Kommentit (5)

Virossa asuva

Virossa on perhelääkäri järjestelmä. Kaikki voivat valita lääkärinsä itse ja vaihtaa milloin vain.
Perhelääkärit ovat kaikki yksityisiä, mutta sairaskassan kautta potilaille täysin ilmaisia. Lääkärit saavat palkkansa sairaskassasta polilaiden määrän ja käyntien mukaan.
Internetistä löytyy jokaisesta perhelääkäristä asiakkaiden arvosteluja, kuin Suomessa ravintoloista.
Arviot ovat ajoittain äärimmäisen karuja jos samaan sävyyn asiaskas Suomessa kirjottaisi ravintolasta niin ravintoloitsijat ovat uhkailleet oikeusjutuilla ja vaatineet vahingonkorvauksia.
Virossa lääkäri ei ole aina oikeassa eikä todellakaan ole ylimielinen puolijumala, hänen ansionsa riippuu asiakkaiden tyytyväisyydestä.
Suomessa virolaisilla lääkäreillä on vähän kyseenalainen maine. Uskon sen johtuvan siitä, että Virossa surkea lääkäri saa niin huonoa palautetta että perhelääkärille ei riitä asiakkaita. Mitäs tämmöinen tumpelo voisi tehdä, kuin muuttaa Suomeen, jossa lääkärillä ei ole mitään tulosvastuuta ja koulukakäymätönkin pystyy vuosia toimimaan lääkärinä.

hyvähampainen

Se hoidon hinnan alhaisuus ja nopeus ei ole tae hyvästä hoidosta.

Hoitolan hygieniataso ja sen omavalvonta on tänä "tautisena aikana"

erittäin tärkeää.

hampaaton

Ajattelin, että virolainen hammaslääkäri osaa homman siinä kuin suomalainenkin. Monet ovat Suomessa koulutettuja.

Teetin neljä implanttia. Kuluin n. kaksi ja puoli vuotta kun implantit irtosivat ihan itsestään. Hammaslääkäri ei ole kuulevinaan kun koitin asiasta valittaa. Niidenhän pitäisi pysyä paikoillaan kolmekymmentä vuotta. Valitin asiasta Viron terveysviranomaiselle. Totesivat yksikantaan, että implantit olivat asianmukaisesti tehdyt. Tuskin siis kannattaa mennä oikeuteenkaan Virossa.

Olivat jonkin verran halvemmat kuin Suomessa, mutta....

Vierailija

Luin tätä alusta asti ja ainakin minun hampaani paikkaus julkisella puolella jäi 40 euroon, joten en valita hinnasta.  En tosin omista kakkosasuntoa Virossa, mutta hammaslääkärini on alle 10 kmn päässä. Lisäksi hammaslääkärini tarkisti muut hampaat ja menen vielä uudestaan, katsotaan tarkemmin yhtä vanhaa paikkaa.

Vierailija

Josja kun kela määrittää hampaiden korjaushinnat! Voiko yksityinen hammaslääkärim ottaa mitä tahansa ja laittaa asiakkaansa itse hoitamaan kelakorvaukset?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat