Kommentit (6)

Anne

Olen jo oppinut: Jos aion ostaa jotain uutta, mietin tarvitsenko sitä? Tulenko toimeen ilman sitä? Onko minulla tilaa sille? Jos tilaa ei ole, mistä luovun jotta se mahtuu?

Fubuki

"Poislaitettavien tavaroiden kohtalo jaa KonMarissa hieman pimentoon." Japanissa on tehokas kierrätysjärjestelmä, jopa parempi kuin Suomessa. Googleen voi naputella recycling Japan - sieltä saa faktaa, ettei tarvitse mutupohjalta ladella mielipiteitä. 

AR

Ajatteli rahastaa Konmarin "suomalaisella" versiolla. Ihmettelen vaan miksi omakotitaloa ei pysty muka Konmarilla tekemään? Aina kun joku menestyy, niin näitä perässä rahastajia löytyy....

Vierailija

Itsellä meneillään kodin järjestäminen ja samalla koetan raivata turhaa tavaraa. Nyt kun raivaan joulukoristeita laatikkoon, on innostusta jatkaa raivaamista yleisemminkin. Olen lainannut ystävältäni KonMarin kirjoja, aion kokeilla saanko meillä toimimaan pieneksi taitellut vaate- ja liinavaaterivistöt ym. Pitää hankkia kapeita laatikoita vaatehuoneen hyllyille ja korihyllyille. Tämä antaa minulle virtaa jo nyt suunnitteluvaiheessa, odotan mielenkiinnolla miltä sitten tuntuu kun saan jotain näkyvää aikaiseksi.

Tuo "Joka kodin raivauskirja" lienee ihan kelpoinen mutta ei siitä minun mielestäni ole kilpailijaksi KonMarille.

-valone-Käyttäjä698
Seuraa 
Liittynyt11.3.2016

Eikö nykyihmisillä ole käsitystä miten kodin vaatekaapit ja muut kaapit tulee olla siistit ja turhakkeista vapaat!

Toisaalta uskon, että tämä aika ja tavaran paljous jota ahnehditaan, vaikka ei tarvita, koska on ylimäärästä rahaa turhaan. Uskon, että ihmiset joilla ei ole ollut koskaan liikaa, he ymmärtävät mitä on siisteys ja miten siitä järjestyksestä nauttii, kun kaikki on paikoillaan siellä ja siinä missä pitääkin.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Minä boheemina ihmisenä olen huuli pyöreänä ihmetellyt tätä villitystä. Minulla kaapit ja komerot ovat täynnä tavaraa, mielestäni minulla ei ole mitään ylimääräistä. Varmalla en heitä mitään pois vaikka mies joskus marmattaakin jotta tarvitseeko yhdellä ihmisellä olla kymmenen talvitakkiakin. Kyllä tarvitsee, alesta voisin ostaa sen yhdennentoistakin.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat