Muistako kukan sanoja?

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Joku on kysellyt mi nulta sanoja vanhoihin lasten lauluihin.
Nimenomaan sellaiseen lauluun joka alkaa, että:"Anni kysyi äidiltänsä, saanks mä mennä kouluun (pyhäkouluun?) äiti vastas kyynelsilmin........ "
Muistaako kukaan kuinka laulu menee eteenpäin, sanat unohtuneet.
Itse muistan paljon lapsena laulamiani lauluja, mutta tämä laulu on vieras. Mutta kuulemma Tampereen puolessa ainakin laulettu.

Kommentit (3)

Vierailija

"Anni kysyi äidiltänsä, saanks mä mennä kouluhun..äiti vastas kyynelsilmin:kyllä Anni mennä saat. Kun Anni koulust kotiin palas oli isä jo kotona. Isä hyökkäs kuin jalopeura säälimättänsä Annia. Älä itke äiti kulta, isä vietiin jo vankilaan. Kun isä vankilast kotiin palas, oli Anni jo haudassa."

Tätä karmeaa lauluako tarkoitit?

Vierailija

Lainaus:

"Anni kysyi äidiltänsä, saanks mä mennä kouluhun..äiti vastas kyynelsilmin:kyllä Anni mennä saat. Kun Anni koulust kotiin palas oli isä jo kotona. Isä hyökkäs kuin jalopeura säälimättänsä Annia. Älä itke äiti kulta, isä vietiin jo vankilaan. Kun isä vankilast kotiin palas, oli Anni jo haudassa."

Tätä karmeaa lauluako tarkoitit?

No ohhoh, onpas kammottavat sanat!! Onko tottakaan??

Vierailija

Kai se tämä laulu on. Ihan kauhea mielestäni.
Mutta noin 40 vuotta sitten joissakin lastenkerhossa oli opetettu tytölle, joka nyt täyttää 50v . Hän oli sen sitten laulanut perheelleen. Jotka olivat kummissaan laulusta.'Siis on sellainen laulu olemassa ja vielä laulettu lapsillekin.
Kamalaa. Näin synttärien (50) aikoihin se tuli mieleen, että oliko tällainen laulu.
No onneksi ei enää lauleta ja opeteta.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat