Kannattaa hankkitua velkavaikeuksiin ja iloita velkajärjestelyyn pääsemisestä! Se on kuin LOTTOVOITTO!Velkajärjestelyprosessi tuo jännitystä ja vaihtelua elämään, varsinkin hymyä päivääsi!
Velkajärjestelyyn kuuluu, että ns. selvittäjä, jonka käräjäoikeus määrää, laatii velalliselle maksusuunnitelman. Kaikki tiedot tarkistetaan, tulot ja menot ovat ensisijaisen tärkeitä. Terveysmenoissa ei huomioida melko kalliitakin ehkäisypillereitä ja näin pääset kätevästi eroon poikaystävästäsi, seksikin loppuu. Voit onnella tutustua narsistiseen lakinaiseen tai -mieheen, jota ns. selvittäjäksi kutsutaan.
Kun yrität kommunikoida narsistijuristin (jolla ei ole omaatuntoa) kanssa, huomaat mitä on tyhmyys ja opit uuden kielen ja sanavarastosi laajenee. Kun kysyt jotain, niin vastaus on aina sama: "aivan, aivan", "kuten jo aiemmin sanoin". Huom. hän ei sano oikeastaan yhtään mitään, joten kuten-sana ei edes viittaa jo aiemmin puhuttuun asiaan.
Varsinkin terveysmenot ovat kitkerä ja katkera kohta ns. selvittäjälle, kun hänen mielestään "kaikki syövät e-pillereitä". Anteeksi, miehetkin ja ketkä muut? Miten lapset syntyvät maailmaan? Varsin tietämätön tapaus tämä laki-ihminen, anna mun kaikki kestää.
Kun huomautat velalliselle laadittavan maksusuunnitelmaehdotuksen laskuvirheistä, selvittäjä lyö puhelimessa luurin korvaan, sitä ennen hän kysyy "oliko muuta?" Selvittäjä jatkaa pari päivää myöhemmin: "En osaa laskea, entä sitten? Jouduin tekemään virheittesi takia viisi maksuohjelmaehdotusta, mitä se sinulle kuuluu, Suomen valtio maksaa palkkani!"
Nimenomaan, Suomen valtio maksaa selvittäjän palkkion! Velallinen on kunnollinen kansalainen, joka ilmoitti kaikki tiedot prikulleen ajoissa ja tarkasti maksusuunnitelmaa laativalle selvittäjälle! Palkkioksi velallista syyteltiin siitä, että hän ei muka ilmoittanut tulojaan, menojaan tai osoitettaan ajoissa. Kun velallinen yritti kertoa, ettei se ole totta, hänen suunsa tukittiin. Hyss, ole hiljaa! "Tietenkin on hyvä pitää puoliaan", totesi selvittäjä ja jatkoi ruokatuntiaan haarukan raapiessa lautasen pintaa ja lasien kilistessä.
Kaikki velkajärjestelyyn liittyvät maksuohjelmaehdotukset narsistijuristi, jota selvittäjäksi kutsutaan, lähetti väärään osoitteeseen, vaikka yritin ystävällisesti kertoa, että osoitteeni on muuttunut ja olen ilmoittanut sen jo kaksi kuukautta sitten! Ei mitään vaikutusta.
Vettä myllyyn lisäsi talous- ja velkaneuvoja, joka väitti että olen tarkoituksella muuttanut hieman kalliimpaan asuntoon vuokralle. Asuntoni vuokra ei edes ole kallis. Uhkailua ja syyttelyä tuli monelta taholta. Tuntui, että minulla ole mitään oikeuksia. Jopa käräjäoikeuden kansliassa väitettiin minun valehtelevan notaarin minulle lähettämistä viesteistä, aivan uskomatonta, miksi tekisin sellaista!
Jouduin muuttamaan putkiremontin takia kerrostalosta, jossa ei tullut vettä päiväkausiin ja talonmies ahdisteli seksuaalisesti, pyykkejä ei voinut pestä edes pesutuvassa. Kukaan ei usko, vaikka kertoisin. Lisäksi vuokranantaja nosti vuokraa kohtuuttomasti. Asunto oli hirveän pieni yksiö rauhattomalla asuinalueella. Miksi en olisi saanut muuttaa pois? Pahimmillaan tuntui, ettei minulla ole ihmisarvoa. Se kuulostaa liioittelevalta, mutta sitä se ei ole.
Huolehtikaa rakkaat ihmiset raha-asioistanne! Velkajärjestely on ihan muuta kuin henkinen lottovoitto! Jos sotket raha-asiat, tulee myös muita ongelmia. Kuka pitää puoliasi, ellet sinä itse!
Nimimerkki: Narsistihan minäkin
Voimia sinulle!!Olen lähiomainen myös tälläiselle henkilölle.Ei mikään autuus!!Eikä kaikki ole omaa hölmöyttään sellaiseen jamaan joutunut.Pitäisi puhua myös järjestelyn varjo puolista enemmän.
Kerrotko lyhkäsesti mistä on kyse, oletko tulossa hulluksi, vai......?
Kirjoitus on kopioitu lähdettä mainitsematta Me naiset -lehden verkkosivuilta.
Miksi?
Voin kenties itse joutua vielä velkoihin, kun lasten (aikuisten) pärjäämistä tässä elämässä on jotenkin autettava myös! Lapseni on sairas, ja niin ollen myös työkyvytön.
Pelottaa todellakin tulevaisuus... T: eräs äiti-mami
Nami täti taitaa olla hiukan pipi!
Oletkos tosiaankin ainut taho,joka voi lastasi auttaa??Tulee vaan mieleeni.Kun minä olen pienellä eläkkeellä,ei riitä varat lapsen auttamiseen,vaikka kuinka hän olisikin avun tarpeessa.
Jotkut kokemattomat eivät tiedä, ettei samaa tekstiä saisi
lähettää eri nettipalstoille? Onpa kauhea asia.
Jotkut tietämättömät eivät tiedä, ettei
samaa asiapainoitteista tekstiä voi lähettää eri
verkkosivustoille.
Onneksi on älliä päässä, että on osannut raha-asiat hoitaa. Ei tarvitse olla kaulaansa myöten velkaisuuden suossa.
Miksi tosiaankin? Jos ei oma järki sano, niin kyllä nettiET:n keskustelu-
säännöissäkin sanotaan, että lainauksista on ilmoitettava lähde.
Huom. Kyseisen jutun kirjoittajana pidän aihetta niin tärkeänä, että kirjoitin tarkoituksella eri lehtien yleisille keskustelufoorumeille herättääkseni keskustelua aiheesta.
Täytyy vain ihailla noin napakkaa kieltä Nimimerkki: Narsistihan minäkin. Mahtavaa, että kaltaisiasi ihmisiä on olemasssa. Jos maailmassa ei olisi ikeitä ihmisiä, ei hyvyyttäkään tunnistaisi. Kiitos. Kaunista vappua!
Totta puhut! Harmi, kun kommenttisi sisälsi kirjoitusvirheitä. Saivartelija ilkimys tarttuu varmasti siihenkin.
Eihän tuosta maailman menosta tiedä mitä tapahtuu. Minullakin on nyt hyvin pullat uunissa,mutta onko aina, sen yksin Jumala tietää. Häneen on myös luottaminen, että ei joutuisi ylitsepääsemättömiin ongelmiin.
En ole ainut, mutta minullahan on nuo henkivakuutusrahat mieheni "perintönä", ja senhän lapset tietävät....
Ei kai se lapsille kuulu mitä olet saanut perintöä. Kiristääkö ne sinua. Vai mikä tässä nyt mättää.? Pyydä lapsia kääntymään pankin tai jonkun muun puoleen.
Tuota en tiennyt että lainaukset pitää ilmoittaa täällä.
Okei , lainansin op:sta 300tmk talon rakentamista varten. Maksoin takas joka pennin.