Roskaposti sähköpostiini

Vierailija

Nyt on mennyt aivan mahdottomaksi tuo roskapostin määrä. Jopa 50 - 80 kappaletta vuorokaudessa.
Suurin lähettäjäryhmä on pikavippien tarjoajat, ota 100 - 50 000 lainaa, heti tilillesi. Ikinä en ole ottanut. Peliyhtiöt tarjoavat ilmaisia peleja. Kymmeniä henkilötietojen kalasteluyrityksiä: Onneksi olkoon, olet voittanut... Odotamme yhteydenottoasi, olet voittanut... Voittosi vanhenee... Jne.

Miten saan nuo loppumaan? Menee hermo niiden poistossa.

En koskaan avaa em viestejä, vaan poistan.

Sivut

Kommentit (51)

Vierailija

Miksi  tuollaisella kehu? Onhan niille estoja, joita voit laittaa ei tarvitse sietää,  eikä käyttää pikavippiyhtiöitä.

Vierailija

Miksi  tuollaisella kehu? Onhan niille estoja, joita voit laittaa ei tarvitse sietää,  eikä käyttää pikavippiyhtiöitä.

Onhan niitä estoja. Anna esimerkki.

Vierailija

Ihmettelen suuresti, sillä olen käyttänyt sähköpostia niin kauan kuin se on ollut olemassa ja yhtään roskaostia en ole saanut. ei ole mitään estoja. En kyllä ole käynyt koskaan millään arveluttavilla sivuilla:))))

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten ne saa poistettua ilman ettei avaa? En osaa.

On postissasi varmasti kohta poista ja kohta roskakori ja sen voi myös samoin tyhjentää taivaan tuuliin.

Juuli C
Seuraa 
Liittynyt6.7.2014

Vierailija kirjoitti:
Nyt on mennyt aivan mahdottomaksi tuo roskapostin määrä. Jopa 50 - 80 kappaletta vuorokaudessa.
Suurin lähettäjäryhmä on pikavippien tarjoajat, ota 100 - 50 000 lainaa, heti tilillesi. Ikinä en ole ottanut. Peliyhtiöt tarjoavat ilmaisia peleja. Kymmeniä henkilötietojen kalasteluyrityksiä: Onneksi olkoon, olet voittanut... Odotamme yhteydenottoasi, olet voittanut... Voittosi vanhenee... Jne.

Miten saan nuo loppumaan? Menee hermo niiden poistossa.

En koskaan avaa em viestejä, vaan poistan.

Pelkkä poistaminen roskakoriin ei auta. Se tulee uudestaan kun kone niitä lähettää.. Jos  se tulee saaapunesiiin suoraan saapuneetkohtaan niin on avattava ja haettava  viestistä kohta etten  halua enää tai unsubscribe  jotka on kyllä siellä viestin loppupäässä hyvin huomaamattomina. Siitä klikkaa.  Jos se tule se kerjuukirje roskapostin puolelle saapuneisiin  niinkuin minulla yleensä ei siellä toimi tämä vaan on ensin siirrettävä se  tullut  viesti kohtaan pelkkä saapuneet. Nihiin  missä lukee saapuneet eikä roskaposti. Se jää se viesti näkyviin peruspoistamisen eli tuon unsub...n jälkeen  otsikkona vielä siihen  saapuneisiin mutta poista se nyt roskakoriin. Valitettavasti joissain ei ole lopullisen  (unsub...)poistamisen mahdollisuutta joten ei auta kuin sitkeästi vaan sinällään roskakoriin poistaminen.

Toimii taatusti. Voi muutama  joka ei usko tulla uudelleen. Tämä toimii kun olen itse kokeillut. Alkoi olla jo 100 / päivä. Nyt 1 tai 2 tai ei ollenkaan. Aika hommahan siinä on siirrellä niitä roskapostista varsinaseen saapuneisiin mutta kantsii se. Sinulla on koneessa  musta merkki postissasi mistä siirrät . Taitaa olla roskakorimerkin vieressä.

lykkyä

Juuli

Vierailija

Tuota noin. Ja kaikella kunnioituksella.

Ottakaapa jotakuta veljenpoikaa tai naapurinpoikaa hihasta kiinni, kymppi hänelle käteen ja pyydätte häntä hieman avustamaan tietokoneongelmassa sähköpostin kanssa.

Nimittäin on olemassa erilaisia sähköpostipalveluita ja asiakasohjelmia. Toisissa on helpompi estää tällaisen roskaposti ongelman syntymistä kuin toisissa, ja sillä on merkitystä siis mitä käytätte. Suosittelisin esimerkiksi käyttämään Googlen tarjoamaa GMail palvelua.

Google suodattaa jo automaattisesti melkein kaiken roskapostin pois, ja ne harvat muutamat läpi päässeet (kymmenen vuoden aikana ehkä... 10kpl?) voi sitten ihan itse merkitä roskapostiksi, jolloin ette enää KOSKAAN saa sieltä osoitteesta postia. Systeemi on nerokas myös siitä, että se oppii mikä on roskapostia toiselle, se estää ne myös muilta käyttäjiltä tietyin ehdoin. Eli autat samalla myös naapuria.

Kertaakaan ei ole mennyt mitään hyödyllista roskakoriin, eli edes se ei ole gmailissa ongelma.

Nyt vain etsimään sitä naapurin kollia, joka näyttää teille hieman perusasioita.

Vierailija

Tärkeintä on olla jakamatta sähköpostiaan mihinkään joka voisi edes teoriassa käyttää/myydä sen eteenpäin markkinointitarkoituksiin.

Eli arvointoihin ei osallistuta ikinä varsinaisella sähköpostilla, sähköpostiosoitetta ei IKINÄ laiteta nettiin mihinkään näkyville niin, että botit pystyvät lukemaan sen. Yksi kerta riittää ja peli on menetetty.

Lisäksi tuo Googlen gmail on loistava suodattamaan roskapostit, yhtään moskaa ei tule läpi.

karpaasi

Ainakin outlookissa on roskaposti suodatin ja siinä roskapostin estäminen. Voit torjua lähettäjän joten samasta osoiteesta et enää postia saa, toki sen voi myös perua. Mutta tuntuu että nämä roskapostittajat vaihtaa osoiteita aika tiuhaan.

Vierailija

Itse aloin saada roskapostia 20kpl/päivävauhtia heti sen jälkeen kun olin tilannut Onnibussilta liput sähköpostiini.

Vierailija tabletista

Huono ohje edellä tuo "unsubscribe". Vaikutus voi olla nimittäin ihan päinvastainen. Kun reagoit johonkin kelmien lähettämään viestiin, viestität sillä, että sähköpostitilisi on aktiivisessa käytössä. Se voi siis entisestään lisätä roskaposteja. Eri asia on viestien lähettäjät, joiden kanssa tiedät varmasti olleesi jossain muodossa sähköpostiyhteydessä tai mennyt tyhmyyksissäsi jonkin palkinnon toivossa antamaan. Niihin voit käyttää "unsubscribe"-toimintaa.
Kun sinulla on listattuna tulevissa sähköposteissa (inbox) viestejä, voit niiden edessä olevien laatikoita klikkaamalla valita kokonaisen joukon sähköposteja samanaikaisesti. Viestien yläpuolella yleensä on kuvake, joka näyttää roskakorilta. Kun viet hiiren kuvakkeen kohdalle, usein ilmestyy teksti "trash" tai "roskakori". Klikkaa roskiskuvaketta, saat todennäköisesti jonkinlaisen vahvistuspyynnön näiden valittujen viestien tuhoamisesta. Jostain muualta löytyy vielä hakemisto, jonka valitsemalla pääset poistamaan viestit lopullisesti. Roskikseen viedyt viestit poistuvat automaattisesti myöhemmin, joten sitä ei kannata surra, jos kyseinen hakemisto ei löydy.

Juuli C
Seuraa 
Liittynyt6.7.2014

Vierailija tabletista kirjoitti:
Huono ohje edellä tuo "unsubscribe". Vaikutus voi olla nimittäin ihan päinvastainen. Kun reagoit johonkin kelmien lähettämään viestiin, viestität sillä, että sähköpostitilisi on aktiivisessa käytössä. Se voi siis entisestään lisätä roskaposteja. Eri asia on viestien lähettäjät, joiden kanssa tiedät varmasti olleesi jossain muodossa sähköpostiyhteydessä tai mennyt tyhmyyksissäsi jonkin palkinnon toivossa antamaan. Niihin voit käyttää "unsubscribe"-toimintaa.
Kun sinulla on listattuna tulevissa sähköposteissa (inbox) viestejä, voit niiden edessä olevien laatikoita klikkaamalla valita kokonaisen joukon sähköposteja samanaikaisesti. Viestien yläpuolella yleensä on kuvake, joka näyttää roskakorilta. Kun viet hiiren kuvakkeen kohdalle, usein ilmestyy teksti "trash" tai "roskakori". Klikkaa roskiskuvaketta, saat todennäköisesti jonkinlaisen vahvistuspyynnön näiden valittujen viestien tuhoamisesta. Jostain muualta löytyy vielä hakemisto, jonka valitsemalla pääset poistamaan viestit lopullisesti. Roskikseen viedyt viestit poistuvat automaattisesti myöhemmin, joten sitä ei kannata surra, jos kyseinen hakemisto ei löydy.

Eipäs ole. Tarkoittaa suomeksi poista minut tältä listalta. Viesti on siirettävä saapuneisiin jos on tullut roskapostiin . Ja avattava sitten ja etsittävä unsub.... Jää vielä osoitteena näkyviin tuloluetteloon mutta poista se sieltä roskakoriin josta sen voit taas poistaa. Nyt  lopullisesti. Tiedän kun olen tätä käyttänyt. Roskakorista ei poistu itsekseen. Se vaan tukkii sähköpostin hyvässä lykyssä.

juuli

Vierailija

on tietty mulla poista kohta mut kuitenkin pitää klikata sitä viestiä ensin joten se aukeaa ja sit poistan tarkoiti et miten se onnistuu ilman avaamista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
on tietty mulla poista kohta mut kuitenkin pitää klikata sitä viestiä ensin joten se aukeaa ja sit poistan tarkoiti et miten se onnistuu ilman avaamista?

Kerroin tuolla tuin aiemmin ja jatkan, että jos ja kun se on ensimmäisenä luettelossa, siitä vain järjestyksessä pistän ne taivaan tuulin ja välillä tyhjennän roskiksenkin. Tähän minä olen ollut tyytyväinen, tosin minulle vähemmissä määrin niitä tulee koska en osta netistä mitään.

Juuli C
Seuraa 
Liittynyt6.7.2014

Vierailija kirjoitti:

Voit sinä poistaa ilman avaamista kun laitat ruksin siihen ruutuun joka on  viestin kohdalla ja sitten roskorin kuvaa klkkaat. Mutta se ei poistu lopullisesti.  Se menee roskakoriin josta se  ei  itsekseen poistu.On avattava jotta  näet viestistä  unsub...... kohdan..tai tekstin ettet halua näitä viestejä enää.  Klilkkaa siitä. Sitten poistat sen viestin  lopullisesti kun kone sanoo että unsub.... on huomioitu. Eli kone i enää ota tätä viestiä.  vastaanTosin olen huomannut että ne lähettää eri lähettäjänimellä saman viestin uudestaan. Taas unsub...vaan.

juuli

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat