Mitä tuot ulkomailta tuliaiseksi?

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Uusimmassa (nro 6) et-lehdessä kolme lukijaa kertoo, mitä he tuovat ulkomailta tuliaisiksi.

Lentoemäntä Kati Kaivanto lentää usein Intian Delhiin, ja hankkii sieltä edullista Himalaya-luonnontuotesarjaa.
Nikolai Osipovin isä on venäläinen, ja hänen suosikkituliaisensa on tattari, joka Venäjällä on paljon parempaa kuin Suomessa.

Mitä sinä tuot tuliaiseksi ja kenelle?

Kommentit (8)

Vierailija

Minäkin toin ennen usein tattaria Virosta koirille, koska valmistin niiden ruoat itse. Nykyisin en enää.

Aikuisille lapsilleni meikkejä ja hajuvesiä sekä musiikkia tarkkojen toivomuslistojen mukaisesti. Usein tuliaiset ovat sellaisia, joita saan etsimällä etsiä ja joita ei mahdollisesti Suomesta saa.

Vierailija

Ulkomailta tuon vain sellaista mitä ei meiltä saa. Valokuvia itselleni paljon.
Erilaisia makaroneja, muroja yms.tulee ostettua. Joskus joku upea päällyspaperi auttaa tekemään ostopäätöksen.

Eestistä toin viimeksi sukkalankaa ja lapsille lelut. Joskus sieltä sai maissimannaa. Nyt tuon erillään niitä ja sekoitan kotona. Keväällä purjontaimia torilta. Joskus kukkakin.
Tupakkaa ja viinaa en tuo kellekään.

Vierailija

Minä tuon ulkomailta mausteita, ovat siellä paljon halvempia ja tuoreempia. Esimerkiksi Tunisiasta "Harissa"-tahnaa purkeissa ja kurkumaa ja vihreää teetä ja tietysti ns. sahramia, se ei joka paikassa aivan aitoa ole. ;-) Myös kauniit koristetyynyn pääliset vetävät puoleensa. Voi, kun taas pian pääsisi matkalle.

lahdenpoika
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tuliaisten tuominen on aina jotenkin ressaavaa, mitä nyt sillekkin ja sille. Olen enimmäkseen niistä luopunut. Tuon vain lasten lapsille, jotain järkevää, mille on käyttöä. Sama pätee joululahjoihin.

Vierailija

Matkalla kun käyn, en ota paineita tuomisista. Useimmiten ostan itselleni jotain vaikka erilaista saippuaa tai muuta käyttötarviketta ja olen huomannut että ne on myös mieluisia tuomisia muillekkin. Mitään turhaa tavaraa ei kannata matkoilta ostaa.

Vierailija

Matkustusinnon alkuvaiheessa tuli kannettua reissulta kaikenlaista krääsää. Nut olen päässyt irti siitä turhasta raahaamisesta.
Nykyään tuon lapsenlapsille jotain pientä, pyyhettä, karkkia, suklaata. Turhaa kait nekin, mutta tulee tunne että on PAKKO tuoda kun he kuitenkin odottavat mummun lomalta paluuta, pikku raukat.
Itselle ostan vain jos jotain todella mukavaa löytyy. Kuviakaan ei tule enää otettua.
Kyllä se viimehetken ostopaniikki silti joka kerta tulee mitä vien tuliaisiksi. Mitenkähän siitä pääsis eroon.

Vierailija

Tykkään itse juustoista. Joten tuon usein tuliaiseksikin paikallisia juustoja ,makkaroitakin. Niin ja tietenkin paikallista leipiää, leivonnaisia ja suklaata.
Kukkien ja koiran hoitajalle pitää olla aina jotain tuliaista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat