Kerro nuukuusvinkkisi

Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Uusimmassa et-lehdessä (nro 8) kolme lukijaamme kertovat nuukailustaan.

Aino Hämäläisen, eläkeläinen Ääneskoskelta, mielestä helpointa on säästää sähkössä. Ja tukan voi leikata itse!

Mitkä ovat sinun keinosi säästää?

Sivut

Kommentit (90)

Vierailija

jos minä leikkaan tukan itse, säästyy kyllä sitten paljonkin,
kun pysyn vaan kotona enkä ilkee ihmisten ilmoille mennä olleskaan.. :D

Vierailija

En ole nuuka, mutta olen taloudellinen. Alle tonnin kuukausituloilla on sitä pakko olla. Korjaan vaatteitani. Kenkiä korjautan suutarilla. Tukkani leikkaan itse (hyvin), kehtaan mennä ihmisten ilmoille.
Veden ja sähkön kulutuksessa säästän; niin teeveetä kuin tietokonettakaan en pidä koskaan valmiustilassa, vaan olen hankkinut katkaisijalla olevat jatkojohdot, joista virta on helppo kytkeä pois, ei tarvitse pistoketta töpselistä poistaa.
Esim. kananmunia keittäessäni katkaisen keittolevystä virran kun vesi alkaa kiehua, kansi kattilan päälle ja jopa 12 min. munat kypsyy sillä viisiin.
Vesihanan suljen tukanpesun ajaksi, muutenkaan en puhdasta vettä laskea lorota viemäriin. Muitakin vinkkejä on, mutta kertokoot toiset lisää :-))

Vierailija

Ainut missä olen käskenyt säästämään, on nuorisoa mökin sähköllä turhaan lämmittämisessä,jos eivät siellä käy, ei tarvitse lämittää suotta.. muusta ei tingitä.
Kerran täällä vaan eletään, turha nuukuus, on sielun sairaus, on sanonta.

Vierailija

Minä elän taloudellisesti. mutta silti täyttä elämää. Huoneet eivät tarvitse olla liian lämpimät; laitan pitkähihaisen paidan. En myöskään laske vettä turhaan, vaan suljen hanan välillä. Televisio ja radio ovat auki vain jos katson tai kuuntelen niitä. En tarvitse ainaista taustamelua. En pidä mitään laitetta valmiustilassa. Hiukset leikkaan itse ja ovat kauniit. Komerot eivät pursua turhia vaatteita. Mietin tarvitsenko todella jotain asiaa tai esinettä vaiko vain lohtuostamista, mikä harmittaa jälkeenpäin. Ruoan teen itse yleensä suuremmissa erissä ja pakastan. Käytän kirjaston palveluja.Jne...
Silloin minulla on varaa välillä matkustaa tai jotain muuta. Loppujen lopuksi rahaa ei jää säästöön mutta nautin elämästäni.

Vierailija

Lainaus:

Minä elän taloudellisesti. mutta silti täyttä elämää. Huoneet eivät tarvitse olla liian lämpimät; laitan pitkähihaisen paidan. En myöskään laske vettä turhaan, vaan suljen hanan välillä. Televisio ja radio ovat auki vain jos katson tai kuuntelen niitä. En tarvitse ainaista taustamelua. En pidä mitään laitetta valmiustilassa. Hiukset leikkaan itse ja ovat kauniit. Komerot eivät pursua turhia vaatteita. Mietin tarvitsenko todella jotain asiaa tai esinettä vaiko vain lohtuostamista, mikä harmittaa jälkeenpäin. Ruoan teen itse yleensä suuremmissa erissä ja pakastan. Käytän kirjaston palveluja.Jne...
Silloin minulla on varaa välillä matkustaa tai jotain muuta. Loppujen lopuksi rahaa ei jää säästöön mutta nautin elämästäni.

Näin on minäkin katson töllötintä pilkkihaalarit päällä ja huopatossut jalassa + 15°C riittää olohuoneeseen hyvin, samoin keittiöön, makuuhuoneessa voi pitää + 20°C.
Näi siis talvella kesäisin on liiankin lämmintä.

Vierailija

Olen lukenut,että Mannerheim oli ollut tarkka makuuhuoneensa lämpötilasta, suorastaan kylmässä oli tottununut nukkumaan + 14°C oli läpötilan ollut oltavan.

Vierailija

Olen aloittanut "nuukailun" tämän vuoden alusta.Aina meni prikulleen ennen kuukauden loppua silleen rahat,että muutama euro ja sitten miettimään,mitä syödä ym.?Aloin harkiten ostamaan vaan tarpeellista.Jätin lehdet,karkit,heräteostot ,kosmetiikan pois.Kas kummaa,nyt jää kuukauden lopussa jopa ylimääräistä.Näin pienestä se on kiinni.Eikä elämän laatuni ole juurikaan hunontunut,koska onnittelen aina kaupan jälkeen itseäni,että etpä ostanut mitään turhaa.Vuodessa säästöt ovat hurjia ,jos joka viikko jättää lehdet ym..ostamatta.Olen sen laskenut.Mutta se onkin jo toinen juttu.

Vierailija

Auto myyntiin kuulkapas arvon väki kuinka kauheesti tulee auton pito maksamaan, ei kukaan tiedä ennenkuin myy, siinä jos missä maksetaan turhasta aivan suotta, jää kaikki vähemmän turhat ajot pois, kyllä liikkeelle pääsee jos meno on niin pakottava.

Vierailija

Syön silliä ja perunoita sekä ruisleipää, usein myös aterioin köyhien soppakeittiöissä. Tähän olen mielestäni oikeutettu, kun tuloni alittavat köyhyysrajan, eikä muilla keinoin säästy rahaa asumiseen ja terveydenhoitoon.
Sähkökin on maksettava, ja välillä ostettava uusi jääkaappi. Vanha TV poksahti, enkä uutta hanki. Säästyy siis
TV-lupamaksukin, kunnes vuonna 2013 pitää maksaa jokin ihme mediamaksu, ehkä minunkin.
Nyt viikonvaihteessa ehkä pääsen maksuttomalle parturille, varattomille on sellainenkin järjestetty meidän paikkakunnallamme.
Kotiäitinä olo oli ihanaa, mutta ei paljon eläkettä kerryttänyt vanhuuden varalle.
Ilmaisia huveja ja tilaisuuksia on onneksi kaupungissamme paljon tarjolla, valinnan vaikeus on suorastaan.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

En mene nälkäisenä kauppaan! :)

Mitäpä sinne sitten menemään kylläisenäkään!

Kylläisenä tekee järkevämpiä ostoksia tietenkin, siis esim. seuraavan päivän ruuat...!

Vierailija

Minä säästän erityisesti valtion varoja, en ole kortistossa enkä eläkkeellä, enkä missään jonossa, en saa mitään tukiaisia kun en pyydäkkään, töitä ei tämän ikäiselle olekaan.

jos mies antaa eläkkeestään satasen kuussa minulle, se riittää,

Vierailija

Pitäisikö tässä nuukailussa leikata omat hiuksensa, kyllä se varmaan onnistuu jos pitkiä hiuksia vähän tasaa, mutta lyhyitä hiuksia jos aikoo johonkin muotoon leikata, voin sanoa että jälki tuskin kelpaa itsellekkään. Tietysti jos omistaa luonnonkiharat hiukset niin niissä ei epätasainen leikkuujälki näy kovin herkästi.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat