selvennys: tahtoo leipälapion!

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Haluan siis ostaa leipälapion.

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Itse ostin leipälapion kylämarkkinoilta. Myyjä oli itse tehnyt niitä. Nimeä en muista.

Atetu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minä tein vaimolle ihan itse leipälapion ja hyvä on kuulema ollutkin.
Koivufanerista ja vuolin siron varren.
On kuulema näppärä kun ohnensin viellä kärkeä , ottaa hyvin leivät arinalta.

Vierailija

Tartteepa vihjaista meidän isännälle, että toiset miehet ne vaan tekee itse leipälapioita. Kiitos vihjeestä.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Atetu,
Oletpas sinä näppärä käsistäsi. Jossain remontin melkeessä kadotin äitivainaani leipälapion, joka lienee ollut isoäidin perua. Nyt olisi leivinuuni vaan ei lapiota...
Terveisin Aluisa

Vierailija

Minulla on leipälapio ja kapeampi se toinen jolla otan leivät uunista.Ja sitten vielä sellainen lyhyt vartinen jolla leipä otetaan pöydältä.Näin ovat mummut opettaneet.Mieheni on tehnyt ne kaikki.Ruisleiville hän on tehnyt kasattavat kohotus laudat, kun mummolla ennenmuinoin niitä kohotuslautoja oli pitkin pirttiä.
Se,että mies on kätevä käsistään on joskus itsestään selvyys,muistanhan kiittää häntä usein
nimi.rakkautta vain

Atetu
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllähän minä kiitosta olen saanut joka kerta kun leipälapiota käytetään ja sitä käytetään usein.
Olen tämän yhteisen "pesämmekin" rakennellut kait se tuo veri vetää kaikkeen timpraamiseen.

Vierailija

Minullakin oli leipälapio, Rovaniemeltä ostettu pitkävartinen, muttei enää vuosiin leivinuunia. Keväällä sisareni osti mökin, jossa oli leivinuuni. Leipälapiokin oli, mutta se oli haljennut. Hän kysyi varovaisesti, voisinko myydä leipälapioni hänelle. Sanoin, etten myy sitä, vaan lahjoitan. Kesän lopulla ostin itselleni vanhan talon maalta. Minulla on siten leivinuuni, muttei enää leipälapiota. Huomasin muuten netistä, että Mikkelin vankilanmyymälä myy leipälapioita. Täytyypä soittaa ja kysäistä.

Minkälaisia ne ruisleivän kohotuslaudat on?

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei Allinlapsi,
Leivotkos itse ruisleipää? Minä sain ostaa naapurista luomuruista ja voi kun tulee hyvää leipää. Lämmin leipä ja voita päälle! Namia on.
Terveisin Aluisa

Vierailija

Heippa Allinlapsi, siis minäkin olen allinlapsi; nyt 90 v äitini on Alli. MInulla on vanha leipälapio , jolla tämä äitini Alli nosteli leipiä leivinuunista kun olin lapsi, Sitten ne laitettiin varrelle kuivumaan. En oikein tiedä raaskinko luopua tuosta lapsuuteni liittyvästä muistoesineestä.

Vierailija

Kuinkahan pitkässä varressa pitäs olla? Ois tuolla ullakolla tarpeettomana yks vuoskymmeniä levänny mutta aika lyhkänen. Varsi ehkä puoli metriä ja lapa soikea, ehkä 20 senttiä leveä.
Sais käydä hakemas, kotiintoimitus tullee kalliiks, jos ei käyttäjä asu Karjalas.

Vierailija

Ryssän kyylitä voisi löytyä kun eivät jyvitä enää asioita kun
kavahtaa heitä ja kaihtaa semmoisia Isanmaanpetturit !
Juoksevat lähetyksissä ja niittävät vääriä asioita aidalle
ei ole pitkä matka mutta matkan pää voi olla vaarallinen
tämmöisillä luonnollisena henkilöinä olevat ?

Vierailija

Lainaus:

Ryssän kyylitä voisi löytyä kun eivät jyvitä enää asioita kun
kavahtaa heitä ja kaihtaa semmoisia Isanmaanpetturit !
Juoksevat lähetyksissä ja niittävät vääriä asioita aidalle
ei ole pitkä matka mutta matkan pää voi olla vaarallinen
tämmöisillä luonnollisena henkilöinä olevat ?

Mitähän hänkin yrittää sanoa ?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat