Suosituimpien Arabian astioiden myyntihinnat: Emilia-kannu jopa 150 euroa

Aikanaan edullisista Arabian ensiastioista on tullut keräilyharvinaisuuksia, joiden arvo voi nousta satoihin euroihin. Kokosimme hinta-arviot suosikkiastioista kahdelta vanhaa Arabiaa myyvältä tunnetulta yritykseltä. Osallistu keskusteluun - mitä sinä olet kupistasi saanut tai maksanut?Lue koko juttu

Kommentit (12)

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Minä keräilen muumimukeja ja noita yli satasen maksavia mukejakin minulta löytyy useita. Mutta niin friikki en ole että Fazer mukista  maksaisin tuhansia.

Tässä yksi suosikeistani, ruskea Nipsu muki joita minulla on kolme kappaletta. Yksi mökillä, yksi käytössä kaupungissa ja yksi vitriinissä. Vieraiden käsiin en ole tätä uskaltanut antaa, vieraat saavat juoda halvemmista mukeista....

Vierailija

Kauniita Arabian astioita, nuo kaikki ei liian paljoa kuvaa ja värejä, niinkuin monissa uusissa on Huutokauppa keisari myi jonkun Arabian  grilli mukin  Onko edes sellaista, kuulinko omiani

Vierailija

Katselin ohessa vanhoja Arabian astioita, niitähän on vaikka kuinkapaljon. Arabian Myma varmaankin tunnetuin MKauniita olivat Kesäkukka, Pellervo, Tiuku,Tähkä, Vanamo ja Ruusu ja lisäksi tämän  keskustelun astiat

Vierailija

Anteeksi monet virheet, nyt ei ollut silmälaseja matkassa Myrna sarja.  Monia kauniita muitakin sarjoja löytyi, silloin vielä  kaikki tehtiin kotimaassa.  Ihmisillä oli vielä työpaikkoja, vaikka tiukkoja aikoja silloinkin elettiin sodanjälkeistä maata rakennettiin, mutta päättäjät kuitenkin enemmistö halusi pitää kansastahuolta

Sinitta

Minun ehdoton ykköskeräilykohteeni on Arabian Sysmä. Sen jälkeen tulee Polaris. Ne ovat vitriinitavaraa. Juhlakuppina Myrna. Muita en juuri enää kerää.

Vierailija

Jutuista saa käsityksen että keräilytuotteilla on kysyntää. Mutta, mutta...kun ajattelet myydä tuotteesi niin onkin vaikea löytää ostaja.

Vierailija

Olisi mukava tietää kuka ostaa näitä keräily juttuja. Tarjosin niitä pariinkin paikkaan mutta vastaus oli ettei he ota toistaiseksi vastaan kun varastot ovat täynnä.

meni hermot

Vierailija kirjoitti:
Jutuista saa käsityksen että keräilytuotteilla on kysyntää. Mutta, mutta...kun ajattelet myydä tuotteesi niin onkin vaikea löytää ostaja.

Just näin.Lehtijutuissa ja telkkarin antiikiohjelmissa arvioidaan Arabian tavaroiden hintoja mutta harva niitä ostaa näihin hintoihin. Minä perin monenlaista Arabian kannua, kippoa, lautasia, kahvikuppeja jne. Olen yrittänyt myydä niitä kymmenisen vuotta mutta hankalaa on ollut. Kukaan ei niitä osta antiikkiliikkeiden arvioimiin hintoihin ja nekin suostavat ostamaan vain paljon halvemmalla ja sitten laittavat myyntiin paljon kalliimmalla. Sama homma kirpputorien ja huutonetin + torin suhteen. Niillä liikkuvat trokarit, jotka esittävät halpoja ostotarjouksia ja sitten laittavat myyntiin kalliilla (jos olet ollut niin hölmö, että suostut myymään).  Välillä ajattelen, että olisi ollut parempi, etten olisi perinyt näitä lukuisia astioita kun alkaa mennä hermot niitten kanssa.

Viitseliäs täti

Kokemukseni mukaan hyvä nyrkkisääntö myynnissä on ottaa antiikkiliikkeiden hinnasta puolet pois. Silloin kipot   alkavat herättää kiinnostusta ja mennä kaupaksi nettikirppiksillä, torissa ja huutiksessa.  Myynti vaatii usein pitkää pinnaa, monenlaista viitseliäisyyttä sekä pakkausmateriaaleja ja -taitoja. Astiat pitää tutkia melkein suurennuslasin kanssa ja  joka puoli ja nyppylä on syytä kuvata.  Ostajilta toivoisi kohtuullisuutta ainkin 5 - 10 euron hintaisita astioista lähetettyjen viestien (esim. 32 kpl) , lisäkuvapyyntöjen ja pakkausohjeiden (munakennoja, viisi kerrosta kuplamuovia jne) määrässä.  Ymmärrän silti, että hartaasti odotetun kipon särkyminen matkalla harmittaa!

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat