Tupakoinnin lopettaminen

Seuraa 
Liittynyt19.8.2015

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Olen jäävi sanomaan mitään sillä itse en ole oppinut polttamaan ja olen siitä iloinen.
Meillä ei tupakoi kukaan.
Vävykin lopetti kuin veitsellä leikaten kun perheeseen odotettiin ensimmäistä lasta.
Täytyy todeta että minä en ymmärrä että joku voi polttaa jotain niin pahaa ja pahan hajuista.
Toivon että sinun lopetuksesi pitää.
Silloin kun kessua tekee oikein mieli napostele vaikka porkkanaa tai jotain hedelmää jos oikein koville ottaa lähde kunnon lenkille ulos.
Ristikoiden täyttely vie sekin ajatukset tehokkaasti toisaalle.
Pidän sinulle peukkuja.

Vierailija

Onnittelut minultakin hyvin onnistuneen lopettamisen johdosta! Itse en ole polttanut, mutta jälkikasvu kylläkin aika ajoin (sen olen haistanut). Onneksi ovat jättäneet tuon tavan.
Kuulostaako tämä kaukaa haetulta, kun otan esiin hypnoosin. Siitäkin ovat monet saaneet avun. Itse olen parantunut syömishäiriöstä Olliver Hawkin hypnoosin avulla, sain myös häneltä suggestiokasetin mukaani. Harmittaa, kun se katosi jonnekin vuosien saatossa.
Käsille tekemistä saa ristikoiden täyttämisen lisäksi vaikkapa kutimesta tai virkkuutyöstä. Ja lenkille kun lähtee, saa hyvänolon tunteen ilman nautintoaineitakin. - Tsemppiä edelleen!

Vierailija

Onnea vaan ja voin sanoa, että kyllä sinä pärjäät ilman tupakkaa. Itse olin polttanut yli kaksikymmentä vuotta ja yrittänyt monin erilaisin tavoin sitä lopettaa. Oli laastarit, purkat, ryhmät ym. Niiden turvinmeni muutama päivä ja taas aloin polttaa. Tammikuussa eräänä iltana otin askista viimeisen tupakan,katselin sitä ja juttelin sille. Kerroin miten hyvät ystävät olemme pitkään olleet, nauraneet ja itkeneet yhdessä, mutta koska tämä ystävyys on niin kovin aikaavievää ja kallista, haluaisin pitää pientä välimatkaa. Niinpä tein treffit tämän tupakan kanssa kahdenviikon päähän ja laitoin sen kaapin hyllyylle. Kahden vikon kuluttua otin sen käteeni ja kerroin. että olin pärjännyt aika mukavasti ilman tuota kaveruutta ja rahaakin oli jo säästynyt, joten tein treffit kuukauden päähän. Näin jatkoin ja juhannuksena unohdin koko tapaamisen. Minulle ei sopinut lopettaminen, koska aivan oikeasti tunsin, että hyvää pitkäaikaista kaverisuhdetta ei voi lopettaa. Tämä kaveritupakka on vieläkin kaapissani ja olen luvannut, että sitä en polta. Kohta olen ollut yhdeksän kuukautta polttamatta ja siitä tosi onnellinen kun voitin itseni omalla luovalla tavalla. Uskon että sinäkin siihen pystyt omalla tavallasi.
Terveisin hajuton muumi

Vierailija

Sauvarikko
Tupakointi on hyvä lopettaa keralla ,jos polttaa vaikka yhden tupakan sitä alkaa taas vedellä.

kyllä nikotiini riippuvuus on samaa tauti kuin huumekkin eli aivoissa on välittäjäkeskus joka vaatii lisää nikotiinia.
Kun ei polta häviää vieroitus oireet kolmessa viikossa, palautuu hajua aisti, maku aisti,yskä lähtee,päänsärky häviää sekä alkaa itsekkin tuoksua kukalta. kun rahaa säästyy paljon voi vaikka matkustella tai ostaa uusia vaatteita,syödä ei pidä enempää kuin ennekään muuten paino nousee.

Vierailija

vaikee tähän ottaa kantaa, kun ei itse polta,mut kyllä sen huomaa, jos tupakan savu haisee, ettei miltään kivalta tunnu.

Vierailija

Olen tupakoinut yli 25 vuotta ja ollut polttamatta nyt pian 3 vuotta. Kyllähän se polttaminen kerralla jäi, mutta olin useita kuukausia aikaisemmin jo tehnyt päätöksen, en lopettamisesta, mutta polttamattomuudesta. Päätin olla polttamatta Tapaninpäivän vierailujen jälkeen ja niin kauan kuin jaksan olla. Jos tarve polttaa tulisi täysin ylivoimaiseksi, polttaisin sitten.
Tupakan polttamisesta luopuminen on kuin jättäisi pitkäaikaisen ystävän ja sanoisi, ettei enää koskaan halua tavata häntä. Sellainen teko on todella vaikea, enkä siihen olisi pystynytkään.
Lisäksi tupakkapaikalla on parhaat jutut ja mielenkiintoisimmat pohtimiset. Siellä ystävystyy myös työtovereiden kanssa.
Päätin siis olla luopumatta näistä tapaamisista ja ystävien tarinoista. Menin mukaan tupakkapaikalle ja olin kuin olisin juuri itse sammuttanut savukkeen, kun toiset sytyttivät. Sitten vain jäin juttelemaan ja odottelemaan, että toisetkin tumppaavat. Näin en luopunut polttamisen lisäksi muista ystävistä kuin savukkeista ja niistäkin niin pitkäksi aikaa kuin kestän olla ilman.
Yhtään savuketta en tuon Tapaninpäivän jälkeen ole polttanut, vaikka läheisistä työtovereistani useimmat polttavat. Samoin mieheni, tyttäreni ja hänen miehensä. Kotona emme ole koskaan polttaneet sisällä. Kun tupakinhalu iski suurena, vedin tupakkatakin ylleni, menin terassille tepastelemaan ja viiden minuutin kuluttua tulin levollisena takaisin. Aivan kuin olisin polttanut.
Noista tupakointiin liittyvistä rituaaleista on hankala luopua, mutta niitä voi hyvin tehdä myös ilman savukkeita.
Tämmöistä kävelyä kesti silloin tällöin muutaman kuukauden ajan.

Lihoin tietysti. Nyt olen päässyt takaisin entiseen painooni, mutta tiukalle se otti. Kovempaa kuin polttamattomuus.

Vierailija

Tiedän omakohtasesta kokemuksestani, että lopettaminen on todella vaikeaa. itselläni tulee ensikuun allkupuolella 10 kk lopettamisesta ja vieläkin tekee välillä mieli vetää sauhut. Kaipaus tupakkaan tulee minulle ainakin silloin jos joku asia ottaa oikein päähän tai töissä on mietittävä hankalaa asiaa. Pääsin alussa suht hyvin vauhtiin kun ostin Nicotinellin laastareita 24h ja tein jotain käsilläni kun alkoi tekemään mieli tupakkaa. Kokeilin myös Nicoretten kielen alle laitetttavaa tablettia. Ne eivät sopineet minulle. Tuli tunne että kielen alus palaa. Toivotn sinulle paljon tsemppiä.

Vierailija

Painon nousu on normaalia, koska aineen vaihdunta muuttuu ja ruoka maisttuu toisenlaiselle. Itse kärsin myös paino-ongelmista.

aluisa
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Hei kaikki,
On se hyvä kun ei ole koskaan käynyt mielessä aloittaa tupakointi, niin ei ole edes noita lopettamisongelmia.
Terveisin Aluisa

Vierailija
aluisa

Hei kaikki,
On se hyvä kun ei ole koskaan käynyt mielessä aloittaa tupakointi, niin ei ole edes noita lopettamisongelmia.
Terveisin Aluisa

On varmaan hyvä, ettet ole tupoikointia aloittanutkaan.. Tsempiä kaikille lopettajille, helppoa se ei ole, mutta oireet kyllä helpottavat. Vaatii itsekuria ja myös toisten kannustusta tupakasta eroon pääsy.

Vierailija

Auttaisiko tupakoinnin kertakaikkiseen lopettamiseen se tosiasia, että tupakointi rypistää ihoa ennenaikaisesti; heikentää hajuaistia; hengitys haisee kauas ympäristöön; vaatteet haisevat; hiukset haisevat - usean metrin päähän itse ei sitä huomaa. Vaihdevuodet alkavat aikaisemmin (olen sen todennut monen ystävän kohdalla); ihmisen sosiaalinen asema ja koulutustaso määritellään aika usein sen mukaan tupakoiko hän vai ei; epäsiistin näköistä; työaikalintsarit löytyvät usein tupakoijien keskuudesta - mennään ulos savuttelemaan kun muut tekevät työt. Julmaa ja raakaa, häikäilemätöntä tekstiä minulta, mutta voi niin totta! Sairauksista en nyt puhu mitään - jokainen tietää ne.

katrinka
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Minulla ei ole henkilökohtaista kokemusta tupakoinnista eikä sen lopettamisen vaikeudesta. Tuli vaan mieleeni yli 50 vuotta vanha asia. Isäni oli ollut kova tupakoimaan, piippua poltti ja tosi paljon. Teki sitten velimiehensä kanssa yhdessä päätöksen tupakoinnin lopettamisesta. Setäni alkoi parin viikon kuluttua polttamaan taas, mutta isäni piti päätöksensä loppuun asti. Sen muistan, että pastilleja ja purukumia kului. Niin, että olisiko purukumista apua?

Vierailija

Kun tupakoi altistuu oikeasti monille sairauksille ja elämänlanka heikkenee sekä lyhenee. Mutta sehän on jokaisen henkilökohtainen asia ja täysin vapaaehtoista. Jos ja kun päättää lopettaa pitää myös läheisten olla tukena ja kannustaa. Tilalle jotakin muuta aluksi, vaikka sitä purukumia.Yrttien lehtien pureskelu esim. sitruunamelissa. Aloittaa jotakin uutta harrastusta, vaikka liikuntaakin siitähän on aina hyötyä. Esim tauoilla tee vaikka sudokuja tai pidä taukojumppaa. Sisua ja hurttia huumoria kyllä se onnistuu ja rahaa säästyy. Säästöillä voit hemmotella itseäsi monella tapaa. Palkitse itseäsi, koska elämän laatusi paranee. Tunnen monia jotka ovat lääkärin määräyksestä lopettaneet ja saaneet paljon hyviä vuosia lisää. Elämä on sen arvoista, lujaa tahtoa kaikille asian kanssa pähkäileville. Vielä te hymyilette valkein hampain leveästi kun pääsette voitolle.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat