Parapähkinästä kutinaa?

Vierailija

En ole lainkaan kutiavaa tyyppiä, mutta nyt on selkä alkanut kutista aika inhottavasti ja vähän muutkin paikat.

Mietin, mikä voisi olla syynä, koska en ole kuivaihoinen ja ilmankosteus on sopiva, siinä 40 %:n paikkeilla eikä ruokailussa ole muuta muutosta kuin että aloin syödä muutamia parapähkinöitä päivittäin muka seleeniä saadakseni. Lieneekö edes tarpeen?

Yleensä en syö mitään pähkinöitä siltään, mutta tietenkin jossakin kaupan ruoassa voi olla, itse en käytä edes ruoanlaitossa.

Onko kokemuksia?

Kommentit (6)

Vierailija

Minä syön pari parapähkinää myös päivittäin, eikä kutita yhtään.
Toki pähkinälle allerginen voi kutinan saada?

Kun vaihdoin kerran pesuainetta, alkoi minulla kutina,
olin allerginen uuden pesuaineen jollekin ainesosalle.
Palasin entisiin, ja kutina loppui.

Myös juomista voi saada allergisoivaa ainetta,
uudet vaatteet ja vuodevaatteet on pestävä
ennen käyttöä koska niissä on allergisoivia aineita.....

Pyrin tekemään kaiken ruuan itse, alusta asti, niin säästyn
minua kutittavilta lisäaineilta.
Tietyistä karkeista saan nokkosrokon...

Vierailija

Pähkinät ja mantelit aiheuttavat monille allergiaa ja ilmenee nimenoaan kutinana myös ihottumaan voi ilmaantua. Minä olen syönyt saksanpähkinöitä ja matelirouhetta, ei ole oireita, kun en ole allerginen.

Vierailija

Eräällä on pähkinäallergia ja sitten eräs rasvainen suojavoide teki ihon aivan kamalaan kuntoon. Siinäkin oli pähkinää jota ei heti tunnistettu, kun sen tuotesisältö ei ollut suomeksi.

Vierailija

Näin huhti-toukokuussa voi allergisoitua lintujen, hiirien ja lepakoiden kirpuista, varsinkin jos asut maalla, jossa ulkorakennuksia ja lintujen ruokintapaikat laajat.Myös sisäänkannettavista polttopuista, jotka ulkorakennuksessa säilytetään ja joissa hiiret saattavat liikkua,voi olla niiden kirppuja. Ihotautilääkärin mukaan erityisesti tänä keväänä potilaiden määrä on ollut runsas. Lievänä sairastettaessa sen voi luulla olevan nokkosrokkoa ja ihottuma häviää itsestään, mutta vaikeampana on haettava sisällinen lääke lääkäriltä, hydrokortisonivoide ja pesuaine. Vaatteet tulee riisua heti, jos on tekemisissä esim. lintujen kanssa ja vaatteet on pestävä 60 asteisessa vedessä. Hyönteismyrkyllä kirput kuolevat , jos esim. epäilee koiran kantavan niitä sisätiloihin,muuten pakkasta tulisi olla kahden viikon ajan 20 astetta ennekuin ötökät kuolevat(ja se on aika mahdotonta nyt).Koira ei niihin sairastu, mutta voi joutua pureksimaan niitä itsestään. Miehelläni asia on juuri ajankohtainen(syheröistä kutiavaa ihottumaa selkä täynnä), hän allergisoitui vasta nyt, kun on jo yli seitsemänkymppinen. Joskus kuulemma saman perheen monella jäsenellä saattaa olla samanaikaisesti tämä vaiva, minulla ei,vaikka eniten olen ollut lintujen ja puiden sisäänkannon kanssa tekemisissä.

Vierailija

Lainaus:

En ole lainkaan kutiavaa tyyppiä, mutta nyt on selkä alkanut kutista aika inhottavasti ja vähän muutkin paikat.

Mietin, mikä voisi olla syynä, koska en ole kuivaihoinen ja ilmankosteus on sopiva, siinä 40 %:n paikkeilla eikä ruokailussa ole muuta muutosta kuin että aloin syödä muutamia parapähkinöitä päivittäin muka seleeniä saadakseni. Lieneekö edes tarpeen?

Yleensä en syö mitään pähkinöitä siltään, mutta tietenkin jossakin kaupan ruoassa voi olla, itse en käytä edes ruoanlaitossa.

Onko kokemuksia?

Pähkinöistä juuri parapähkinä aiheuttaa eniten allergioita. Parapähkinät ovat kovin seleenipitoisia. Sinkkiäkin niissä on ja muita hyviä vitamiineja ja ravintoaineita. Jo 2 parapähkinää sisältää seleeniä koko päivän tarpeeksi, suositus onkin korkeintaan 2-4 parapähkinää päivässä. Minä syön 4 päivässä, välillä pidän muutamia päiviä taukoja. Allerginen en ole ollut, eikä kutinaa ole. Nuo pähkinät kiinteyttävät ihoa ja hiukset pysyvät hyvässä kunnossa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat