Pitkät lomat

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Mitkään matkatoimistot eivät järjestä pitkiälomia esim. 1-3 kk Espanjaan. Olisi mukava kuulla miten tällaiset, lomat järjestyy? Miten löytää varman ja turvallisen välittäjän Aurinkorannikkoseudun asunnon vuokraajiin? Onko kokemuksia seudun turvallisuudesta. Toivon kommentteja ja kokemuksia teiltä, joilla on jo kokemuksia?

Kommentit (10)

Vierailija

Moikka Kikka
painiskelen saman asian kimpussa. Suunnittelen meneväni joskus tammikuussa 2013. Olisi kiva kuulla jos olet löytänyt jotakin hyvää vinkkiä tai infoa pitkään lomaan liittyen. Joskus aikaisemmin näitä pitkiä ja edullisa lomia mainostettiin matkatoimistojen esitteissä, mutta en ole nyt löytnänyt. Paitsi "tavallisia" matkoja, joihin saa lisäviikkoja.
Mukavaa kesää!

Vierailija

Si_ni
Katso pitempiaikaseen asumiseen huoneistoja,sellaisesta osoitteesta esim.lukaali.com tai finsuntravel.

Vierailija

Heippa oldboy!
Löytyi; olin jo varannut suoraan boogin.com, mutta sitten osui silmiini Air Finland/pitkätmatkat ja sieltä voi varata soittamalla, mutta minä hoitelin asian s-postilla, kun en halua roikkua maksullisen palvelupuhelimen päässä.
Jatkossa kyllä kiinnostaan, myös suoravuokraus. Muuten kun olin varannut suoraan ja aloin googlettaa lentoja, niin olisi tullut kalliimaksi, kun AirF kautta. Tietysti voisi kytätä lentoja, mutta ei nyt kiinnostanut se.

Olin aiemmin kysynyt Air Finlandilta ym. matkanjärjestäjiltä alkuvuodesta, että tekevätkö pitkiämatkoja niin vastaus oli, että eivät tee ja nytpä tekee.
Mukavaa kesää myös sinulle - nyt vaan joulukuuta odottamaan! t Kikka

Vierailija

Asia järjestyy ostamalla lennot netistä ja asunnon myös. Ei matkanjärjestäjien kannata nykyään ottaa listoilleen pitkiä matkoja koska nykyään kaikki hoitavat asionsa netin kautta. Helppoa.

Vierailija

Jos olet ajatellut Fuengirolaa lomakohteeksi ja tarvitset asuntoa suosittelisin Los Bolitsesista hotellimajoitusta parempana vaihtoehtona kuin joltain epämääräiseltä välittäjältä (vaikka se olisi suomalainen). Hotellimajoituksen hintaan kuuluu vedet, sähköt, nettiyhteydet, ympärivuorokautinen vartiointi ja keittiössä on hyvä varustetaso, hyvä kalustus, liinavaatteiden vaihto, ilmalämpöpumppu ym.ym. Nämä kaikki tietysti pitää varmistaa etukäteen, sillä vaihtelua on niissäkin. Hotellin pitää olla uudehko silloin ei tule mitään epämielyttäviä home ja kosteusongelmia sillä talvet ovat kovin erilaisia. Lue netistä Uusi Fuengirolalehteä siinä on hyviä vinkkejä.
Tervetuloa aurinkorannikolle!
Pakkasta pakoon

Vierailija

Kiitti Kikka Si_ni ja Anonyymi

oli kiva saada vähän vinkkejä. Olen pitänyt etelänmatkoilta n 20v tauon. Maailma on varmaan muuttunut sillä välin melkoisesti. Toivottavasti Air Finlandin konkka ei tee sinulle Kikka ongelmia. Vähän olen ajatellut Egyptin suuntaa, mutta pitää katsoa minkälaiseksi olosuhteet siellä muuttuu. Toisaalta Kanaria on tutun ja turvallisemman oloinen.Jos löydän mukavan paikan, niin ajattelin paikan päällä yrittää etsiä ehkä paikkaa johon voisi mennä uudelleen pitemmiksi ajoiksi syksyllä ja sydäntalvella.
Tuli keihäässä sentään pronssia - odotellaan lisää ..
Oldboy.

Vierailija

Oli pakko vielä palata. F:ssa olin omatoimimatkalla 1971 noin kk ja asuin matkakumppanien kanssa hotellissa. Silloin oli kesä. Nyt olen siis miettinyt lähinnä-tammikuun tienoota. Kun Anonyymi olet selvästikin kokenut F:läinen, niin voisitko parilla lauseella kommentoida kokemuksesi mukaan tuon vuodenajan säätä. Olisin tosi kiitollinen, mutta ymmärrän kyllä jos et viitsi vastata kysymykseen, jota sinulle ei taatusti esitetä ihan ensimmäistä kertaa. Kävin muuten lehden sivuilla ja käyn toistekin.
terveisin Oldboy.

Vierailija

Hei Oldboy!

Ei tule ongelmia Air F kanssa olin maksanut varausmaksun luottokortilla ja saan sen luottoyhtiöltä pois, olen jo ollut yhteydessä. Olin jo aiemmin varannut samaan hotelliin, enkä ole sitä perunut, nyt vaan sitten marraskuussa lentoja kyttäämään. Olen vain joulu-tammik 30 pv nyt. Tammikuussa ei Fuengirolassa ei aina ole lämmintä, vuodet ovat erilaiset. Olen ollut pari kertaa Dubaissa ja siellä on takuulämmintä, samoin olen ollut muutaman kerran Egyptissä ja sää on aina ollut lämmin. Myös Kanarilla on paljon suomalaisia talvea karussa. Kauenpana vielä lämpimänpää ;=))
Tulin juuri Norjan-Ruotsin kierrokselta ja kylmää oli, eräänä aamuna oli autossa lämmintä +15, mikä ei tapa niin vahvistaa.
Kiitos myös minulta muille vastaajille - aina saa uutta tietoa.
Kaikille hyviä lomareissuja! Toivoo Kikka

Vierailija

Ei ole atrvis koska nykyään matkat ostetaan netin kautta. Saa lennot niille päiville kun haluaa ja majoitus ostetaan eri paikasta. Aika on muuttunut.

Vierailija

Moi!

Fuengirolassa on Suomalaisa vuokravälittäjiä,kts. esim. www.rantakyla.com; on erittäin hyvä ja luotettava vuokravälittäjä ja olimme heidän kauttaan edullisella ja hyvällä kuukauden lomalla,siis tosi edullisesti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat