Anopin tahdittomuus

Pettynyt varsin empaattinen ja sos. Viisas miniä!

Toivoisin anopiltani ryhdikkyyttä. On ikävä kuulla aikuiselta tyttäreltäni, että anopilla kaunoja lastenhoidosta . Toivoisin anopilta aikuisuutta , puhutaan miniälle. Poika vain nyökyttelee, koska anoppin on niiin opettanut. Tuntuu pahalta kuulla välikäsien kautta piikittelyä. Tämä ei rakenna suhdetta vaan tuhoaa. Muutenkin ilmassa on ollut pahantahtoisuutta, luulenpa ettei anoppi edes tajua sitä! Toivoisin anopilta tasapuolisuutta ja järkeä. Ei ole sama mitä sanot, ei ole sama, kenelle sanot, ei ole sama, mitä sanot! Ei ole sama, milloin sanot! Älä ota suosikkeja, kuten olet ottanut. Tyttäresi pojat ovat kullanmuruja, poikasi tytöt. Mitä ovat? Sivisty, kasva, vielä on lahdollisuus vai onko? Haluatko tuthota suhteesi poikaasi ja miniääsi? Nyt olet sillä tiellä!

Kommentit (7)

Vierailija

Otan osaa kirjoitti:
Onpa harvinaisen tyhmä anoppi.

Jaa a, kukahan se tyhmä on? Eikö asioista pitäisi puhua suvun kera, eikä levitellä täällä perheen sisäisiä asioita?

Vierailija

Ehkä on puhuttu asianosaisenkin kanssa, ehkä ei.  On tänne palstalle tuomisessa se puoli, että kukin täällä oleva voi miettiä omaa käyttäytymistään vastaavassa tilanteessa ja muuttaa suhtautumistaan ennen kuin oma tapaus päätyy palstoille. Omia vikojaan ja tapojaan on tunnetusti vaikea nähdä ja yhtä vaikea muuttaa.

Itselläni ei toisen polven jälkikasvua ole, joten tämä ei ainakaan vielä koske minua.  Riittäähän niitä vikoja muutenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ehkä on puhuttu asianosaisenkin kanssa, ehkä ei.  On tänne palstalle tuomisessa se puoli, että kukin täällä oleva voi miettiä omaa käyttäytymistään vastaavassa tilanteessa ja muuttaa suhtautumistaan ennen kuin oma tapaus päätyy palstoille. Omia vikojaan ja tapojaan on tunnetusti vaikea nähdä ja yhtä vaikea muuttaa.

Itselläni ei toisen polven jälkikasvua ole, joten tämä ei ainakaan vielä koske minua.  Riittäähän niitä vikoja muutenkin.

On se ihmisen mieli kummallinen, niin pahansuopa ja negatiivinen. Eikö sitä voisi muistaa, niitä hyviä asioita

joita jokaisessa persoonassa on, kannustaa ja aivan sanoilla kertoa niistä. Vaikka elämä on niin perusteellisen erilaista kuin meidän anoppien nuoruudessa, tulisi sitä anoppienkin oppia jälkipolveaan ja tasavertaisesti kohtaamaan ja asioista positiivisella mielellä puhumaan. Lähtökohta kuitenkin mielestäni on ystävälliset, luottamukselliset ja läheiset välit. Rakkaus antaa anteeksi ja unohtaa!

Vierailija

Ymmärsinkö oikein, että tässä miniä arvostelee sitä, että hänen anoppinsa kohtelee aikuisia lapsenlapsiaan ja heidän perheitään epätasa-arvoisesti? Eli kysymys ei olekaan miniä-anoppi-suhteista, vaan isoäiti-lapsenlapsi-suhteista.

Vai moittiiko tässä nyt anoppi toista anoppia ja toivoo, että oman lapsen anoppi olisi yhtä tasapuolinen anoppina kuin mitä hän itse on omien lastensa puolisoille?

Oli miten oli, suvun asioita en koe tässä levitellyn. Eihän viestissä ollut minkäänlaisia yksityiskohtia, joista olisi voinut päätellä, kenestä on kysymys. Kantaakin olisi helpompi ottaa, jos tietäisi, millaista vääryyttä on harjoitettu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, että tässä miniä arvostelee sitä, että hänen anoppinsa kohtelee aikuisia lapsenlapsiaan ja heidän perheitään epätasa-arvoisesti? Eli kysymys ei olekaan miniä-anoppi-suhteista, vaan isoäiti-lapsenlapsi-suhteista.

Vai moittiiko tässä nyt anoppi toista anoppia ja toivoo, että oman lapsen anoppi olisi yhtä tasapuolinen anoppina kuin mitä hän itse on omien lastensa puolisoille?

Oli miten oli, suvun asioita en koe tässä levitellyn. Eihän viestissä ollut minkäänlaisia yksityiskohtia, joista olisi voinut päätellä, kenestä on kysymys. Kantaakin olisi helpompi ottaa, jos tietäisi, millaista vääryyttä on harjoitettu.

Luepa uudestaan, siellä on selvästi sanottu mistä hiertää.

Tuhkimo

Mieheni vei minut anoppilaan ensimmäistä kertaa ja nuoren ihmisen luottavaisuudella ajattelin että on mukava tutustua mieheni äitiin, eli anoppiini. Join kahvia kysymysten risti tulessa ja lopulta sain mahtavat haukkumisryöpyt niskaani. Olin hävytön kun luulin kelpaavani anopille, eihän minulla ollut edes rikkauksia tuoda sukuun.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat