Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Mihinkä meinaat mummot laittaa,jos ei kerrostaloon sovelluta?Eipä sinne mielestäni nuorisokaan sovellu.Ihmiset haluaa nukkua,ja nuoriso ei ymmärrä.Pienet lapset huutaa ja meluaa,eli ei nuoret perheetkään sovellu tällaiseen yhteisöön.Ei uteliaatkaan sovellu kerrostaloon,kyttäävät liikaa.
Eli ei tarvita kerrostaloja mihinkään.

Vierailija

Olen suunnitellut muuttaa eläköidyttyäni kerrostaloon ja mieluusti hieman suuremman ( suomalaisittain) kaupungin liepeille. Minua ei ole tähänkään asti kiinnostanut pätkän vertaa toisten ihmisten elämä, joten tuskin kerrostaloon muutto sitä asiaa muuksi muuttaa. Elän omaa elämääni ja suosittelen niin muidenkin tekevän.

Vierailija

On kerrostaloja joissa ei oikein olla mummoystävällisiä eikä oikein toistenkaan asukkaiden kanssa kummemmin olla tekemisissä.
Näitä taloja ovat usein sellaiset keskisuuret kerrostalot tai sitten pienemmät kerrostalot.
Isoissa kerrostaloissa kaikki häviävät samaan sekamelskaan.

Meillä oli lähisukulaisten kanssa suunnitelma, että jokaisella olisi samassa talossa oma osake perheen koon mukaisena.
Tämä olisi toiminut myös niin, että yksi tai kaksi perheen jäsentä olisi samalla hoitanut vanhempia sukulaisiaan siinä samassa asuntotalossa.
Tämä suunnitelma meni kuitenkin vaikeaksi, kun oli sellaisia muuttavia asukkaita, jotka eivät millään voineet myydä suvulle asuntoaan, vaikka olisivat saaneet ihan saman myyntihinnan kuin muutenkin.
Tuli heissä esille jonkinlainen kateus, ettei annettu mahdollisuuuksia näin toimivalle suvulle.
Olen kuitenkin ajatellut, kuinka kätevä vanhempien sukulaisten hoito ja valvomissysteemi tällainen ratkaisu olisi ollut.
Kaikilla olisi ollut oma itsenäinen asuminen ja koti.
Miksi aina kaikessa pitää olla vain vieraiden palvelut, kun kumminkin pyritään siihen, että suku hoitaa vanhuksensa.
Kaikessa sitten kuitenkin vedotaan kalleuteen.
Näin saman katon alle, mutta eri asuntoihin hoito ja huolenpito mallaisi hyvin ja tulisi varmaan halvemmaksi kaikille.
Rivitaloaluekin tällaisena asumismuotona olisi toimiva ratkaisu.
Tämän tyylisiä taloratkaisuja voisi suunnitellakin.

Vierailija

Useimmat ihmiset haluavat elää ja asua itsenäisesti omalla tavallaan, eikä olla riippuvaisia muiden mielipiteistä ja toimintatavoista.

Vierailija

Lainaus:
Anonyymi 28.04.2012 22:18
.....Meillä oli lähisukulaisten kanssa suunnitelma, että jokaisella olisi samassa talossa oma osake perheen koon mukaisena.
Tämä olisi toiminut myös niin, että yksi tai kaksi perheen jäsentä olisi samalla hoitanut vanhempia sukulaisiaan siinä samassa asuntotalossa.....

Tuohan olisi ollut hieno ratkaisu esim. iäkkäiden vanhempien auttamiseen
ja huolenpitoon. Kuitenkin kaikki olisivat voineet asua omassa kodissa.
Vahinko, ettei teidän kohdallanne onnistunut. Ajatus on hyvä.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Kerrostalomummothan on elämän suola .

kerrostalo ilman mummoja on kovin ankea...

http://mummo.sarjakuvablogit.com/tag/kerrostalo/
http://www.nettiet.fi/runot/art5384-Kerrostalon-mummot.html

Mummot ei sovellu kerrostaloon, samoiten ei myöskään koirat![/quote]
Ne mummot, jotka meidän kerrostalosta tunnen, eivät aiheuta häiriötä ympäristölleen.
Kesällä tosin kokoontuu puutarhapöydän ääreen pihaparlamentti, jossa jutellaan kuulumiset
ja vähän naapurienkin kuulumiset. - Tirkistysreiästä ehkä katsoo utelias silmä, kun rapussa
kuljetaan.
Nämä "mummoilut" ovat kuitenkin pientä verrattuna todellisiin häiriöihin, joita aiheuttavat
jotkut alkoholin väärinkäyttäjät: tappelijat ja räyhääjät sekä yökolistelijat ja ovien paiskojat.
Tai minun inhokkini: sisällä tupakoivat koko rapun savustajat (KÖH-KÖH!) Tuuletussysteemin
kautta savu tulee kaikkiin asuntoihin, eikä parvekkeella voi kesälläkään oleskella.

Mustis2
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Sitä olen ajatellutkin että miten kerrostalossa yleensä voi asua, tietysti jos ei muusta tiedäkään.
Mutta jos sen on valinnut, niin pulinat pois, siellä vaan papat, hipit, koirat,pultsarit,ovienpaukuttajat, yöpilettäjät, kerjäläiset sovussa vapun viettoon.

kyllä maalla on mukavaa.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:
Anonyymi 28.04.2012 22:18
.....Meillä oli lähisukulaisten kanssa suunnitelma, että jokaisella olisi samassa talossa oma osake perheen koon mukaisena.
Tämä olisi toiminut myös niin, että yksi tai kaksi perheen jäsentä olisi samalla hoitanut vanhempia sukulaisiaan siinä samassa asuntotalossa.....

Tuohan olisi ollut hieno ratkaisu esim. iäkkäiden vanhempien auttamiseen
ja huolenpitoon. Kuitenkin kaikki olisivat voineet asua omassa kodissa.
Vahinko, ettei teidän kohdallanne onnistunut. Ajatus on hyvä.

Ajatus on hyvä, mutta eihän tuollainen toimi, sanoohan sen jo järkikin. Kuka haluaa vahtia aamusta iltaan vanhuksia, varsinkin jos heidän toimintakykynsä on kovin rajoittunut. Siinähän jää sukulaisten oma elämä elämättä, kun on suuri vastuu vanhuksesta.

Vierailija

Lainaus:

Sitä olen ajatellutkin että miten kerrostalossa yleensä voi asua, tietysti jos ei muusta tiedäkään.
Mutta jos sen on valinnut, niin pulinat pois, siellä vaan papat, hipit, koirat,pultsarit,ovienpaukuttajat, yöpilettäjät, kerjäläiset sovussa vapun viettoon.

kyllä maalla on mukavaa.

Ei kaikilla ole todellakaan varaa hommata sitä omakotitaloa maalta, eikä kaupungistakaan - siihen näes tarvitaan RAHAA, ja PALJON...!! Nimim. kerrostalossa kärsivä

Vierailija

Mutta mukavaa on mummun kerrostalon pihapöydän ääressä jutella tuttavien kanssa ja katsella, miten huoltomies huolehtii ulkotöistä. Sitten voi hypätä palvelubussin kyytiin ja kulkea kaupungilla näyteikkuna-shoppailemassa.
- Puolensa on lähiön kerrostalossa asumisessakin.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

kyllä maalla on mukavaa.

Ei kaikilla ole todellakaan varaa hommata sitä omakotitaloa maalta, eikä kaupungistakaan - siihen näes tarvitaan RAHAA, ja PALJON...!! Nimim. kerrostalossa kärsivä

En minä ainakaan minnekään korpeen muuttaisi asumaan. Kaupungissa on mukava asua, jopa kerrostalossakin, palvelut pelaa eikä mökkeydy kuin erakko metsien huminaa vain kuunnellen.

Vierailija

Lainaus:

kyllä maalla on mukavaa.

On maallaKIN mukavaa, mutta niin on myös kaupungissa. Asun puoli vuotta molemmissa paikoissa. Kohta muutankin taas maalle, jossa alkaa olla liian paljon tekemistä, kun ikä jo rasittaa. Ei ole ollut isoja ongelmia kummassakaan paikassa eikä muillakaan paikkakunnilla naapureiden kanssa. Muistan jo nuorena saaneeni neuvon, että naapureiden kanssa pitää säilyttää hyvät välit ja se on hyvä elämänohje. Ei ikä eikä asuinpaikka ole siinä asiassa ratkaiseva vaan oma asenne.
"Vanha elli"

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat