Hiihdin nelivuotiaan Meijun kanssa moottorikelkan jälkeä kohti parempaa hiihtolatua. Tyttönen kaatuili kaiken aikaa.
Lohdutin, kunhan pääsemme kunnon ladulle......Kunnon ladulla Meiju lähti vauhdilla hiihtämään ja edelleen kaatuili.
Vähän pettyneenä Meiju katsoi latua ja sanoi: "Näyttää hyvältä, mutta huonolta tuntuu."

Tuo sanonta on jäänyt perhepiiriimme elämään, näyttää sopivan asiaan kuin asiaan.

Kommentit (8)

Kai olette lähettäneet noita hauskoja sanontoja ET:n kilpailuun myös?
Arvonnasta voi voittaa palkintoja. Näin ainakin minä olen ymmärtänyt.
Koetan juuri keksiä, mitä voisin itse lähettää sinne. Omia lapsenlapsia
ei vielä ole, niin että täytyy muistella muiden suusta kuultua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poika täytti kolme vuotta ja tuumasi äidilleen tärkeänä... minä olin ennevanhaan nuori mies.

ja toinen, olivat pilkkiretkellä, ja paistoivat makkaraa ja munia nuotiolla, isiltä putosi kananmuna nuotioon, tyttö tuumasi, voi ei, isillä on tuhkamuna.

Vierailija

Tämä tapahtui aikaan, jolloin itse oltiin nuoria, lapset pieniä, juotiin pannukahvia ja ajeltiin vanhalla Plymouth Valiantilla. Autossamme oli kiinteä, yhtenäinen etupenkki, jonka yli takapenkillä olevat lapset jatkuvasti roikkuivat, vaarassa tupsahtaa kuskin syliin. Asiasta varoitettiin lapsia. "Jos ette istu nätisti takapenkillä, poliisi tuloo ja antaa sakkoja." Oltiin taas matkassa. Jani varoitteli sisartaan. "Jos ei olla kunnolla, poliisi tuloo ja antaa sakkoja suuhun."

Kun Lapsoseni oli pieni, hän eräänä päivänä hyppi sohvan käsinojalta lattialle ja heilutteli käsivarsiaan. Uudestaan ja uudestaan. Kysyin viimein, mitä hän oikein tekee ja hän vastasi :" opettelen lentämään, mutta on niin vaikeeta"

Kolmevuotiaan tytön isä tuli alasti suihkusta ja puki alushousuja jalkaansa (siinä ns. sukukalleudet vilahti), niin pikku tyttö ihmetteli isälleen, "mitä perseen käpyjä sulla kasvaa?"

Lapsenlapset ovat korva tarkkana ,
aina kuuntelemassa kaikki jutut...ja painavat myös mieleensä visusti...

Kerroin heille paljonkin lapsuudestani ja sen aikaisesta kasvatuksesta.
Esim .kiroilu ja rumien sanojen käyttö on meillä kielletty....edelleenkin :)

Pappa oli lyönyt vasaralla sormeen, ja aloittanut:
-Voi perrrr....

...ja huomasi sitten kaksi
erittäin kiinnostunutta silmä/korvaparia odottamassa
jatkoa...
toinen muksu jo kiiruhti:
-sano vaan, kyllä Mummi pessee sun suus saippualla, sano vaan,
halluun nähhä sen...

Pappa jatkoikin:
rrrhoooneeennn...perhonen,perhonen...
Lapset olivat erittäin pettyneitä kun eivät nähneetkään, kuinka suu pestään saippualla,
ihan livenä....
Saippuan mausta kyllä keskusteltiin ruokapöydässäkin,
ja pappaa nauratti:-
-Saippua on niiin kamalan pahan makusta, siksen kironnutkaan!
Papalta lapsena suu pestiin saippualla ,
montakin kertaa...meinasi maku unohtua? :D

"suupielet nauruvaahdossa"

Viime sunnuntaina 6-vuotias kummityttöni oli siskojensa kanssa käymässä. Hanki kantoi ja laskimme liukureilla mäkeä pellolla.

Tänään kävin heillä kylässä ja lähdimme retkelle lammen jäälle ja metsään. Metsän reunassa sanoin, että hanki ei taida minua kantaakaan, upottaa. Kummityttö tuumasi: sinä oot lihonu.

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat