Kommentit (14)

Vierailija

RUNO/hyvinvointivaltio

Jarruta elsi kirjoitustahtia. Riimitelläänpäs jatko: kunnioita kirjoitetun sanan mahtia.

Pikarunoissasi on huonosti ajatellun yhteiskuntakritiikin maku. Haiskahtaa siltä kuin yrittäisit räppiä, mutta se vaatii rytmin ja vähän tavoidenkin asettelua.

Käytännön neuvo. Osaat hyvää proosaa. Kirjoita asiasi suorasanaisesti. Juo päälle kuppi teetä. Sitten rauhassa perkaat ja riimittelet runoksi. Jos ei istu runoksi, kirjoita suora proosa blogiksi. Ja lue pois jokainen kirjoitusvirhe!

Vierailija

Jos kaikki runot olisivat tällaisia, niin sydämestäni inhoaisin runoja.
Voiko tuota tosiaan joku runoksi nimittää?
Törkyä, runsaasti kirjoitusvirheitä, eikä välimerkeistä tietoakaan :-(

ps. koko ikäni, viime päiviin asti, olen rakastanut runoja -
kauniita runoja ja sellaisia, joissa on ajatusta ja sanomaa.

Vierailija

Lainaus:

Saat olla tuota mieltä, minä olen toista mieltä. Törkyä se ei ole, se on elmää, tätä päivää.

Vierailija

Lainaus:

ps. koko ikäni, viime päiviin asti, olen rakastanut runoja -
kauniita runoja ja sellaisia, joissa on ajatusta ja sanomaa.

Taidat vihata ihmisiä. Itseäsikin?

Vierailija

Lainaus:

RUNO/hyvinvointivaltio

Jarruta elsi kirjoitustahtia. Riimitelläänpäs jatko: kunnioita kirjoitetun sanan mahtia.

Pikarunoissasi on huonosti ajatellun yhteiskuntakritiikin maku. Haiskahtaa siltä kuin yrittäisit räppiä, mutta se vaatii rytmin ja vähän tavoidenkin asettelua.

Käytännön neuvo. Osaat hyvää proosaa. Kirjoita asiasi suorasanaisesti. Juo päälle kuppi teetä. Sitten rauhassa perkaat ja riimittelet runoksi. Jos ei istu runoksi, kirjoita suora proosa blogiksi. Ja lue pois jokainen kirjoitusvirhe!

Kiitos kun vaivauduit kommentoimaan. Kiitos!
Se oli lajissaan ensimmäinen, "mielenosoitus", ei harkittu lainkaan, vaan suoraa kirjoitin.
Kiinnostaa kyllä tekstimalleja opetella, enpä taida paljon osata. Enkä näe aina virheitäni, mutta jatkan, vaikken muuten, niin toisten harmiksi.elsi

Vierailija

... jatkan, vaikken muuten, niin toisten harmiksi.elsi

Jos sen noin ottaa, niin sitten me kaikki ollaan toisten harmiksi. Jotain pitää sietääkin.

Vierailija

Jos ei kestä, niin sillon on hyvä kokeilla jotain toista tyyliä, eikä kirjoitella toisten harmiks,tuskin siitä itsekään saa mielihyvää.

Vierailija

Lainaus:

Jos ei kestä, niin sillon on hyvä kokeilla jotain toista tyyliä, eikä kirjoitella toisten harmiks,tuskin siitä itsekään saa mielihyvää.

Uskosin, että joka ihmisellä on jonkunlainen väylä elämässään missä päästellä. Olen kestävä ja sinnikäs - joskus se palkitaan - jos kus ei. Jokainen tykönään tietää tähän ikään, mitä haluaa ja mitä tekee. Ei kielletä lähimmäistä hengittämästä.

Vierailija

...Ei kielletä lähimmäistä hengittämästä....

Ei kukaan kiellä lähimmäistä hengittämästä, muista sinäkin vetää välillä henkeä!

Vierailija

... Uskosin, että joka ihmisellä on jonkunlainen väylä elämässään missä päästellä.

Jos niin on sinunkin kohdallasi, luulen että olet sitten saanut perusteetontakin sympatiaa. Joskus tekstisi tuntuu kantavan kaikki maailman pahuuden. Anteeksi puuttuminen, mutta kyllä se on pistänyt kysymään näkymättömistä verkon yli, kuinka tyttö kestää. Hienoa, että kannettu huoli on turha.

Vierailija

Ajattelen, että yhden yksilön hyvä ei ole keneltäkään pois, mutta hän - saaja - voi antaa sen itseltään toisen hyväksi. Pitääkö sympatialle olla perusteet, eikö ihmisyys riitä? Onko sympatialla eri tasoja, luokituksia?

Vierailija

Lainaus:

Kumpi nyt ymmärsi kumpaa?

Todennäköisesti ei kumpikaan täysin.
Netissä käy useasti niin, olen huomannut.

Vierailija

Olen samaa mieltä erään kommentoijan kanssa. Jokin väylä täytyy ja saa olla.
Jos runosi ovat terapiaa itsellesi ok.
Muuten kirjoitustapasi sopisi minunkin mielestäni paremmin suorasanaiseksi.
Toisaalta - mikäpä olen sanomaan. Kukin tulkitsee tuntojaan. Siihen on oikeus.
s

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat