MITEN TOTUIT HAMMASPROTEESIIN?

Vierailija

Saan kohta hammasproteesit ylös sekä alas yhtaikaa.Onko kokemusta miten pian niihin tottuu?Onko ikenet kauan kipeät?

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

Lainaus:

Saan kohta hammasproteesit ylös sekä alas yhtaikaa.Onko kokemusta miten pian niihin tottuu?Onko ikenet kauan kipeät?

Proteesi on aina proteesi.
Varmaan ikenesi ovat melko kauan kipeät/aristelevat. ( 1-4 kk ?) Ole sinä kärsivällinen/pitkänsitkeä. Älä siis unohda hampaitasi hyllylle :-). Hammaslääkärisi olkoon sinua kuunteleva/yhä uusia aikoja antava, hyvän lopputuloksen aikaan saamiseksi.
Kun olet "asuillut" proteesiesi kanssa kipukynnyksen yli, ehkä huomannet alaproteesissa turhaa liikkuvuutta. Silloin tulee avuksi mini-implantit.
Itse odotan kutsua keskussairaalaan niiden asentamiseksi. SS

Vierailija

Sain aikanaan yläproteesin niin että viimeiset kuusi etuhammasta poistettiin ja heti suuhun proteesi. Olihan se kipeää tietysti, mutta kun sai ehjät hampaat, kesti sen hyvin. Hampaani olivat reikäiset koska vanhempani eivät vieneet minua lapsena hammaslääkäriin ja koulun puolesta sellaista ei järjestetty. Kävin ensimmäisen kerran hammaslääkärissä päästyäni vakituiseen työhön ja saatuani omaa rahaa. vm.-46

Vierailija

Mikähän on hammaslääkärin vastuu että proteeseista tulee hyvät.
Joudun taas soittamaan hammaslääkärille että tarkistaa yläproteesin kun eivät meinaa pysyä suussa.Ennen joulua oli lopullinen pohjaus ja kerran kävin sen jälkeen tarkastuksessa-jo kyllästyttää.
Onko kokemuksia?

Vierailija

210213 klo09.51
Vastaan itse tähän ettei niillä ole vastuuta kunhan rahastaavat vain,tämä tuli nyt koettua.
Liimaa vaan rutkasti että pysyvät suussa ja vielä oli lääkäri tosi töykeä.
Ent. asiakas

Vierailija

Minä laitoin 17vuotiaana koko proteesin,voitte arvata ettei kulettu kun töissä 2kk olin ilman hampaita ja mulla on onnistunut hyvin oiskohan 3 menossa.Olihan se hankalaa mutta niin se teknikko sano että ne alkaa pikkuhiljaa muotoutuun ikenet proteesiin ,Kyllä niitä veet silmissä otettiin pois ja takas paikalleen asetettiin .Omien hampaiden värin mukaan samoin välit katottiin.Nyt on niin että moni ei usko että ne on proteesit ei lonsku tai muuta. mulla tekijä meni isältä pojalle .,en voi sanoa kumpi parempi.Sitten olen nukkunut yöt aina proteesit suussa.Tuo rahastus maksaahan ne vai tekeekö joku ilmaiseksi.

Vierailija

Minulla on 37vuotta sitten tehdyt yläproteesit jotka on parikertaa pohjustettu eivätkä lonksu ei tarvitse liimoja käyttää pidän niitä yötäpäivää.Minulla on monia tuttavia joilla on uudet tekarit eivät ole hyviä lonksuu vaikka mitä tekis.Olemme verranneet tekareitamme ja huomasin että nykyisin tehdään ikenistä liian matalat eihän ne miten pysy paikallaan kun ei kunnon reunoja ole melkein läpyskät.Ei nykyiset teknikot osaa tehdä .

Vierailija

Kyllä nykyiset kokeneet teknikot osaavat tehdä proteesit sekä ylös että alas

Ise sain ekat rippilahjaksi 48v.sitten.

Juuri sain suuhuni ylös koko proteesin alas osa-.

Älä hairahdu halpoihin kuititta tekeviin,sutta tulee useimmiten.

Korjaamisiin menee hyvän teknikon hinnanero.

Punaa vaan huuliin ja menoksi!

"Hymyilevät hampaat"

Vierailija

Aloitin tämän juttelun.Nyt yläosa proteesista on pohjattu ja korjattu,nyt pysyvät ilman liimoja suussa.Alaosaan laitan välillä vähän liimaa ja pysyvät suussaVaihdoin teknikkoa ja homma sujui

Vierailija

Itselläni myös edessä ja olen selaillut paikkoja, mietin missä tehtäisiin hyvin. Yksityiselle haluan koska tuntuu että julkiselle puolelle kestää päästä ja kestää kauemmin koko prosessi (?). Ja onkohan muutenkin parempi yksityisellä - Henni

Vierailija

Jos sinulla on yläproteesi, joka aiheuttaa oksennusrefleksin, niin todennäköisesti kitalakiosa on liian pitkä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat