Kommentit (4)

Mökin muori
Seuraa 
Liittynyt8.5.2014

Mikä kesistä on ollut  se paras pitkä kuuma kesä en osaa sanoa, ehkä nuo kaikki lapsuuden kesät. Popeda, Pate ja Pitkä kuuma kesä  ovat parasta mitä kevyenmusiikin saralta löytyy. Ehdottamasti se Paras kesähitti.

1973 - kuuma kesä

Ohhoh, jopa latasi muori kuvan Patesta. Kuin joka naisen märkä unelma! Eihän tätä Pitkää ja kuumaa kesää osaa kukaan muu laulaa niin hyvin kuin Pate. Hot! Hot!

Minulle on jäänyt kesä 1973 mieleen. Muutin kesäkuussa Helsinkiin töihin, pois vanhempieni valvovien silmien alta. Villi ja vapaa. Muistaakseni ei paljoa satanut sinä kesänä. Juhannuksen vietin Mustikkamaalla ja siellä soitti Hurriganes. Voi että mikä rock & roll  meininki.  Viikonloput kuluivat Hietsussa ja myöhemmin kun tutustuin Hesaan Pihlajasaaressa. Muistoissani tämä kesä oli kuuma, monellakin tapaa, mutta pitkä se ei ollut, loppui liian aikaisin.

Tumali
Seuraa 
Liittynyt14.12.2015

Moni kesä tuolla 1980-1990 luvulta on jäänyt mieleen.Silloin kesät olivat kyllä vielä lyhyempiä kuin nyt,kasvihuoneilmiö on lisännyt kesän pituutta paljon.Ja nimenomaan Pobedan pitkä kuuma kesä on hiteistä paras.

kesä 1976

Seurustelin ensimmäistä kertaa rinnakkaisluokalla olevan pojan kanssa. Olin 17 v. Välimatkaa oli 7 km. Poika kurvasi yllättäen kauniina kesäpäivänä kotipihaani tandemilla (!). Isäni vähän ihmetteli, että mikäs miekkonen tähän ilmestyi mutta esittelyt tehtiin ja antoi luvan lähteä tandem-ajelulle.

Samana vuonna Freeman lauloi Ajetaan tandemilla.  Aina kun kuulen tämän laulun, muistan viatonta ensirakkautta. Tiemme veivät erilleen kesän 1976 jälkeen. Kuulin, että muutaman vuoden päästä hän oli päätynyt itsemurhaan. Olin surun murtama vaikka emme olleet enää pitäneet yhteyttä. Vieläkin tämä Freemanin kappale nostaa tunteet pintaan.

Olisin toivonut, että et-netti olisi nostanut tämän Freemain kappaleen kesähitiksi kun se oikeasti oli sellainen.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat