Yhteiskuntaluokka

Vierailija

Kuinka paljon vaatteesi kertovat siitä mihin yhteiskuntaluokkaan kuulut? T.Ope siannahassa

Sivut

Kommentit (41)

Vierailija

Olen nyt ollut eläkkeellä toista vuotta. Ystävät ja sisko väittää ettei vaatteilla ole enää väliä mutta minusta on.
Takeista ja kengistä en tingi, enkä laadukkaasta neuletakista. Takkeja pitää olla joka lähtöön, pitkä untuvatakki on kyllä vähän turha nyt kun ei tarvi aamusella siihen kääriytyä kylmässä bussissa kuten työmatkalla piti.
Farkut pitää olla kalliit, että istuvat ja kestävät hyvin ja niin ne ovat tehneetkin.
Käsilaukku myös laadukas, tykkään Longchampista, kestävät vuosia ja ovat kevyitä kantaa ja malli ei mene miksikään vuosien kuluessa.
Mihin luokkaan sitten kuulun ? En tiedä........

Vierailija

Rumat ne vaatteilla koreilee...vanha sanonta.Mutta kun tarkemmin miettii,niin voipihan ollakkin näin?
Sitä haluaa jotain egoa pöngittää vaatteilla.Tai peittää jotain yhteiskuntaluokkaa.Vaikka olisi suht varaton,niin kuka tietää jos on merkki vaatteet.Sitten tosi varakkaat taas ei vaatteihin panosta,kun on kaikki muu koreus tärkeämpää.Joo,on jännä ajatella moista.
Itse kuulun "köyhäillistöön" tässä ajassa laskien.Käsilaukut on oltava hyviä,takit ,kengät,asusteet yhteen sattuvia jne..jos sitä on köyhä,eihän sitä tarvitse näyttää.Monet totta totisesti luulevat minun olevan äveriäämpikin kun olen.Nautin siitä.

Vierailija
kirsikankukka55

Minulla on ihana punainen tuulipuku. Tekisi mieli nukkuakin se päällä, kun se on niin ihana. Tosin kirppikseltä ostettu vuosia sitten. Mihin yhteiskuntaluokkaan kuulun??

Hygieniatasohan sen kertoo. Pultsarit nukkuu keräyslaatikoissa tuulipuku yllään. Sekaan vaan.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

kirsikankukka55

Minulla on ihana punainen tuulipuku. Tekisi mieli nukkuakin se päällä, kun se on niin ihana. Tosin kirppikseltä ostettu vuosia sitten. Mihin yhteiskuntaluokkaan kuulun??

Hygieniatasohan sen kertoo. Pultsarit nukkuu keräyslaatikoissa tuulipuku yllään. Sekaan vaan.

Joo o mullahan on vaan silkkiä, nahkaa, villaa.
Silkkinen peffa, nahkaset käsineet miniältä, villaa on kummasaki päässä. Mulla on ihan kaikkee, niin minäpä kuulun kaiikkiin yhteiskuntaluokkiin.

Vierailija

En ole varakas. Ostan harvoin vaatteita mutta silloin laadukkaita ja minulle sopivia. Olen myös melko kivan näköinen ja minua pukevat vaatteet vain parantavat ulkonäköäni. Meikkaan myös kohtuullisesti. Nautin naisena olosta ja kivalta tuntuu sekin kun miehet huomaavat minut. Kuningatar

kirsikankukka55
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

kirsikankukka55

Mulla on kyllä kotikin, ettei tartte siellä ahtaassa keräyslaatikossa nukkua. Peseydyn myös päivittäin. Ihan alasti, en se tuulipuku päällä, vaikka se ihana onkin ;)

Vierailija

Lainaus:

Kuinka paljon vaatteesi kertovat siitä mihin yhteiskuntaluokkaan kuulut? T.Ope siannahassa

Selittäisitkö, mitä eri yhteiskuntaluokkia mielestäsi Suomessa on, että olisi karsinat, joihin osoittautua kuuluvansa.

Vierailija

Farkut pitää olla kalliit, että istuvat ja kestävät hyvin ja niin ne ovat tehneetkin.

Pitäähän ne olla tukevat, että saa selluliitit piiloon, nuoruus ei tule vaatteilla takaisin.

valone
Seuraa 
Liittynyt24.8.2015

Lainaus:

Lainaus:

Selittäisitkö, mitä eri yhteiskuntaluokkia mielestäsi Suomessa on, että olisi karsinat, joihin osoittautua kuuluvansa.

Varallisuus kait sen määrittelee, ihan niinkuin muuallakin maailmassa.
Onhan se tosiasia, että lama, nousu ja taas lama sai aikaan kaikenlaisia "taso"eroja joita ennen ei ollut. Meidä sukupolvemme aikana.
Oli vaan työläiset vasemmistolaiset, demarit, kokoomu ja nyk. keskusta.
Varakkaat ja viisaat - tyhmät ja köyhät rajat muuttuivat, sekoittuvat.

Nyt kun aletaan asiaa miettimään, niin ensimmäisenä tulee mieleen, että mihin luokkaan kuuluu ihmiset jotka elävät tukien varassa tai pienituloiset eläkeläiset,toiset joilla on "normaali"palkkatyö, tai ns. hyväpalkkaiset, sitten johtajat, "suuret" johtajat, bonusten kerääjät, sijoittajat, onhan näitä luokitella suomessakin vaikka kuinka paljon. Niin ja lottovoittajat, nää hiljaset.Siitä vaan valitsemaan karsinaa.

Vierailija

Lainaus:

Pitäähän ne olla tukevat, että saa selluliitit piiloon, nuoruus ei tule vaatteilla takaisin.

Sillon kun mä olin nuori, noustiin yhteiskunnan huipulle paskasissa farkuissa ja villapaidassa. Katsokaa vanhoja kuvia Nallesta. Erik Allard opetti, ettei Suomessa ollut enää 1960-luvulla luokkajakoa. Elettiin sosiaalisesti kerrostuneina. Mutta rispaantuneiilla farkuilla noustiin läpi kerrosten. Ylimmällä tasolla varakkaimmat siirtyivät villapaidasta nahkapaikattuun samettitakkiin. Liituraidasta tuli nousukasöykkäreiden naurettava työpuku.

Mikäs on nyt 60+ asu? Mulla ainakin paskaset farkut ja villapaita. Maihari on menetetty, mutta nostalginen keltainen Helly Hansenin sadetakki uhmaa yhä aikaa kesärotsina. - stuntman

Vierailija

Lainaus:

Rumat ne vaatteilla koreilee...vanha sanonta.Mutta kun tarkemmin miettii,niin voipihan ollakkin näin?
Sitä haluaa jotain egoa pöngittää vaatteilla.Tai peittää jotain yhteiskuntaluokkaa.Vaikka olisi suht varaton,niin kuka tietää jos on merkki vaatteet.Sitten tosi varakkaat taas ei vaatteihin panosta,kun on kaikki muu koreus tärkeämpää.Joo,on jännä ajatella moista.
Itse kuulun "köyhäillistöön" tässä ajassa laskien.Käsilaukut on oltava hyviä,takit ,kengät,asusteet yhteen sattuvia jne..jos sitä on köyhä,eihän sitä tarvitse näyttää.Monet totta totisesti luulevat minun olevan äveriäämpikin kun olen.Nautin siitä.

Tyylikäs voi olla vähälläkin rahalla. En haluaisi näyttää tyylittömältä hompsulta. Se ei ole hienostelua, jos panostaa itseensä ja pukeutuu tyylikkäästi. Köyhyyden ei ole pakko näkyä ulospäin, jos on vähänkään älliä päässä.

Vierailija

Anonyymille 07.05.2012 23:34
- tuo kommenttisi, jonka heitit stuntman´n kirjoituksen perään on
minun mielestäni aivan ala-arvoinen :( en minäkään ole mikään
stuntman-fani ja olen ilmeisesti monestakin asiasta eri mieltä,
mutta tämä hänen kirjoituksensa 07.05.2012 21:48 oli kyllä aivan
asiallinen kuvaus 60-luvusta eli siis minunkin nuoruudestani :-)

ps. ja stuntmanilla on kyllä taitoa esittää mielipiteensä terävästi
ja täsmällisesti, vaikka monesti hetken aikaa minäkin näen "punaista" :-)

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat