Kommentit (3)

Kottarainen

Kysytään neuvoja pitkille lennoille. Olen lentänyt muutamia kertoja yli 10 tuntia kestäneitä lentoja.

Ennen matkalle lähtöä kannattaa vetää jalkaan tukisukat. Käytän Norlynin 60 denin tukipolvisukkia ja otan aina varaparin mukaan. Jumppaan koneessa istualteen, nostelen jalkoja polvista, kipristelen varpaita ja nostelen käsiä (vieressäistuvat huomioiden ,tietenkin). Vähintään kerran tunnissa nousen käytävälle voimistelemaan, "tekokävelen" paikallaan. Tärkeintä on pitää huolta, ettei vaan tule veritulppaa!

Lentokoneen ilma kuivattaa ainakin minun silmiäni. Siksi otan mukaan aina  käsimatkatavaroihin pienen pullon kostutustippoja.  Viiden ml:n pullo on sallittu kun sen pakkaa minigrippi-pussiin ja esittää erillään käsimatkalaukusta.

Pitkät lennot ovat todella epämiellyttäviä ja käyvät fysiikan päälle. Sitä vaan vilkuilee kelloa ja toivoo, että oltaisiin jo perillä.  Olen huomannut, että jos viereen sattuu henkilö, jonka kanssa keskustelu luistaa, niin aika kyllä tuntuu kuluvan nopeammin.

Vierailija

Lennolle päälle löysät vaatteet ja pitkät housut. Jos vaatteet kiristävät esim vyötäröltä niin on epämukava olo. Tukisukat ja kengät, jotka saa helposti pois jalasta esim mokkasiinit. Turha hauduttaa jalkoja kengissä tuntitolkulla. Kengät laitetaan edessä olevan istuimen alle ja laitetaan jalkaan koneessa liikkuessa.

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

"Teen joka vuosi tupakkareissun" kertoo Kerttu. Kiva huomata jotta joku muukin tekee tupakkareissuja sillä tuolla samalla metodilla minä motivoin itseäni lopettaessani tupakanpolton. Joka viikko laitoin sivuun säästöön jääneet rahat ja niin taas kohta mentiin.... Kun vielä mies lopetti tupakanpolton samaan aikaan niin säästö oli kaksinkertainen. Ja koska mies ei välitä matkustaa niin minäpä olen matkustanut miehenkin tupakkarahat.

Siellä se Kerttu nauttii olostaan Japaninmaalla, kun matkaserana on oma lapsenlapsi  niin syntyy niitä kullanarvoisia yhteisiä muistoja joita on myöhemmin mukava yhdessä muistella.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat