Onko eri ikäluokille tarpeeksi tapahtumia?

Vierailija

Aamulla TV:stä kuuntelin melko mielenkiintoisen haastattelun Neumannilta, jossa pohdittiin järjestetäänkö muille kun nuorille tarpeeksi tapahtumia. Itse en vielä yllä 50 vuoden ikään, joka ohjelmassa puhutussa k 50 festivaaleissa mainitaan, mutta vaikeaa se on uskoa että joku vielä tulisi henkkareita kyselemään. Haastattelussa jäi mietityttämään, kuinka vähän suurempia tapahtumia oikeastaan on verrattuna nuorten musiikkitapahtumiin tai joihinkin messuihin. Mukava käydä joskus kuuntelemassa omanlaista musiikkia ulkona mutta sekin usein jää pariin kertaan vuodessa.

Tässä vielä tuo haastattelu
http://www.katsomo.fi/#!/jakso/600042?toista

Kommentit (5)

Vierailija

Valitettavasti  raha  ratkaisee  ja vain nuoriso  liikkuu  karkeloissa.   Kyllähän  noille festareille  mennä   saa mutta  musiikkipuoli ei pitkälle kanna.   Kaikki ei myöskään   tykkää   vellovasta   ihmislaumasta.

Messut ja meripäivät   jonkinlaista korviketta.  Joitakin kyläjuhlia  mutta isot häätkin on mennyttä aikaa.

Vierailija

Kyllä täytyy kaveriporukassa  harrasteet kehittää.  Eli itsenäinen toiminta.  Sikäli vähän jarruttaa kun  metsästys ei innosta.  Eli tulee välipäiviä.

Vierailija

Ainakin  sivuston ylläpitolle  on kovasti   hommia  kun pitää  jumala pelastaa.   Muutoin pelkkä sukuvika tuo jääräpäisyys.

Vierailija

Olen + 60 v. Nuorena jaksoin käydä erilaisissa musiikkitapahtumissa ja festivaaleissa. Yhtään ei käynyt voimille istuskella koko päivä nurtsilla jos sellainen oli ja seisoakin jaksoi tuntitolkulla. Nyt vaan on tullut ikä vastaan eli en enää jaksa terveydenkään puolesta ja kuten joku kirjoitti vellovat ihmislaumat ja niiden keskellä seisominen tuntuu rasittavalta.

Luulen, että suurien musiikkitapahtumien järjestäjät ovat tajunneet tämän, etteivät vanhemmat ihmiset yksinkertaisesti jaksa ja sen vuoksi järjestetään tapahtumia nuoremmille, jotka jaksavat ja joita kiinnostaa.

Aika aikansa kutakin. Nyt kuuntelen mielimusiikkiani kaseteilta,CD:ltä, vinyyneiltä, radiosta ja telkusta katson jos tulee mielenkiintoista musiikkiohjelmaa.  Ei tarvitse jonotella kaubamajoihin ja omalla sohvalla voi loikoilla ilman huolen häivää.

Vierailija

Vierailija
Minullekin kerrottiin, että se on tutkittu, että ikäryhmäni on kaikkein yksinäisin, koska
ei ole mitään menopaikkoja. Ne ovat vanhuksille, jotka eivät enää jaksa ajatella mitä
se on kunhan vain on. Jos nauttisi musiikista ja haluasi konserttiin, tai kesäteatteriin,
ei sinne yksinkertaisesti jaksa mennä, ei kulje liikennettä, ei ole autoa, taksi on liian
kallis. Milläs menet? Ei meitä kukaan tule pyytämään mukaan, tai tarjoa kyytiä. Vai
onko sinua kysytty, veivätkö lapsesi? Ei  kun kaikilla on kiire.
Minä olen nyt hankkinut liput, sen kun menen vain. Kerron palattuani miten kävi!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat