Onneksi olkoon, sinut on valittu...

Ei pitkätukka

Onnea olet voittanut... Tänään onnen päiväsi Ville, olet valittu testaajaksi...

Tällaisia sähköposteja tulee päivittäin. Yleensä poistan tällaiset avaamatta. Nyt haettiinPauligille kahvien testaajaa. Sen avasin. Ensin kysyttiin jo muutenkin tiedossa olleita asioita, nimi, osoite, puhelin, sp. Seuraavalla sivulla kysyttiin syntymäaikaa, siihen lopetin. Ymmärtäisin vielä sen, että kysyttäisiin ikää, mutta syntymäaika menee liian henk.kohtaiseksi.
Samat kysymykset ovat myös muillakin. Törkeimmät kysyvät vielä sos.tunnuksen loppuosaakin. Sitä ainakaan ei kenenkään pidä antaa.
Minun arvaukseni on, nämä tällaiset ilmoitukset ovat huijausta ja urkintaa.

Kommentit (6)

Juuli C
Seuraa 
Liittynyt6.7.2014

Ei pitkätukka kirjoitti:
Onnea olet voittanut... Tänään onnen päiväsi Ville, olet valittu testaajaksi...

Tällaisia sähköposteja tulee päivittäin. Yleensä poistan tällaiset avaamatta. Nyt haettiinPauligille kahvien testaajaa. Sen avasin. Ensin kysyttiin jo muutenkin tiedossa olleita asioita, nimi, osoite, puhelin, sp. Seuraavalla sivulla kysyttiin syntymäaikaa, siihen lopetin. Ymmärtäisin vielä sen, että kysyttäisiin ikää, mutta syntymäaika menee liian henk.kohtaiseksi.
Samat kysymykset ovat myös muillakin. Törkeimmät kysyvät vielä sos.tunnuksen loppuosaakin. Sitä ainakaan ei kenenkään pidä antaa.

Minun arvaukseni on, nämä tällaiset ilmoitukset ovat huijausta ja urkintaa.

Ei ole arvaus. Samalla annat yhteistyökumpaneillekin  joita on määrättömiin osoitteesi ja  pokspoks sähköposti klikuttelee täyteen.  Olen unsubscripeä tai muuta poistoa jos on  viestissä käyttänyt. Ei riitä että noin vaan klikkaat roskakoriin .Ne tulee uudestaan Lisäksi jos tilaat esim. euron tarjous/lahjaniket ta muuta älytöntä liityt nikeklubiin jonka kkmaksu on 49.50 €  Jopa sähköhammasharjassa liity oralklubiin.Sama maksu.

voi kauhia vallan

juuli

Vierailija

Postituslistalta poistopyyntö "loukkaa" joitain mainostajia, jotka alkavat vääntää kättä poistosi aitoudesta. Hyvä jarru on nettiselaimen estolistaan kirjaaminen. Ei tukkeudu sähköpostilaatikko. Kirjoita estolistan kriteeriksi vain @-merkin jälkeinen lähettäjän osoitteen osa.

Juuli C
Seuraa 
Liittynyt6.7.2014

Vierailija kirjoitti:
Postituslistalta poistopyyntö "loukkaa" joitain mainostajia, jotka alkavat vääntää kättä poistosi aitoudesta. Hyvä jarru on nettiselaimen estolistaan kirjaaminen. Ei tukkeudu sähköpostilaatikko. Kirjoita estolistan kriteeriksi vain @-merkin jälkeinen lähettäjän osoitteen osa.

Mainostaja vaihtaa lähettäjänimeään. Tulee milloin Matti Mainion  milloin Jussi Juonion nimellä samasta tuotteesta ....sinut on valittu tai  jotain viimeistä tilaisuutta.  Lisäksi roskapostiin tulee toisinaan tarpeellistakin viestiä joka ei pois joutaisi.. Mikäli poistatat roskapostin automaattisesti eli ne kaikki niin poistuu ne tarpeellisetkin. Minulla on joskus tullut  roskapostiin yksityisviestejäkin. Ei tukkeudu jos unsubscripeä joka yleensä on aika alhaalla , joskus ihan harmaalla, näkymätön melkein viestissä käyttää.

juuli

Vierailija

Roskaposti ja estolista ovat  pikkuisen eri asioita. Jos "tuomastech@evolutive.top" lähettelee ei toivottuja mainosviestejä, pistat lähettäjän estolistalle, jolloin häneltä ei tule selaimeesi roskapostiakaan. Jos pistät estolistalle  vain merkkijonon "@evolutive.top", esim. "Christine@evolutive.top" ei Christinekään saa läpi viestejään. En ole havainnut estolistaamieni lähettäjien joukosta niitä, joilta jotain haluaisin. Roskapostia tulee kyllä muilta postaajilta kiitettävästi.

Pohjois-Savo
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Tervehdys !    Olen samaa mieltä kanssasi,  Huijari postia tulee, En avaa. poistan , ja sen myös roskakorista.  Niin pitääkö sitä mollata ,herkkähipiäiseksi, kun ei edes tunne ihmistä.  Jokainen ollaan samalla lähtöviivalla.   Olkoon maakunta mikä tahansa, missä on kotimme.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat