötaitoiseen ystävään
ja suunnittelemme minulle kokonaan uuden " kevätlookin" ;D

-Joka pv "Bad Hair pv"
Kuva täältä:
http://marinoma.vuodatus.net/page/virkkaukset

tommosen minä haluun ! :)

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Meilläkin käveli jo kärpänen viikko sitten ikkunan välissä. Olen ajatellutikunoiden pesua, se on kevään merkki, mutta siitä on vielä matkaa siihen tekemiseen. Miten ihmeessä talvella voivat ikkunat tulla noin harmaiksi? Niin, syksyllä kyllä pesin.

Kottarainen piileskelee tuolla oksien seassa. Se aina harmittaa kun ovat niin piilossa, ylhäällä tai lennossa.

Vierailija

Ensimmäiset krookukset.
Aamulla lumikko kurkisteli kiviaidan keskeltä. Enpähän ennen ole moista omalla pihalla nähnytkään.
Kyllä kärpäset virkoaa nopeasti aurinkoisina lämpiminä päivinä. Meillä jo reilu viikko sitten oli ulkona lämpimällä seinustalla.

Vierailija

Meillä on sisällä kärpäsiä talvellakin joskus johtuen kattorakenteesta jonne ne talveksi kohmettuvat ja sitten jostain paneelin rakosesta pääsevät sisälle.

Kevään merkki meillä on ainakin, järvellä sulassa uoman reunassa lokit jo kirkuu "onneksi vastarannalla" sieltä ne pikkuhiljaa sulan mukana vetäytyvät meidänkin rantaan. Samoin joutsenet jään päällä seisoskelee ja ääntelevät odottavat vakio paikkaansa sulavaksi niemen kärjessä, jonne puro tuo vettä ja sulaa ensimmäisenä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat