Vappu

Vierailija

Huomenna on työväen vapaapäivä eli vappu. Aikooko kukaan mennä marssimaan?
Itse en ole tähän hommaan koskaan osallistunut enkä huomenna pahemmin vappua juhli, koska olen töissä.
Illalla täytyy mennä ajoissa nukkumaan että jaksaa aamulla aikaisin ylös.

Oikein hyvää vappua kaikille!
toivoo Vanessa

Sivut

Kommentit (94)

Vierailija

Lainaus:

Huomenna on työväen vapaapäivä eli vappu. Aikooko kukaan mennä marssimaan?
Itse en ole tähän hommaan koskaan osallistunut enkä huomenna pahemmin vappua juhli, koska olen töissä.
Illalla täytyy mennä ajoissa nukkumaan että jaksaa aamulla aikaisin ylös.

Oikein hyvää vappua kaikille!
toivoo Vanessa

En käy marssimassa, en ole joukko sielu, enemmänkin erakko. mutta en kuitekaan oikea sellainenkaan.

Vierailija

Vappuja vaan kaikille!!Minusta Vappu on vähän niinkuin lasten juhlaa,näin eläkeläisen silmin katsottuna.
Työelämässä olikin toisin.Marssinut en ole koskaan,mutta Vappu naamiaisiin kyllä.Lapset ovat innoissaan huiskista,palloista ,munkeista.Suotakoon se heille.Lasten ilo ,on mummojenkin ilo.Nuorison biletys sitten onkin omaa luokkaansa.Tässä elämässä on hauskaa niin tosi vähän,että tälläistäkin juhlaa tarvitaan.Huiskuteaan me mummot vaan näitä harvoja hapsia:)

Vierailija

Minä puistelen päätäni ja harmaita hapsiani aaton juhlatohinalle. Lounasaikaan vievät lapset äitivanhan syömään, sitten tulen ruokakaupan kautta vikkelästi bussilla kotiin. Siellä nautin omasta olosta, ja tarjoan tarvittaessa
yösijan esikoiselle, joka on tullut toiselta paikkakunnalta vappua viettämään ystäviensä kanssa. - Ihanaa viettää
aattoiltaa lähiön rauhassa - kaukana kavala maailma!

Vierailija

Simat on pullotettu hyvissä ajoin tippaleipien teko alkaa näillä hetkillä, munkit ovat valmiit juhlat alkakoot.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Joopa, Vapun viettotapoja on monen sorttisia! minä menen mettään ja teen ensi kesän takkapuut :)

Sinä onnellinen pääset luontoon kuuntelemaan lintusien lauluja. Hauskaa, iloista Vappua! Kaikille jotka oikein lukevat!

Vierailija

Niinpä niin,vappu on työväen "juhlaa".Vielä työikäisenä ollessani minäkin sen vietin töissä,nyt siinä ei ei ole mitään juhlan aihetta.
Hauskaa Vappua,kaikesta huolimatta !!!!

Vierailija

Ihmetyttää miten Vapusta on muotoutut tälläinen aikuisten ihmisten julkijuopottelu tapahtuma, sitä ei kai voi muutoin juhlia nykyaikaan.

Vierailija

Se on monella "pitkä viikonloppu"-
aloitti juomisen pe, jatkoi la, korjasi krapulaa su ja
vetää lärvit tänään ja huomenna.

Keskiviikkona saikkua ja katkolle.
Ehkäpä saa potkukin, sit voi treenata kaikessa rauhassa Juhannusta varten.

Klara Vappen till alla....

Vierailija

Vappu on tavallinen arkipäivä. Yksinäisellä ihmisellä ei juurikaan aihetta juhlaan. Munkit yms. nostavat painoa ja verensokeria entisestään. Joten lopettakaa tuo vappujuhlista loilottaminen.

Vierailija

Vappuperinteistä....

Muinaisessa Roomassa toukokuun 1. päivän aikoihin
vietettiin Floralia-juhlaa kukkien ja kevään jumalattaren Floran kunniaksi.
Se oli laulun, tanssin ja kukilla koristeltujen kulkueiden aikaa.
Juhla oli erityisesti Rooman prostituoitujen mieleen,
sillä he pitivät Floraa suojelusjumalattarenaan.

Valloittaessaan uusia alueita roomalaiset veivät tapansa mukanaan. He havaitsivat kuitenkin, että keltit jo viettivät toukokuun 1. päivänä niin sanottua Beltane-juhlaa.
Edeltävänä iltana (keltit aloittivat uuden päivän illasta) kaikki tulet sammutettiin,
ja kun aurinko nousi, he tervehtivät kesän tuloa ja elämän elpymistä
sytyttämällä kokkoja kukkuloille ja pyhien puiden alle.
Karjaeläimet päästettiin laitumelle ja jumalilta rukoiltiin niille suojelusta.
Pian Floralia ja Beltane yhdistyivät juhlaksi, josta aikanaan tuli vappu.

Saksalaisilla ja skandinaaveilla Beltanea vastasi juhla, jota vietettiin Valpurin eli Vapun muistoksi.
Juhliminen aloitettiin valpurinyönä sytyttämällä kokkoja noitien ja pahojen henkien karkottamiseksi.
Muut eurooppalaiset kehittivät omat muunnelmansa vapunviettotavoista, joista monet ovat käytössä vielä nykyäänkin.
Kristikunnan kirkot eivät juuri kyenneet vaikuttamaan tällaisiin pakanallisiin juhliin.
”Toukokuun ensimmäisenä vietetty kevätjuhla – eli Beltane – oli vuoden hillittömin juhla,
jota eivät kristikunnan kirkot eivätkä viranomaiset kyenneet koskaan täysin pitämään kurissa”,
kerrotaan englantilaisessa Guardian-lehdessä.

Nykyisinkin vappujuhlat on aika kosteat....

Vierailija

Lainaus:

Vappu on tavallinen arkipäivä. Yksinäisellä ihmisellä ei juurikaan aihetta juhlaan. Munkit yms. nostavat painoa ja verensokeria entisestään. Joten lopettakaa tuo vappujuhlista loilottaminen.

Vaihda kanavaa, Vappu on ovella ett voi läskeinesi sille mitään.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat