Suonenveto

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mistä suonenveto johtuu?Minulla ei sellaista ole ollut aikaisemmin.Tänä syksynä aloitin Pilateksen,jossa venytellään paljon.Useammin kuin kerran on (aina jalasta)suonenveto yllättänyt.Välillä varpaasta,toisinaan nilkasta ja joskus reidestä.Johtuuko suonenvetokohtaus heikoista lihaksista? Mikä avuksi,sillä tunne,kun suonenveto alkaa on tosi epämiellyttävä.Onko toisilla kokemuksia ko."taudista"?

Kommentit (8)

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Voi Marjutti kuinka tuttua on. Minulle jäi suonenveto vaivaisenluuleikkauksesta (ensimmäine leikkaus v. 2000, toinen v. 2001 ja 3. v. 2002). Heti jos laitan kumikengät jalkaan, alkaa riuhtoa ukkovarpaita ylös, niin että tuntuu että jalkaterä lähtee irti. Samoin vetää säärestä. Yöllä pitää usein nousta ylös hakkaamaan jalkaterää maahan. Niin kovasti koskee, että oikein vedet tulee silmiin. Valitin siitä kirurgille, muttei hän ottanut asiaan sen kummempaa kantaa.
Kohtalotoverisi Aluisa

Vierailija

Kylläpä on tuttua tuo suonenveto ja miten se häiritseekään esim.yöunta.
Nyt olen saanut apua villasukista, laitan ne illalla jalkaani ja ne ovat todella auttaneet. Kokeilepa sinäkin sellaisia kunnon itseneulottuja sukkia. Asun kerrostalossa ja lämmintä on mutta jalat laipaavat näköjään extra lämpöä.

Vierailija

Lihaksien vahvistaminen ja venyttäminen on tärkeää (pitkiä rauhallisia venytyksiä) Ja minulle mangneessium on myös tullut tavaksi. Ja kun sen ottaa illalla, nukkuu myös hyvin ilman suonenvetoja.

Vierailija

Suonenveto jalassa voi olla todella kivuliasta, varsinkin kun tuntuu, että siitä ei loppua tulekaan.Magnesiumin olen huomannut auttavan.

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Kiitoksia vihjeistä.Kävin luontaistuotekaupassa ja myyjä opasti siellä minua kertoen,että magnesium on todellakin hyvä asia tähän vaivaan.
Purkin kyljessä lukee:Sydämen,lihaksiston ja hermoston hyvinvoinnille,suonenvetoon ja kramppeihin.
Ne ovat pillereitä,pureskeltavia sellaisia.Lisäksi hän kertoi,että pitää muistaa huolehtia riittävästä nesteensaannista.
Mieluummin vettä ja aamu-ja päiväpainotteisesti,ettei se sitten yöllä juoksuta vessassa.
Hyvä on myös pitää jalat lämpiminä,eli ne villasukat on sitten niinkuin piste iin päälle.
Näillä eväillä minä sitten aloitan,kerron myöhemmin oliko näistä asioista apua.

marjutti
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

On se sitten ihmeaine tuo magnesium.Äskettäin kirjoittelin ja kyselin,tietääkö joku suonenvetoon " hoitoa" ja sain neuvoja,että magnesium voisi auttaa.
Viikon verran olen sitä käyttänyt ja juuri jumpalta tulleena on olo ihan mukava,ensi kertaa voin venytellä ihan kunnolla,eikä tietoakaan suonenvedosta,eikä myöskään yöllä.
Aika nopeasti auttoi,toivottavasti pysyvästi.Ei kai tämä nyt ihan uskonasiakaan voi olla.Yötkin olen saanut paremmin nukuttua.
Lääkärit pitävät vaivaa harmittomana,eikä oikein noteerakkaan sitä,mutta kyllä se vaan inhottavalta tuntuu ,kehen se sitten "iskeekään".
En sitten tiedä,kuinka kauan magnesiumia syödään,pitäneepä mennä sinne luontaistuotekauppaan ja kysellä asiasta vähän lisää.Hyvää syksyä kaikille.

Vierailija

Olen yhdistänyt valtavat kivuliaat krampit selkäsairauteeni aina selkää liiaksi rasittaessani saan niin valtavat kouristukset ja krampit kumpaiseenkin jalkaan joista se aaltomaisena leviää koko alakroppaan.
Nitro tuo nopean avun.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat