Kommentit (6)

Onnen kyyneleet

Minulle helmet kuvastavat enemmän onnen kuin surun kyyneliä. Aioin laittaa tyttäreni häihin mieheltäni saadut helmet ja kauniit helmi/timanttikorvakorut. Tytär saa ne aikanaan.

Vierailija

Minulla on useampi helminauha lahjaksi saatu ja, aito kuin viljeltyjä helmiä. En koskaan pitänyt ylläni, enkä ole koskaan muutenkaan tykästynyt helmiin. Ymmärsin kun luin, ne symbolisoivat  surua ja kyyneliä. Olen iloa ja positiivisuutta "kylvävä" ihminen mieluummin kuin surua, sitä on toivomattakin elämässä aivan tarpeeksi.

Noista helmistä vielä, yhteen aikaan kun tilasi jonkun lehden, tuli kylkiäisenä helmikaulanauha viljellyistä helmistä, tuntui ne kovin rihkamalta.

Tuo oli mukava tietää, että kesähäissä ei sukkia eikä sukkahousuja tarvitse päälleen laittaa.

Tyylikäs

Missä sikiää näitä "hyvän maun profeetoiksi" julistautuneita/julistettu kaarinoita, jotka nostavat itsensä/nostetaan muiden yläpuolle "päälle päsmäreiksi". Hyvä maku on mielikuvitukseton konventio, joilla yritetään hallita ihmisiä. A propos, en ole koskaan kuullut että helmet viittaavat suruun. Minun maailmassani helmet symbolisoivat luonnollisuutta, puhtautta, arvokkuutta, varmaa tyyliä.

Vierailija

Paroni von Münchhausen on kaikkien itsensä pätevöittäneiden esi-isä.  Tukasta itseään nostaen on syntynyt monta tapakouluttajaa.

.

Hyvän käytöksen puolelta muistammeTuomi Elmgren-Heinonsen, joka kirjoitti Käytöksen kultaisen kirjan 1930-luvun lopulla. Hän ei niuhottanut, vaan vakuutti epävarmoja. "Käyttäytyä voi miten vaan, kun tekee sen eleettömästi ja tyylikkäästi"  Siispä sormet rennosti suuhun, kun voileipäkakusta purskahtaa graaviohen julma ruoto!

Vierailija

Sanoisin tuosta tapa-gurusta, että on kovin ikävystyttävää katsoa häntä, vuodesta toiseen sinisessä samassa tyylissään, mielikuvituksetonta. Miksi pitäisi käyttäytyä juuri noiden tapojen mukaan? Voi olla tyylikäs enemmän kuin yhdellä tavalla!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat