Kirppari tuotteen hinnat

Vierailija

Kirppareilta löytyy hinnoittelua laidasta laitaan. Hyvä niin. Joskus parikymmentä vuotta sitten,kun kirpparitoiminta alkoi,eräs kirpparijärjestäjä ohjeisti seuraavasti : jos tuote on uusi tai lähes uusi, niin laita hinnaksi puolet uuden hinnasta. Ja jos tuote on enemmän käytetty ja pidetty, hinta suositus on korkeintaan 30% uuden hinnasta. Tämä kaava on unohtunut täysin. Jos jostakin tuotteesta haluaa päästä eroon ,kyllä hinta merkitsee paljon kirppari kaupassa.

Kommentit (7)

Vierailija

Jos tuotteesta haluaa eroon, sen voi antaa ilmaiseksi pois.
Itse annan Pelastakaa Lapset ry:lle, ja he myyvät tavarat kirpparillaan,
ja osaavat hinnoitellaki niin että kaupaksi käyvät.

Jotkut myyvät tavaroitaan rahapulassa ja "pakon edessä",
kun ei mistään muualtakaan rahaa saa...

Vierailija

minä ostan paljon kirppiksiltä,, mutta.. spr- on nostanut hinnat sellaiseksi että en enää pysty ostamaan,, samoin muutama muu hyväntekijä kirppis.. vaikka he saavat tavaraa ilmaiseksi,en tiedä mikä se systeemi on että mieluummin keräävät kuin myyvät. tuollaista pelastakaa lapset kirppistä ei täällä'päin olekaan,, sitä mielellään kannattaisin.

Vierailija

Minun paikkakunnallani on hyvä ja edullinen kirppis. Sen tuotto menee hyväntekeväisyyteen ja kaikki työntekijät ovat vapaaehtoistyöntekijöitä.
Tältä kirppikseltä hiljattain ostin ihan uuden veroiset juomalasit hintaan 0,20 euroa kappale.
Kukkaruukut ja suojaruukut ostan aina sieltä. Ylioppilasjuhliin ostin kahdet kahviastiastot kun omat kahvikupit eivät riittäneet. Olen huomannut että tähän kirppikseen lahjoittavat parempituloiset ihmiset ja tavara on useimmin laadukasta. Onneksi ei ole tuotteisiin laitettu liian korkeita hintoja, ne on tosiaan "kirppu"-hintoja.

Vierailija

Meillä on todella hyvä Pelastakaa Lapset ry:n kirppari.
Entisessä tavaratalossa, kahdessa kerroksessa on paljon hyvää
tavaraa, hyvin näytteille asetettuna. Koko sen olemassaoloajan
olen lahjoittanut sinne kaikki ylimääräiset käyttökelpoiset tavarat.
Siellä on hinta/laatusuhde hyvin kohdallaan ja joskus tuntuu, että
lähes ilmaiseksi menevät. Sitten heillä on "kausialennusmyyntejä",
jolloin vaatteista (niistä edullista hinnoista) saa vielä 50% alennusta.

Puhuukohan edellinen klo 20:16 kirjoittanut henkilö samasta paikasta?
Iloisessa karjalaiskaupungissa?

Heillä on siellä myös joitakin laatikoita - kesällä oven ulkopuolellakin -
joissa on lappu, että niitä tavaroita voi ottaa ilmaiseksi.

Vierailija

Myöskin kirppispaikat on kalliita ja monessa paikassa otetaan vielä proviisio myydyistä tuotteista, sitten on tyhjiä looseja, ja kun ei ole myytävää ei ole ostajiakaan ja niin taas yksi kirppis yrittäjä voi lopettaa.

sitten on niin sekaisia ja haisevia paikkoja että ovelta voi kääntyä takaisin.

Vierailija

Viime aikoina olen asioinut vain "nettikirppiksellä"
jossa lähikaupunkiemme immeiset tarjoilevat tavaroitaan kuvien kera.
Ompa siellä semmonenkin osio jossa annetaan tavaraa ilmattteeks pois nurkista tilaa viemästä,
tai joistain voi pyytää jotain pientä "vaihdokkia"...

Ilmasiks olen kahdet verhot saanut ja yhden mikron keittiööni sain simahtaneen tilalle kaffipaketilla.
Mielelläni sen kahvipaketin siitä annoin kun kotiovelleni luopuja sen toi,
minulla kun ei omaa autoa ole enkä ihan bussillakaan sitä olisi noutanut niin edullisesti ;)

Tyytyväinen olen myös muihin hankintoihin jotka olen käteisellä maksanut :)
Hyvä idea, nettikirppis.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat