Näin Riki Sorsa puhui syövästä ja ystävyydestä

– Olen utelias ihminen ja ajatte­len, että kuolema on portti johonkin uuteen, sanoi muusikko Riki Sorsa vuonna 2012 ET-lehden haastattelussa, jossa hän pohti elämää, kuolemaa ja ystävyyttä kohtalotoverinsa Hannu Tavion kanssa.Lue koko juttu

Kommentit (5)

Pilven reunalle

Taas poistui omaa sukupolveani oleva laulaja pilven reunan orkesteriin.

Rikin uraa seurasin mielenkiinnolla koska kävi samaan aikaan samaa kauppaopistoa 70-luvun alussa  kuin minä, tosin eri linjalla.  Nähtiin välitunneilla jne.  Riki oli jo siihen aikaan mukana musiikkihommissa. Muistaakseni bändin nimi oli Yellow.

Aika hurjaahan tuo oli meno silloin 70-luvulla. Ehkä sen voi laskea nuoruuden piikkiin, jokainen etsii rajojaan omalla tavallaan.

En koskaan kuulunut Rikin lähipiiriin tai ystäviin. Etäältä seurasin. Iän myötä meistä jokainen muuttuu ja hidastaa tahtia ja vakava sairaus muuttaa elämän täysin.

Toivon jaksamista Rikin läheisille.

Vierailija

On surullista, että moni hieno solisti poistuu keskuudestamme  ennen aikojaan sairauden takia.

Mielestäni Rikin parhaita kappaleita ovat Haaveissa vainko oot mun? ja Muuttohaukka. Melankolisia, Rikin käheälle äänelle sopivia lauluja.

Muuttohaukka on suuren idolini, ruotsalaisen rock-muusikon Pugh Rogefeldtin sävellys Aftonfalken. Tykkäsin muuttohaukasta jo hänen laulamanaan ja kävin ostamassa vinyyli LP:n Tukholmasta. Voi että sitä jaksoi nähdä vaivaa jonkun levyn takia nuorena!!   Riki ei kyllä jäänyt pekkaa pahemmaksi laulaessaan tämän kappaleen suomeksi. Molempien laulajien tulkinnat löytyvät Youtubesta.

Rikin kuolema on suuri menetys suomalaiselle iskelmä- ja pop-musiikille.

Vierailija

Olen aina pitänyt Riki Sorsasta on minusta ollut sellainen  vaaatimaton ja toisetkin  huomioon ottava. Rikin lauluääni  oli hyvin persoonallinen, hän oli iloinen luonne ja varmasti  tuo posetiivinen asenne auttoi vaikeina vuosina.  Ihania lauluja Rikulla  Haaveissa vainko oot mun, joki, Muuttohaukka ja  Haltuus annan sydämein Rikua ei Muuttohaukka lähtenyt saattelemaan, vaan ihan oma enkeli tuli hänet taivaan kotiin hakemaan. Voimia ja runsaasti siunausta Rikin prheelle ,läheisille ja ystävile

Vierailija

18.15   Huomasin tuossa juuri, että  Rikillä on sellaisenkin laulun  Elän kuin haaveilin  Ol kaunis ja koskettava laulu

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat