Ihmetyttää......

Vierailija

Kylmät väreet kulki selkäpiissä viime iltayönä. Näkymä oli kummallinen, ja todella ihmetyttää tuo mies sodanaikaisessa saksalaisessa suojelupoliisin (järjestyspoliisin) asussa edelläni kävelevä mies tulossa Tallinnan laivalla Helsinkiin maanantaina 23.5.2016. Hihassa luki SHUTZPOLIZEI. Asu täydellinen, armyvihreät pussihousut ja takki, vyö, polveen ulottuvat nahkasaappaat, koppalakki oli kädessään. Liki törmäsimme ja pystyin lukemaan hihamerkin. Taisi hänellä olla jonkinlaiset viiksetkin.

Mikähän oli homman nimi??? Ei kai tuollaisessa asussa saa liikkua julkisesti muut kuin oikeat alan edustajat?
Ja milläpä asioilla hän oli? Siinä hän vain kulki muun laivaan menevän porukan joukossa kuin kuka tahansa.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Rauhoitu. Virokin on vapaa maa. Hän oli kuka tahansa.  Jos naama oli paljas, ei voi syyttää edes naamioitumisesta. Mao-takkiin pukeutuneita näkee kartsalla tuhkatiheään ja eikös ne prätkäasutkin viesti jotain alakulttuuria.

Suomen poliisin virkamerkin oikeudeton käyttäminen olisi ramgaistava teko.

moni asia ihmetyttää

Voi, voi sentään. Minuakin ihmetyttää moni asia nykyaikana. Olen harmaatukkainen, vanha mummeli. Eilen nousin täpötäyteen ratikkaan ja noin kolmekymppinen nainen tarjosi minulle paikkaansa. Ennen kuin ehdin siihen istahtaa niin eikös istuimelle suhantunut istumaan kaksi noin 12-vuotiasta tyttöstä. En sanonut mitään, jäin viereen seisomaan. Eräs vieressä istuva noin nelikymppinen rouva sanoi tytöille, ettei paikka ollut heille tarkoitettu. Nousivat sitten pois nyrpeinä ja loukkaantuneina.

Kerran istuin  täpötäydessä ratikassa ja näin takaovesta nousevan alkoholistin näköisen, resuisen vanhan miehen, jolla oli kävelykepit. Itse istuin puolivälissä ratikkaa. Takapuolella ratikkaa istui terveen näköistä porukkaa, nuoria, keski-ikäisiä ja sitä rataa. Kukaan ei tarjonnut istumapaikkaa tälle vanhukselle ennen kuin tuli kohdalleni ja luovutin paikkani.

Niin että tämmöistä ihmettelyn aihetta minulla. Ulkonäöstä viis kunhan olisi käytöstapoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Rauhoitu. Virokin on vapaa maa. Hän oli kuka tahansa.  Jos naama oli paljas, ei voi syyttää edes naamioitumisesta. Mao-takkiin pukeutuneita näkee kartsalla tuhkatiheään ja eikös ne prätkäasutkin viesti jotain alakulttuuria.

Suomen poliisin virkamerkin oikeudeton käyttäminen olisi ramgaistava teko.

Varmaan se oli joku virolainen seksifetissi liikenteessä, alan edustus yllänsä.

Tulossa tapaamaan suomalaista seksikumppaniaan.

Vierailija

Niin tosiaan. "Ulkonäöstä viis kunhan olisi käytöstapoja." 

Mitä nyt yhdestä. Ja mitäpä silläkään olisi väliä vaikka koko Saksan armeija marssisi vapaan Viron Tallinnan-laivalla sotilasasuissaan Suomen kamaralle. Kunhan osaavat käyttäytyä.

käytöstavat kunniaan

Vierailija kirjoitti:

Mitä nyt yhdestä. Ja mitäpä silläkään olisi väliä vaikka koko Saksan armeija marssisi vapaan Viron Tallinnan-laivalla sotilasasuissaan Suomen kamaralle. Kunhan osaavat käyttäytyä.

Jaahas. Kerro minulle tyhmälle, onko Suomen ja Saksan välillä joku konflikti menossa niin että Saksan armeijalla olisi tänne syytä tulla? Jos Saksa hyökkää Suomeen niin Viron Tallinnan laiva lienee vihoviimeisin vaihtoehto tänne tulla, hidas kun mikä. Hieman todellisuudentajua, pyydän.

Vierailija

käytöstavat kunniaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jaahas. Kerro minulle tyhmälle, onko Suomen ja Saksan välillä joku konflikti menossa niin että Saksan armeijalla olisi tänne syytä tulla? Jos Saksa hyökkää Suomeen niin Viron Tallinnan laiva lienee vihoviimeisin vaihtoehto tänne tulla, hidas kun mikä. Hieman todellisuudentajua, pyydän.

Todellisuudentajuttomalle ja tekstiä ymmärtämättömälle tiedoksi että vastaus oli futuuriajatus ja spekulointi, ja kohdistettu viestin numero 2 klo 13:21 kirjoittajan loppulauseen toteamukseen : "Ulkonäöstä viis kunhan olisi käytöstapoja."

Vierailija

Jep jep. Näinhän se ajatus juoksee. Eli sopii siis kuljeksia vaikka minkälaisissa vaatteissa tahansa julkisella paikalla. Ei pidä kiinnittää todellakaan mitään huomiota kenenkään vaatetukseen. Ei myöskään siihen onko yksi henkilö poikkeava vaatetukseltaan, tai onko ehkä 20 000 henkilöä liikkeellä erikoisessa vaatetuksessaan julkisella paikalla. KUNHAN SIIS OSAAVAT KÄYTTÄYTYÄ.

Vierailija

Ainahan kaikkein parasta on tietysti tuijottaa vain maahan ja omia kengänkärkiään.

Näin välttyy näkemästä mitään. Tai voi myös pistää pussin päähänsä ja laput silmille.

Vierailija

Aikuisten nettikaupoista voi tilata kaikenlaisia univormuja. Ehkä mies oli sen alan friikki  ja menossa "poikien tapaamiseen". Oletko varma, että teksti oli  SHUTZPOLIZEI? Oikeasti pitäisi olla Schutzpolizei.

Uusnatsismiin viittaavat merkit ovat todella pelottavia. Ovatko nykyajan ihmiset jo unohtaneet mitä Euroopassa tapahtui pari sukupolvea sitten.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Aikuisten nettikaupoista voi tilata kaikenlaisia univormuja. Ehkä mies oli sen alan friikki  ja menossa "poikien tapaamiseen". Oletko varma, että teksti oli  SHUTZPOLIZEI? Oikeasti pitäisi olla Schutzpolizei.

Uusnatsismiin viittaavat merkit ovat todella pelottavia. Ovatko nykyajan ihmiset jo unohtaneet mitä Euroopassa tapahtui pari sukupolvea sitten.

Kaikki on kerrottu niin mone3en kertaan, ettei mikään voi unohtua. Siinähän se gägi onkin. Enää ei mikään ole jännää.  Natsit antoi 15.vuotiaiden nappuloiden ajaa panssarivaunuja.  Oli siinä mummoilla ihmettelemistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kirjainten kokoasia ei ole pääpointti, koetin tässä kiinnittää huomion saksalaiseen uniformupukuun sekä ITSE SANAAN. Joka siis tarkoittaa Suojelupoliisi tai Järjestyspoliisi.

Kiitän kaikesta asian kommentoinnista. Sekä muista omista ihmetyksen aiheistaan juuri tässä yhteydessä. Valaiseva katsaus kansakunnan valppaudesta ja kiinnostuksestaan.

t. ketjun aloittaja

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kirjainten kokoasia ei ole pääpointti, koetin tässä kiinnittää huomion saksalaiseen uniformupukuun sekä ITSE SANAAN. Joka siis tarkoittaa Suojelupoliisi tai Järjestyspoliisi.

Kiitän kaikesta asian kommentoinnista. Sekä muista omista ihmetyksen aiheistaan juuri tässä yhteydessä. Valaiseva katsaus kansakunnan valppaudesta ja kiinnostuksestaan.

t. ketjun aloittaja

Kiitos tarkennuksesta silti, joka tapauksessa kuitenkin Poliisi.  Siinä hetken vieretysten kävellessämme, ensi säikähdyksen jälkeen, oli haastavaa yrittää muistaa se sana

hyttiin asti, jossa kirjoitin sanan paperille. Kotona tarkistin sanan merkityksen, en itse osaa saksaa.  

t. ketjun aloittaja edelleen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

t. ketjun aloittaja

Olen lainaamasi tekstin kirjoittaja. En minäkään tarkoittanut kirjainten kokoa, vaan muinaisena koulusaksan lukijana kiinnitin huomiota sch-äänteen eli suhuäänteen puuttumiseen. Ajattelin, että sana oli merkkiin kirjoitettu tarkoituksella väärin.

Ymmärrän epämiellyttävän tunteesi. Olisin kai tuntenut samoin vastaavassa tilanteessa. En pidä natsiaatteella pelleilystä.

Kiitos tarkennuksesta silti, joka tapauksessa kuitenkin Poliisi.  Siinä hetken vieretysten kävellessämme, ensi säikähdyksen jälkeen, oli haastavaa yrittää muistaa se sana

hyttiin asti, jossa kirjoitin sanan paperille. Kotona tarkistin sanan merkityksen, en itse osaa saksaa.  

t. ketjun aloittaja edelleen

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat