Kommentit (6)

Vierailija

Elsin tunelmointia ei nyt kynttilä valaise. Teksti huokuu eletyn tunne-elämän raskautta. Kirjoittaja on keittiön pöytdän ääreen naulattu prinssinsä odottaja. Minä muuttuu sydämeksi, joka kärsii, muttei katoa Mika Valtarin sydämen tavoin. Päin vastoin. Sydän on tallella tuskamuurin sisällä ja odottaa noutajaa.

Lukija ei tiedä, onko runot julkaistu arvosteltaviksi. Harrastelijamaalarin sivellin on uhmakkaasti pystyssä: "Runoilu on herrasväen hommaa, mutta saa sitä tavallinen pulliainenkin harrastaa." Nyt olisi helppolukuisesta kirjoitusoppaasta iloa. Esim. Tommi Parkon "Kirjoita runo!" opastaa aloittelevaa runoilijaa.

Kiirehdin edelle: Elsi, karsi rönsyt, jotka eivät asetu runon muotoon. Liikaa sanoja, puolet riittäisi. Runo tukehtuu kielen koukeroihin. Hassua, mutta sydän-runo ei muuksi muutu, vaikka "sydämen" tilalle asettaisiisi pikkuvarpaan.

Vierailija

"Missä oletkin hae mun sydän
palaen se tulee sua vastaan."

Odotan pikkuvarvastasi.

Vierailija

Lainaus:

Pikkuvarpaasta on pitkä matka sydämeen!! :DDD

No siis. Jostain on alettava. Kyllä sitä sitten moititaan, jos suoraan sydämeen kuvittelee. On elettyä takana muillakin.

Vierailija

Lainaus:

"Missä oletkin hae mun sydän
palaen se tulee sua vastaan."

Odotan pikkuvarvastasi.

En luota postiin. Tuhkan siinä kyllä voisi lähettää.

Vierailija

Sydä runo - arvio tai yhteenveto, miten tahansa oli, on siis tunneköyhä. Sanot, että vähemmän olisi enemmän.
Arkipäiväinen se on totta, koska se on ilman tunnetta kirjoitettu.Vastauksena iskelmän turhuudelle joka korvissa on soinut monta päivää. Keittiön pöydän vieressä - olitko paikalla? arvioit ihan tarkkaan, hyvä! Oikeasa olit hyvinkin. Kirjoittaa tahdon ja haluan paremmaksi oppia. Olen aika kärsimätön ja luulen, että runo on valmis, kun sen pari kertaa miettii ja rustaa.Jotai oppaitakin olen lukenut. Voihan olla, että se omin tapa ilmaista ei ole vielä löytynyt. Oih, voih oppimista on. Kiitokseni sinulle soi ja se soi ja soi.elsi

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat