Kommentit (10)

Vierailija

olen kokeillut ja flunssan oireet ovat aikalailla ohi vajaassa viikossa aloitin tiistaina käytön ja mitä olen muilta käyttäjiltä kuulluut niin se auttaa tupakka yskän kanssa koska sitä ei pidä vetää henkeen asti

Vierailija

Sähkötupakassa käytetään nesteitä, joissa on tarjolla erilaisia makuja.
Niiden sanotaan sisältävän propyleenia, glykolia, glyserolia, aromeita ja vettä.

Se ei ole savua, se on vesihöyryä, aerosolia jossa on mukana näitä haitallisia aineita.
Ei ole riittävästi tutkimuksia olemassa siitä,
eikä tiedetä sen kaikkia mahdollisia haittoja mitä sillä voi olla.

Miten terveellistä on vetää keuhkoihin muuta kuin ilmaa?
Vesihöyry ei vahingoita,mutta entäs muut aineet?

Tutin imeskely voisi olla terveellisempää.

Vierailija

Lainaus:

olen kokeillut ja flunssan oireet ovat aikalailla ohi vajaassa viikossa aloitin tiistaina käytön ja mitä olen muilta käyttäjiltä kuulluut niin se auttaa tupakka yskän kanssa koska sitä ei pidä vetää henkeen asti

Lääkäri kyllä neuvoo käyttämään flunssan oireisiin ihan tavallista höyryhengitystä,
ei imppaamaan ikkunanpesunesteitä,
hyi helkkari sentään mitä touhua..

Vierailija

Lainaus:

Seksi on parempaa, kuin sähkötupakka! Imen tuoksuvaa miehen....llia. En tarvitse vierotusta.

Onkos siinä virtaa vielä. :)

Vierailija

Minulla on se käsitys, että kaikkia tupakoitsijat - polttavatpa sitten tavallista tai sähkötupakkaa- on vierotettu liian aikaisin tississtä tai tutista. Tutti suuhun kaikki tupakoitsijat!

Vierailija

Kun näen kaupungilla tai bussipysäkillä tupakoitsijoita, minun NIIN tekisi mieli ystävällisesti kysyä eivätkö voisi harkita lopettamista. Haluaisin näyttää heille kuvia mustuneista keuhkoista ja lehtileikkeitä, joissa kerrotaan tupakan vaikutuksista terveyteen ja vanhenemiseen. - Enpä kuitenkaan ole ryhtynyt tuumasta toimeen, kun ei tiedä vaikka
valistaja saisi tällin (eikä mällin) palkakseen.
Palstoille sentään kirjoitan tupakointia vastustavia mielipiteitä, kuten nyt tässä. Mielestäni tupakoitsijat ovat joko
tietämättömiä tai ajattelemattomia, tai suorastaan itsetuhoisiakin. Eivät välitä omasta terveydestään, eivätkä sen puoleen toistenkaan ( myös passiivinen tupakointi on terveydelle vaarallista). Eivät siitäkään välitä, että otsonikerros ohenee sademetsien kaatamisesta tupakkaplantaaseiksi. - Minun mielestäni pitäisi sosiaalituen saamisen ehtona olla se, että asiakas sitoutuu vieroittamaan itsensä tupakasta. Köyhät ne juuri eniten polttavat, leipäjonossakin käy kova käry. - Kyllä minun puolestani voitaisiin tupakointi kieltää ihan kaikilta - rikkailtakin. Ihmiskunnan parhaaksi tuollainen päätös koituisi.

Vierailija

Tupakassa on noin 4000 ainesosaa, joista kymmenet syöpää aiheuttavia. Sähkötupakassa on propyleeniglykolia, glyserolia (molemmat myrkyttömiä ja elintarvikeluokiteltuja), vettä ja makuaineita ja haluttaessa myös tupakoitsijan kaipaamaa nikotiinia (joka sekään ei ole syöpää aiheuttava aine).

Minkähänlainen tutkimus tarvittaisiin osoittamaan sähkötupakoinnin käytön kiistaton terveyttä edistävä vaikutus tupakointiin verrattuna?

Tutti, tissi yms. keskustelun jätän sen ahdistuneemman kansanosan käytäväksi. Minä jätin sademetsät ja naapurit rauhaan ja siirryin sähkötupakoitsijaksi. Netistä löytyy runsain mitoin lisää tietoa, jos tupakoinnin lopettaminen tälla tavoin kiinnostaa.

Yli 40 vuotta ja nyt se on loppu!

Vierailija

Anonyymille 7.4.12 klo 16.13

En puolusta tupakointia. Kaikki tupakoitsijat eivät silti ole mainitsemiasi tietämättömiä, ajattelemattomia eivätkä itsetuhoisia. Nikotiiniriippuvuus tai tapatupakointi-riippuvuus on yhtä voimakas riippuvuussairaus kuin huume-, alkoholi-, peli-, seksi- tai ruokariippuvuus. Kyse on pitkälti pään sisäisestä kemiasta. Ja riippuvuussairauksien hoitaminen ei ole yksinkertaista eikä aina onnistu ilman ulkopuolista apua.
On helppo sanoa että joku tupakoi typeryyttään tms. mutta tuomitsemisen sijaan kannattaa hieman miettiä mistä on kyse.
Myönnän että itseänikin joskus tupakan haju ärsyttää, siis paitsi ottaa päähän, myös konkreettisesti ottaa päähän, koska olen altistunut homerakennuksissa erilaisille kemiallisille myrkyille, mutta en tuomitse tupakoitsijoita. Kyllä heidän elämänsä on aika vaikeaksi jo tehty. Varmasti joukossa on myös typerästi tupakointipaikkansa valitsevia ( kauppojen yms. ovipielet) ja silloin meinaavat omatkin hihani palaa.

Sähkötupakan kemiallisia myrkkyjä en ikinä suosittele.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat