Mikä voima sinussa vaikuttaa?

Vierailija

Oletko koskaan arvoitellut tai epäröinyt sen kanssa, mikä voima sinussa vaikuttaa? Oletko miettinyt, että jos vaikkapa parantumisia ja muita erikoisia asioita tapahtuu kauttasi, niin mistä lähteestä "lahjasi" ovat? On hyvä ottaa huomioon, että vaikka ihminen vilpittömästi ajattelisi välittävänsä "Kristuksen ja Pyhän Hengen" voimaa, tämä ei takaa, että hänen lahjansa olisivat Jumalasta. Saatana saattaa helposti jäljitellä parantamista, profetoimista, kielilläpuhumista, tiedon sanoja ja muita Raamatun mainitsemia armolahjoja. Hän voi antaa näitä jäljitelmälahjoja ihmisille, jotta he joutuisivat vain kauemmas eroon Jumalasta.
Lisäksi Raamatun omat kuvaukset antavat mallia tältä alueelta. Yksi esimerkki on Simon-noita, joka mainitaan Apostolien tekojen 8:ssa luvussa. Tämä henkilö teki ihmeitä magian avulla ja ihmisten nähden, niin että nämä luulivat hänen toimivan Jumalan avulla. Kuitenkaan hänessä ei ollut Jumalan Pyhän Hengen voima, vaan hän oli koko ajan eksyksissä. (Samoin tunnettu on kertomus faaraon taikureista; nämä magiaa harjoittavat taikurit pystyivät tekemään vastaavankaltaisia ihmeitä kuin Mooses.) Häneen viittaavat seuraavat jakeet:

- (Apt 8:9-13) Mutta ennestään oli kaupungissa muuan mies, nimeltä Simon, joka harjoitti noituutta ja hämmästytti Samarian kansaa sanoen olevansa jokin suuri;
10. ja häntä kuuntelivat kaikki, pienet ja suuret, ja sanoivat: "Tämä mies on se Jumalan voima, jota kutsutaan 'suureksi'."
11. Ja he kuuntelivat häntä sentähden, että hän kauan aikaa oli noituuksillaan heitä hämmästyttänyt.
12. Mutta kun he nyt uskoivat Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset.
13. Ja Simon itsekin uskoi, ja kasteen saatuansa hän pysytteli Filippuksen seurassa; ja nähdessään ihmeitä ja suuria, voimallisia tekoja hän hämmästyi.

Lisäksi meidän ei tarvitse katsoa muuta kuin Jeesuksen omia sanoja tältä alueelta. Hän totesi, että viimeisellä tuomiolla tulisi esiintymään monia ihmisiä, jotka olisivat ennustaneet ja tehneet voimallisia tekoja hänen nimessään; ihmisiä, joita Jeesus ei kuitenkaan tuntenut, eli he eivät olleet hänen omiaan. Nämä jakeet todistavat hyvin sen seikan, että vaikka ihminen vilpittömästi ajattelee toimivansa Jumalan voimassa, voi hän silti olla täysin eksyksissä:

- (Matt 7:22,23) Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'

Teksti kopsattu http://www.jariiivanainen.net/mikavoimasinussavaikuttaa.html

Kommentit (15)

Vierailija

Simon ainakin itse koki olevansa suuri.
Jos joku tekee Jeesuksen nimessä jotain, hänen täytyy kokea olevansa pieni, koska Jumalan avulla hän tekee, eikä voi itse sitä paranemista vaikuttaa.
Jeesus sanoi myös jostain muusta että antakaa hänen toimia.
Jos hän siunaa Jeesusta, hän ei voi kirota silloin.

Jumalalle kuuluu paranemisesta kunnia, ei ihmisille.

Vierailija

Ensin tulee ajatus, siitä seuraa tunne.
Kun ajattelee paljon pahoja ajatuksia,ne vaikuttvat kehoonkin,
eli immuunipuolustus kärsii :(

Ajatustensa laatua voi muuttaa parempaan suuntaan,
valitsemalla "seuransa".
Kiukkuiset ihmiset, väkivaltaviihde ja toisia ihmisiä vähättelevät ohjelmat
tekevät häjyä terveydellesi.

Luojan antamalla arkijärjellä voi pitää parempaakin huolta kropastaan ja läheisistään.. :)

Vierailija
kirsikankukka55

Tulee mieleen, että mitä mieltä tai mitä ajatuksia aloittajassa heräsi lainaamansa tekstin tiimoilta? Mitä halusit sanoa lainauksellasi?

Tuon saman kysymyksen olin tekemässä! Siis mitä ja kelle tuo on osoitettu/yleiseksi keskustelunko aiheeksi? Ei täällä ainakaan enää ole pahoja ajatuksia - ne jo kaikki heitetty taivaan tuulien vietäväksi.
Ilmahan on putipuhdas! Määki kävin jo suihkusa nääs!

Vierailija

Lainaus:

Oletko koskaan arvoitellut tai epäröinyt sen kanssa, mikä voima sinussa vaikuttaa?
Lisäksi meidän ei tarvitse katsoa muuta kuin Jeesuksen omia sanoja tältä alueelta.
Teksti kopsattu http://www.jariiivanainen.net/mikavoimasinussavaikuttaa.html[/quote]

Minussa vaikuttaa se voima, joka on kullakin ihmisellä geeneissä tullut ja elämän aikana kehittynyt.

Raamattuun en vetoaisi tässäkään asiassa. Luin kirjan kerran kokonaan yleissivistyksen vuoksi ja totesin niin kuin varmaan moni muukin laajakatseinen ihminen, että sitä kirjaa voi tulkita miten monella tavalla tahansa. Senhän osoittaa jo sekin, miten monia uskontoja tai niihin verrattavia hengellisiä liikkeitä y.m. raamatuntulkinnoilla on muodostettu ja koko ajan uusia syntyy.

"Vanha elli"

Vierailija

" Luin kirjan(Raamatun) kerran kokonaan yleissivistyksen vuoksi ,
ja totesin niin kuin varmaan moni muukin laajakatseinen ihminen....."

Niiin vaatimaton persoona tämä laajakatseinen ihminen...

-tirsk-

Vierailija

Lainaus:

" Luin kirjan(Raamatun) kerran kokonaan yleissivistyksen vuoksi ,
ja totesin niin kuin varmaan moni muukin laajakatseinen ihminen....."

Niiin vaatimaton persoona tämä laajakatseinen ihminen...

-tirsk-

No kertalukaisullahan se Raamattu avautuu ihmiselle,
ihmettelen miksi sitä ylipäätään tavataan uskonnollisissa piireissä jatkuvasti?
Jotkut lukevat läpi monta krt,
ja ilkeävät väittää löytävänsä joka kerta
ja jopa päivittäinkin selaillessa aina jotain uutta.

Höh, johan tuon ulkoa luulis osaavan kertalukaisulla :)

Vierailija

Minussa vaikuttaa huumorin voima.

Näen kaikkialla suorastaan naurettavia asioita,
joille itsekseni hihittelen ja käkätän.....

Viimeeksi hautajaisissa nauratti, kun muistin hyvän "lohkaisun" jonka arkussa makaava vainaja
tuli sanoneeksi n.kuukautta ennen kuolemaansa...

Nauruntyrskähdykseni naamioin itkuksi, painoin nenäliinan naamalleni hartiat hytkyen....
Vainajan Tytär kysyi sitten muistotilaisuuskahvilla,
että mikäs sua niin nauratti kerros mullekin..-ikänsä mä oon hänet tuntenut ja hän minut...
Kerroin sen "lohkaisun", ja naurettiin yhdessä, ja saimme paheksuvia katseita osaksemme....

Tytärpä kertoi jutun ,koko jutun ihan ääneen , kaikille...
Oli se niin hyvä juttu, että sitten naurettiin kaikki..ja itkettiinkin vähän...
Vainaja oli huumormiehii ja vitsaili vielä saattohoidossakin...

Vierailija

Entinen poikaystävä tuli vastaan S-marketin lämpökaapissa. Puhallin kohisi äänekkäästi, mutta kuulin kun hän sanoi: Panettaa niin pirusti. Huusin, etten kuule mitään.

Kohtaaminen jaksoi kantaa koko ikävän päivän. Kyllä muakin panetti kamalasti.

Vierailija
kirsikankukka55
12.04.2012 10:27
Tulee mieleen, että mitä mieltä tai mitä ajatuksia aloittajassa heräsi lainaamansa tekstin tiimoilta? Mitä halusit sanoa lainauksellasi?

Keskustelun aloittajan kommenttia odotellaan....

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 12.04.2012 11:46
....Raamattuun en vetoaisi tässäkään asiassa..... "Vanha elli"

Kirjoituksesi oli minusta kokonaisuudessaan hyvä ja asiallinen. Kiitos!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat