Kommentit (8)

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Mielestäni tärkein asia koiraa hankittaessa on juurikin raha. On varauduttava siihen että koira saattaa sairastua jolloin se vaatii eläinlääkärin hoitoa. Eläinlääkärin palvelut ovat kalliita eikä koirilla ole Kela-korttia. Sillä ei ole merkitystä onko koira  rotukoira vaiko sekarotuinen kumpikin tarvitsee sairastuessaan hoitoa samallatavalla.. Siis älä hanki koiraa jos sinulla ei ole taloudellisia mahdollisuuksia huolehtia siitä.

Vierailija

Olen enemmän kissojen tykkääjä, minulla on ollut jo kauan kissa, me ymmärrämme toisiamme. Minä käyn reippaalla lenkillä oman mieleni mukaan ja räntäsateella tai liukkailla keleillä me nautimme kotiolosta. Kun olen poissa kotoa, ei tule valituksia naapureilta koiran haukkumisesta, kissani tervehtää minua kotiin tullessani, tulee jo eteisen ovelle usein vastaan naukaisten.

Olen käyttänyt kissaani eläinlääkärillä terveysasioissa, oma hintansa siinäkin on. Ostan kissalle eläinkaupasta ja eläinlääkärin myynnistä ruokaa koska kisuni on erityisruokavaliolla. Tingin jostain muusta menosta, mutta lemmikkiystävälleni haluan antaa hyvän hoidon.

Kannattaa siis ottaa selkoa mahdollisista kustannuksista ja eläimen hoitoon liittyvistä kaikista asioista ennen kuin yleensä hankkii lemmikin. Paljon se vaatii mutta paljon myös antaa.

shokissa

Olen nyt kolmen viikon aikana joutunut neljä kertaa kahde eri koiran hyökkäyksen kohteeksi.Lenkillä,pyöräillessä hiihtämässä.Ei voi sanoa et tuntisin jotain ylevää ja ihailua minkäänlaseen rakkiin.Omistajat ovat niin laiskoja ja välinpitämättömiä et laskevat koirat irti yleiselle tielle ja järven jäälle ettei tarvi ulkoiluttaa,eikä ne sontis pihaan,kun eivät viitsi siivota.En haluaisi tulla yhtä laiskaksi.Olen sitä mieltä et jos otta koiran siitä pitää välittää,onko se välittämistä kun laskee koiran tielle autojen sekaan.Pääsee itse helpommalla ulkoiluttamisessa.Koira on vain pelkkä vahti joka on suojelemassa omistajaa.Koiraa ei suojele kukaan.Yleensä iäkkäitä vanhoja rouvia.Eivät ymmärrä koiran pidosta eikä kiinipito säädöksistä yhtään mitään,laki koskee kaikkia muita mutta ei heitä.

Vanha elli
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kyllä aihe sopii tänne keskusteltavaksi.

Koirat aiheuttavat aina voimakkaita tunteita puolesta ja vastaan. Joillekin ihmisille saattaa kasautua pahoja kokemuksia varsinkin, jos pelkää koiria. Ne kun "haistavat" pelon ja saattavat käyttäytyä senkin vuoksi epänormaalisti. Pelkäävä ihminen myös eleillään ja olemuksellaan saattaa aiheuttaa hämminkiä koiralle.

Koira-aihe on niin monipuolinen, että siitä riittäisi  juttua vaikka omaan osioonsa. Toki en sellaista ala olla pyytää. Itse koulutan koiria ja osaan siis aika hyvin "puhua koiraa".

Nyt kirjoitin väärään ketjuun, koska minulla on koira, mutta se suotakoon anteeksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä sopii Et-keskusteluaiheeksi jos vain pystymme asialliseen keskusteluun.

Emme pysty. Koirat pois heti.

Rauha-Riitta

En halua enää vanhana sitoa itseäni koiran talutushihnalla kiinni. Miten minä voisin lähteä pienille Onnibus-reissuillekaan, jos kotonani olisi hoidokki? Rahaa myös pitää olla ja paljon, jos mielii koiran hyvin hoitaa. Valitsemani koira saattaakin olla hyvin altis sairauksille, mistä rahat hoitoon? Pakko myös olisi lähteä koiraa ulkoiluttamaan kelillä kuin kelillä, ja kenties kaatuisin jäälle (mustalle tai muulle). Voisi mennä lonkkakin huonolla tuurilla, sitten en enää pääsisi liikkeelle ollenkaan.

Olen myös allerginen eläinpölylle. Enkä halua punkkeja tai muita pöpöjä.

En pidä lihakarjan kasvatuksesta enkä teurastuksesta, ja lihaahan koirat syövät (toisin kuin minä).

Jos kellahtaisin ennen lemmikkiäni, se jäisi suremaan perääni, ja se kenties jouduttaisiin lopettamaan. Onko se sitten aitoa eläinrakkautta, jos otan koiran omien vanhuudenvuosieni huviksi?

Ieena ET

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tämä sopii Et-keskusteluaiheeksi jos vain pystymme asialliseen keskusteluun.

Emme pysty. Koirat pois heti.

Kyllä. Koirat pois heti nyt.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat