Rattijuoppo joka neljännessä kuolonkolarissa

Vierailija

Viime vuonna rattijuoppo oli osallisena 56:ssa kuolemaan johtaneessa moottoriajoneuvo-onnettomuudessa. Määrä vastaa neljännestä kaikista kuolemaan johtaneista onnettomuuksista, tiedottaa Liikennevakuutuskeskus. Keskus on suomalaisten liikennevakuutusyhtiöiden yhteistoimintaelin.

Alkoholi oli mukana myös 13:ssa kevyen liikenteen onnettomuudessa.

Alkoholionnettomuuksien suhteellinen osuus pysyi viime vuonna ennallaan, mutta kuolinonnettomuuksien määrä on vähentynyt.

Moottoriajoneuvojen alkoholionnettomuuksissa menehtyneistä kahta lukuun ottamatta kaikki matkustivat rattijuopon ajoneuvossa. 93 prosentissa tapauksista menehtynyt oli rattijuoppo itse.

Rattijuoppo-onnettomuudet painottuivat kesään. 79 prosenttia niistä tapahtui huhti–syyskuussa.
Kyllä viina on viisasten juoma, ja riittävän viisas ei juo lainkaan.

http://www.taloussanomat.fi/liikenne/2012/04/27/harva-jattaa-auton-kotii...

Kommentit (6)

Vierailija

Eräs kaverini kuoli rattijuopon yliajamana, ertittäin ikävä tapaus nuori ihminen hän oli kuollessaan vasta 13 vuotias itse olin tuolloin saman ikäinen, siihen aikaan jopa autot oli maaseudulla harvinaisia saati rattijuopot, huonoo tuuria.

Vierailija

Lainaus:

Eräs kaverini kuoli rattijuopon yliajamana, ertittäin ikävä tapaus nuori ihminen hän oli kuollessaan vasta 13 vuotias itse olin tuolloin saman ikäinen, siihen aikaan jopa autot oli maaseudulla harvinaisia saati rattijuopot, huonoo tuuria.

Surullinen muisto nuoruuden ajalta.

Vierailija

Koulumatkalla tapahtui, ei ollut kriisiryhmiä seuraavana aamuna kylmänviileesti kouluun, tosin hiljainen hetki vietettiin eikä tainnut juurikaan normaali opetusta ollut.
No se oli sen ajan kriisityötä!
Olin tuolloin jonkinlaisessa jälki istunnossa muutoin olisin saattanut olla mukana kolarissa, veljeni näki onnettomuuden vaan ei ole koskaan suostunut asiasta puhumaan yhtään mitään.

Vierailija

Herää vaan kysymys: miksi viranomaiset eivät tee asialle jotain?
Tuomiot ovat hyvin lieviä, promilleraja liian korkea. Lisäksi suvaitsevainen, etten sanoisi juopotteluun kannustava, alkoholipolitiikka yleensäkin.
No niin, nyt olen "kukkahattu-täti", mutta harmittaa kuiteskin tämä rattijuopumusasia. Se on pilannut, ja tulee pilaamaan, niin monen ihmisen elämän.

Vierailija

Mikä hemmetti siinä on, ettei jokaiseen autoon, siis joka-ainoaan kotteroon tule alkolukko pakolliseksi, asennusaikaa max kuukausi tai ajoneuvo pois liikenteestä. Miksi tätä ei kukaan vaadi??

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat