Tsernobylin laskeumat...

valone

On kulunut 24 vuotta, ja pahimmat, voimakkaimmat radioaktiiviset laskeumat matalapaineen ja sateiden mukana laskeutuivat Päijät-Hämeen ja Pirkanmaan alueelle.
Kysymys kuuluu...onko tutkittu ja tiedostettu kaikki sairauden, muutakin kuin syöpäsairauksia, aiheutuneiksi altistumisesta
noille säteilyille ja myrkyille. Onko niistä suoraan, sairastuneille edes, kerrottu ja milloin?
Oliko Neuvostoliitto mitenkään vastuunkantajana seurauksista?
Minun muistini ei riitä sinne saakka!

Kommentit (3)

Vierailija

valone kirjoitti:
On kulunut 24 vuotta, ja pahimmat, voimakkaimmat radioaktiiviset laskeumat matalapaineen ja sateiden mukana laskeutuivat Päijät-Hämeen ja Pirkanmaan alueelle.
Kysymys kuuluu...onko tutkittu ja tiedostettu kaikki sairauden, muutakin kuin syöpäsairauksia, aiheutuneiksi altistumisesta
noille säteilyille ja myrkyille. Onko niistä suoraan, sairastuneille edes, kerrottu ja milloin?
Oliko Neuvostoliitto mitenkään vastuunkantajana seurauksista?
Minun muistini ei riitä sinne saakka!

Muististasi en tiedä, mutta kaikella ystävyydellä sanottuna ydinkatastrofista tulee kuluneeksi jo 30 vuotta. :)

Neuvostoliitto ei tietääkseni ole korvannut länsimaille mitään ydinlaskeuman mahdollisista seurauksista. Tämä on siis mutua. Alkuaikojen salailun jälkeen NL joutui tunnustamaan onnettomuuden suuruuden.

Meillä Suomessa STUK on seurannut ja seuraa edelleen säteilyn seurauksia. Asun itse laskeuma-alueella ja olen pysynyt jokseenkin terveenä, vaikka sain aimo annoksen Tsernobylin terveisiä niskaani kevätsateen mukana. Olin silloin ulkona, kun laskeuma saavutti kotiseutuni.

Tässä Syöpäliiton linkissä näkee, missä laskeuma oli suurin. Asuin silloin kuten nytkin "punaisella" vyöhykkeellä.

http://www.cancer.fi/syoparekisteri/tutkimus/tshernobyl-ei-ole-lisannyt-...

Vierailija

Kaikella ystävyydellä...anteeksi ..kyllä  30-vuotta. Mistähän minä tuon toisen ajankohdan sain.

26.4.1986  klo. 1.23.58 sarja räjähdyksiä tuhosi lähellä Valko-Venäjän rajaa sijaitsevan Tsernobylin ydinvoimalan neljännen reaktorin ja sen suojarakennuksen.

Apu-lehti no.16..kertoo laajemminkin asiasta.

Minä olen vakuuttunut, että ihmiskunta kärsii jälkiseurauksista myös Fukushima 2011 kuin ensimmäinen ydinvoimalaonnettomuus Harrisburg 1979.

Suomessakin on näitä ydinvoimaloita neljä kappaletta.

Silläpä juuri tätä mietin kun elämäni on ollut kuin muunkin perheeni tuolla vahvan punaisen alueella. Jo kaksi syöpätapausta lähiperheessäni. Mutta myös muita sellaisia sairauksia, joihin noissa laskeumissa olisi selitys.

Vierailija

Tutkimuksia tekee tutkijat ja he tietyssä valossa esittävät tutkimuksiensa tulokset.

Olisihan siinä hätä ja kaaos valmiiksi rakennettu jos kertoisivat toisessa äänensävyssä totuuden.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat