Minne sijoittaisin?

Vierailija

Kellään varteenotettavia vinkkejä mihin voisi sijoittaa 20000 e? Tavalliselta pankkitililtä haluaisin ne jonnekin tuottavampaan, muttei niin isoriskiseen juttuun.

Kommentit (8)

Vierailija

Joskus  aikoinaan  toimi  puhelin yhtiöiden  osakkeet   Tuoto jopa nelinkertainen  viidessä vuodessa.  Mutta tämä sitkeä taantuma  ei suosita  osakepeliä.

Lisäksi  alalla on paljon kaikkea  epämääräistä pelaajaa.

Peliyhtiö Rovio  oli huippu,  mutta kuka näistä  oikean löytää  riittävän   varhaisesti. 

pennitön uneksija

Laitappa ylijäämäeurot vaikka patjan alle.Kohtahan se pankki alkaa peräämään euroja siitä että säilyttää ja vartioi sinun säästöjäsi.

Joskus yhdeksänkymmenluvun alkupuolella oli talletuskorotkin jo yli kymmenenprosenttia mutta aika entinen ei koskaan enää palaa.

Älä usko sijoutusneuvojaa

Mökin muori kirjoitti:
Käänny oman pankkisi sijoitusneuvojan puoleen, hän osaa varmasti parhaiten auttaa. Ainakin itse olen ollut tyytyväinen sijoitusneuvojan palveluihin.

Omakohtainen varoituksen sana tästä neuvosta.

Pankit eivät ole hyväntekeväisyyslaitoksia, kaikki neuvot annetaan oma etu mielessä. Yleensä tyrkytetään rahastoja. Tavallisen matti/maija meikäkäinen ei yleensä ymmärrä kuinka paljon pankki vetää välistä rahastojen hallinnointikuluina. Mitä enemmän sijoittaa, sitä suuremman summan maksaa pankille. Tästä pankit eivät koskaan puhu tyrkyttäessään rahastoja. Pankit aina mainostavat, että juuri kyseisen pankin rahasto on hyvä sijoitus ja siitä pääsee eroon rahaa tarvitessaan. Juupa juu. Mutta mitä sitten kun sattuu tarvitsemaan rahaa silloin kun rahastot tekevät tappiota niin kuin suurin osa on tehnyt monta vuotta. Asiakas kantaa tappion, pankki ei menetä mitään!

Muutenkin olen eri mieltä sijoitusneuvojien ammattitaidosta. Omalle kohdalleni ei ole tullut kuin huonoja sellaisia.  Jälkeenpäin ajatellen vain tyhmä antaa omien rahojensa hoidon pankin sijoitusneuvojan hoidettavaksi. Enää en tee niin, tuhansia euroja menettäneenä. Käytän jäljelle jääneet rahat elämiseen (Taivaaseen kun en niitä vie mukanani), pientä vararahastoa lojuutan pankkitilillä. Olen laskeskellut, että vaikka korkoa ei nykysin saa paljon mitään niin silti en menetä niin paljon kuin silloin kuin uskoin pankkineuvojia.

Juuli C
Seuraa 
Liittynyt6.7.2014

Minä voin helppiä ja antaa  tilinumeroni. Tosenttikin halusti huolehtisi niistä.  Meiilä kun on vapaata aikaa tämmöiseen ja pitäähän kaveria jeesata. Kävisi tosentti  silloin tällöin alimmisia  hankoamassa  jottei  pääse homehtumaan.  Rahat tulee taatut hyvään kotiin.

Yhtydenotto tlk. nimimerkllä  " !00 % luotettavuus"

Vierailija

Älä mene pankkien sijoitusneuvojen lankaa. Pankeilla on omat intressinsä, joiden perusteella neuvoja jaellaan Surkeita esimerkkejä ovat mm. eläkevakuutukset.

.

Jos olet valmis riskisijoittamiseen, valitse pörssiosakkeet, joissa on odotettavissa arvonnousua. Lueskele epäluuloisesti pankkien ja sijoituspalveluyhtiöiden mallisalkkujen muutoksia ja opettele erottamaan nousussa olevat teollisuudenalat, tällä hetkellä mm. rakennusteollisuus.

.

Venäjään kohdistettujen pakotteiden hellittäessä pakotteiden romauttamien osakkeiden kurssit nousevat. Seuraa ja hyppää varovasti YIT:n kelkkaan.  Ja niin kummallista kuin se onkin Nordea pankki ja mm. amerikkalainen S&P sekä suomalainen sijoitusyhtiö FIM pitävät Nokiaa kohtuuttoman halpana. Vaatimattoman osingon maksajana se on silti nykyisellään nousijaosake. Viksu sijoittaminen ei koskaan onnistu pelkästään neuvoja kyselemällä. Asiantuntevaa tietoa pitää hankkia itse. Sitä on runsaasti tarjolla yritysten verkkosivuilta ja suomenkielisistäkin talouselämän lehdistä, esim. Kauppalehti, Taloussanomat ja Talouselämä.

Vierailija

Saattaa olla parasta pelkkä tilisäästäminen. Siinä voi saada 0,5% tuoton, kun taas muuten ei saa takaisin edes omiaan. Pankin sijoitusneuvojan vinkeistä on tuoreeltaan karmea kokemus.
Suomen valtion- obligaatiorahastosta houkuteltiin siirtämään toiseen rahastoon, mutta onneksi en mennyt lankaan. Pankit myyvät aina huonoja tuotteita. Jos haluaa sijoittaa osakkeisiin niin parempi on ostaa suoraan jonkun yhtiön osakkeita (pienellä summalla niin ei häviä paljon) , kuin pankin suosittelemat rahastot.

Vierailija

Sijoita metsään. Osta eri-ikäisiä kuvioita, osa nuorta kasvatusmetsää, osa kymmenen vuoden sisällä päätehakkuuseen menevää ja ole tarkkana, voiko kuvion hakkuun jälkeen uudistaa luontaisesti. Tarkoitan tuolla, että hakattavan kuvion maapohjan tulisi olla karuhkoa, ei rehevää. Olen saanut hyvän tuoton sijoitukselleni juuri metsätuloista, vähintään 6%. Bonuksena saan nauttia myös metsäluonnosta ja sen antimista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat