Sivut

Kommentit (41)

kirsikankukka55

No mutta.....ollaanpa täällä niin pahantuulisia. Mikä nyt ahistaa??

Tällä sivustolla on paljon ihmisiä, joilla on paha olla. Teksteistä päätellen. Eikä ole edes kovin sivistynyttä itseään kehuskella. Mutta kukin tavallaan. Jos on itsellä huonot fiilikset, en kyllä tänne sivustolle eksy, hyvillä fiiliksillä voi lukea ja huvittuakin.

Aina ihmisen tulee näyttää, rehellinen ja oikean hyvän olonsa - sen mukaan elää ja näyttää, ei se ole leuhkimista, eikä se ole keltään pois.
Onpa se tarkka mitä siellä otetaan vastaan. Lukisit vaan ja mielesikin nousee. Juuri silloin, kun tuntuu pahalta. Masennus on eri asia. Onhan tuolla rönsysivut, sinne vaan purnaamaan.
Jos ihminen ei osaa "vanhana" edes, iloita elämän keveydestä, turvasta, olla mistään tyytyväinen - pahasti on asiat. Se on katkeruutta, se elämän osaamattomuus, eikä se ole kenellekään hyväksi.

Pitäisikö mielestäsi elää sen mukaan, mitä ajattelen jonkun toisen tuntemattoman ihmisen silmissä olevasi. Siis teeskennellen, mielistellen, valehdellen. Kehittää rooleja? Siitäkö tulisi hyvä omantunto?

Olessani diakonina seurakunnassani - tapasin vain elämämyönteisiä vanhoja ja iloisia ihmisiä - aidosti elämässä kiinni olevia...mutta taivaaseen jo tähyäviä. Esikuvaa tarpeeksi, jokaiselle elämään opiksi, oli hyvä koulu.v.

Lainaus:
Anonyymi 08.05.2012 09:44 koko teksti:
Tällä sivustolla on paljon ihmisiä, joilla on paha olla. Teksteistä päätellen. Eikä ole edes kovin sivistynyttä itseään kehuskella. Mutta kukin tavallaan. Jos on itsellä huonot fiilikset, en kyllä tänne sivustolle eksy, hyvillä fiiliksillä voi lukea ja huvittuakin.

Anonyymi 08.05.2012 10:38 osalainauksia:

....

Pitäisikö mielestäsi elää sen mukaan, mitä ajattelen jonkun toisen tuntemattoman ihmisen silmissä olevasi. Siis teeskennellen, mielistellen, valehdellen. Kehittää rooleja? Siitäkö tulisi hyvä omantunto?......v.>[/quote]
Kyllä taas hämmästelen, miten eri tavalla kaikki voimme ymmärtää luetun tekstin.
Minä en nähnyt 9:44 kirjoituksessa mitään sellaisia ajatuksia, joita kirjottaja 10:38
tuossa edellä selvittelee. Kyllä meitä on moneksi - ilmankos näillä palstoilla on
todella vaikeaa ilmaista ajatuksiaan niin, ettei tulisi väärinymmärryksiä....

Mukavaa päivää kuitenkin kaikkiin mahdollisiin yhteiskuntaluokkiin :-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
valone

Farkut pitää olla kalliit, että istuvat ja kestävät hyvin ja niin ne ovat tehneetkin.

Pitäähän ne olla tukevat, että saa selluliitit piiloon, nuoruus ei tule vaatteilla takaisin.

Sillon kun mä olin nuori, noustiin yhteiskunnan huipulle paskasissa farkuissa ja villapaidassa. Katsokaa vanhoja kuvia Nallesta. Erik Allard opetti, ettei Suomessa ollut enää 1960-luvulla luokkajakoa. Elettiin sosiaalisesti kerrostuneina. Mutta rispaantuneiilla farkuilla noustiin läpi kerrosten. Ylimmällä tasolla varakkaimmat siirtyivät villapaidasta nahkapaikattuun samettitakkiin. Liituraidasta tuli nousukasöykkäreiden naurettava työpuku.

Mikäs on nyt 60+ asu? Mulla ainakin paskaset farkut ja villapaita. Maihari on menetetty, mutta nostalginen keltainen Helly Hansenin sadetakki uhmaa yhä aikaa kesärotsina. - stuntman

Eiköhän se paskan haju leiju jo ympärilläsi niin, että haittaa jo muitakin. Ei luulis olevan kehumisen aihetta, jos vaatteet on paskaset. Olet sinäkin varsinainen paskahousu, todellinen junttien juntti.

Onhan oltava jotakin kehumista jokaisella! Jotkut uskoo, että "vaatimattomuus" kaunistaa ja sillä peittää miljoonansa, että ei vaa kukaa huamaa kuin hyvi menee. Et on osekesalkku kutistunu ja verovelat, ja muutki maksut maksamatta.
Kun farkuissa on kuljettu viiskyt vuatta sitte, ni miks niistä tänään täytys päästää. Samat paskaset vaa jalkaa ja menoks. Onhan se historiarvo noussu.

Niinkö murrosikäne toisinajattelija!
Toiset ne nenäänsä saa pidellä, ei vanha juntti, mikä viihtyy omissaan parhaiten. Ikä- ei aina ole kaunis asia, vaikka pitäisi!

Lainaus:

Lainaus:

....

Pitäisikö mielestäsi elää sen mukaan, mitä ajattelen jonkun toisen tuntemattoman ihmisen silmissä olevasi. Siis teeskennellen, mielistellen, valehdellen. Kehittää rooleja? Siitäkö tulisi hyvä omantunto?......v.>

Kyllä taas hämmästelen, miten eri tavalla kaikki voimme ymmärtää luetun tekstin.
Minä en nähnyt 9:44 kirjoituksessa mitään sellaisia ajatuksia, joita kirjottaja 10:38
tuossa edellä selvittelee. Kyllä meitä on moneksi - ilmankos näillä palstoilla on

Mukavaa päivää kuitenkin kaikkiin mahdollisiin yhteiskuntaluokkiin :-)[/quote]
Ei se ole aina siitä kiinni ettemme ymmärtäisi.
Vaan vapaus sanakäytössä kuvata jotenkin toisin, lukijalle itsestään selvää, kummallista mielipidettä ja pinnallista kysymystä.
Pakosta tulee huumori meleen asian vierestä, varmasti muillekin kuin minulle.
Kohdallani johtuu siitä, että olen nuo asiat jo käynyt yli monesti, eikä niin kovasti kiinnosta. Mutta on mukava ajan kuluksi kirjootella. Onko muita rehellisiä?v.

Lainaus:

Lainaus:

....

Pitäisikö mielestäsi elää sen mukaan, mitä ajattelen jonkun toisen tuntemattoman ihmisen silmissä olevasi. Siis teeskennellen, mielistellen, valehdellen. Kehittää rooleja? Siitäkö tulisi hyvä omantunto?......v.>

Mukavaa päivää kuitenkin kaikkiin mahdollisiin yhteiskuntaluokkiin :-)[/quote]
Ei se ole aina siitä kiinni ettemme ymmärtäisi.
Vaan vapaus sanakäytössä kuvata jotenkin toisin, lukijalle itsestään selvää, kummallista mielipidettä ja pinnallista kysymystä.
Pakosta tulee huumori meleen asian vierestä, varmasti muillekin kuin minulle.
Kohdallani johtuu siitä, että olen nuo asiat jo käynyt yli monesti, eikä niin kovasti kiinnosta. Mutta on mukava ajan kuluksi kirjootella. Onko muita rehellisiä?v.

Anonyymi 08.05.2012 11:34
Lainasit yhteen pötköön ilmeisesti kuutta eri kirjoittajaa.
Kuka sanoi mitäkin? Näin saadaan hyvää sekametelisoppaa...
ja "rakentavaa" keskustelua aikaiseksi,

klo. 11:44
Kun luet tarkemmin, huomaat, että on siellä mielipiteitä annettu suoraan kysymykseenkin. Saivartelet ja haluat tuoda elämänohjeeni esille :) - Kiitos sinulle tuesta! .v.?

Anonyymi 08.05.2012 11:34
Lainasit yhteen pötköön ilmeisesti kuutta eri kirjoittajaa.
Kuka sanoi mitäkin? Näin saadaan hyvää sekametelisoppaa...
ja "rakentavaa" keskustelua aikaiseksi,

anonyymi kysyy ja vastaa

Lainaus:
Anonyymi 08.05.2012 11:58
Kun luet tarkemmin, huomaat, että on siellä mielipiteitä annettu suoraan kysymykseenkin. Saivartelet ja haluat tuoda elämänohjeeni esille :) - Kiitos sinulle tuesta! .v.?

Itseäsikö v. kiittelet? klo 11:44 kirjoitus on omasi, ja siinä kyselet "onko
muita rehellisiä?v."

Lainaus:

Lainaus:
Anonyymi 08.05.2012 11:58

Itseäsikö v. kiittelet? klo 11:44 kirjoitus on omasi, ja siinä kyselet "onko
muita rehellisiä?v."

Sisälukutaidossasi on parantamisen varaa.
Että riitako haastat? On vaan kysymys siitä, että valosen sanomat haluat tonkia ja osoittaa jotenkin kelvottomaksi. Siinähän piehtaroit. Totuuden kyllä tiedät. Katsot alkumetriltä, sitä tarkoitin!

Vaikka nainen olenkin, en silti niin itseriitoinen ole, että täällä itseäni kiittelisin. Kehoitin vaan rehellisesti kertomaan sen mitä ajattelee. Olisi täytynyt kirjoittaa sata sanaa enemmän. Itsesi arvostuksessasi on parantamisen varaa.
Jos sinua naisten mielipiteet risoo, tulet tänne tonkimaan ja sormella osoittamaan.Olisi mukava, että pysyisi jonkunlainen rauha, ja kunnioitus. kiukkune- valone

Kylläpä täällä on kiukkuista porukkaa taas.

Eiköhän suurin osa Suomen kansasta, minä mukaan lukien, lasketa kuuluvan ns. keskiluokkaan, koska eihän täällä kovin paljon kai ns. yläluokkaan kuuluvia ole, mitä näillä luokilla sitten tarkoitetaankin.

Tärkeämpää olisi saada naisten ja miesten tasa-arvo palkkauksessa aikaan kuin miettiä, miten luokat menevät. Silloin naisillakin olisi enemmän eläkettä, eikä täälläkään kenenkään tarvitsisi olla pahalla päällä.

Tässä herkkä tuntokasvini, joka panee lehdet suppuun kosketuksesta. Eihän me olla yhtä herkkiä kinastelemaan?

Vanha elli

Kylläpä täällä on kiukkuista porukkaa taas, ihan naurattaa. :)

Eiköhän suurin osa Suomen kansasta, minä mukaan lukien, lasketa kuuluvan ns. keskiluokkaan, koska eihän täällä kovin paljon kai ns. yläluokkaan kuuluvia ole, mitä näillä luokilla sitten tarkoitetaankin.

Tärkeämpää olisi saada naisten ja miesten tasa-arvo palkkauksessa aikaan kuin miettiä, miten luokat menevät. Silloin naisillakin olisi enemmän eläkettä, eikä täälläkään kenenkään tarvitsisi olla pahalla päällä.

Kyllä kai tässä oli kysymys ihmisen kunnioittamisesta, lähinnä.v.

Lainaus:

Jatketaanko? Kun puhutaan yhteikuntaluokista, sanoo joku viisas jotakin niiden tasoittumisesta. Olen toista mieltä. Tulen kiukkuiseksi kun aletaan luokitella ihmisiä. Totta on, että erot vain tänäpäivänä kasvaa kaikenaikaa.
Ihmisten elintaso on hyvinkin laajaskaalainen.
Ne joita luokitellaan, arvioidaan etujaan, velvoitteitaan, tottahan se on maan köyhälistö, joka saa eniten arvostelua ja toimilleen. Johtuneeko työttömyydestä ja verorahojen hupenemisesta.

Onhan ne vaatteet näkyvä osa ihmisen minuutta. Ymmärtääkseni se on monille naisille kuin miehillekin tärkeä asia. Jotta päältä jo näkyy mitä edustaa.
Että myös niissä on hyvä olla. Onhan se mielestäni, varakkuuden näyttämistä. Tottakai ihan ok. täytyyhän ihmisen iloita siitä mitä on saavuttanut.

Tänäpäivänä on stailaajien ammattikunta, jotka työkseen neuvovat (maksusta)ostamaan tyyliin ja varallisuuteen sopivat ja korostavat vaatteet.
Tänään kiertelin kaupoissa ja tein huomion taas kerra, että tavaraa on enemmän kuin koskaan elämäni aikana. Ihan kaikkia värejä, laatuja, malleja loputtomasti.Todella vaikea valita yhtään mitään.

Kun menee kauppaan tämmönen tavallinen tallaaja, ei voi olla huomaamatta, että kunnollisista tavallisista kävelykengistä täytyy maksaa lähes satanen. Monen kukkarolle kova hinta. Ajatteli valone.

Taidan olla onnekas. Lapsuuden kodissani ei keskusteltu politiikasta, eikä yhteiskuntaluokista.
Tänään tiedän kyllä puolueeni, mutta en yhteiskuntaluokkaani. Hyvä puute, hyvä mieli.

Huommenta jokaiselle
olipa mielenkiintoista luettavaa...kaikkien juttuja vaan en oikein ymmärtänyt ... taidan olla tosikko pohjalainen..

Tyäelämässä ollessani pohdin tuota pukeutumista, en niinkään sitä pukeudunko yhteiskuntaluokkani mukaisesti, kuin sitä kuinka tulisi pukeutua... olin työssä jossa tapasin paljon ihmisiä...ja halusin pukeutua
1. mukaviin rentoihin, ei kovin kalliisiin asuihin...
2. en halunnut että kukaan kadehtisi
3. enkä halunnut että kukaan ajattelisi onpas hompsusti pukeutunut...

No aina on ihmisiä jotka arvioivat toisten pukeutumista ja sen perusteella määrittävät hänen "yhteiskuntaluokan" tai varallisuuden .... mun mielestä se ei niin ole... kyllä korkesati koulutettu/paljon maallista omistava saattaa pukeutua hyvin vaatimattomasti ja ajaa vanhalla pienellä autolla... pukeutuminen ei vaan ole hänelle niin tärkeää... ja sitten taas olen huomannut että on ihmisiä jotka ostavat kalliita vaatteita/tavroita vaikka ei olisi varaa...miksi???

Ei mielestäni ole niin että rumat vaatteilla koreilee... sillä kyllä jokainen on tavallaan kaunis... mutta se että haluaa näyttää ulospäin tyylikkäältä ja ehkä osoittaa että on varaa ostella riippuu mielestäni monista asioista

Minulla on ystävä joka ei koskaan lähde ulos ilman että meikkaa huolellisesti ja pukeutuu hyvin... siis tyylikkäästi... hän voi olla vasta silloin rento ja tyytyväinen... vaatteisiin ja kaneuden hoitoon menee paljon rahaa... hänellä on kuitenkin varaa laittaa rahaa siihen... ihan ok.

toinen ystäväni, jolla myös on korkeakoulututkinto ei koskaa meikkaa, kulkee farkuissa ja on tosi hauska ja rento ... juhlissa tietenkin on pukeutunut asiallisesti... ja ihan hyvä hänelle..

tiedän ihmisiä joiden "täytyy" pukeutua "tyylikkäästi" jopa kalliisti koska heidän puolisonsa arvostaa sellaista pukeutumista .. ja ihan ok ...
itse koen olevani keskiluokkaa... ja mielestäni olen löytänyt oman tavan pukeutua... on kiva lähteä esim. kauppaan katsoa peiliin ja sanoa itselle... olenpas ihan nätti näin ja näissä vaatteissa... siis riitän itselleni se vapauttaa olemaan oma itsensä muiden kanssa ja myös kun tuo kultainen mies aina sanoo ... joo ihan hyvä... rakastan sinua.... kaikki hyvin.
terveisiä kirsikankukalle... mnullakin on punaisia ulkoilupukuja... useita ja pidän niistä
nyt pullaa leipomaan ihanan lapsenlapsen kanssa 4v
mummi

En tiedä mihin yhteiskuntaluokkaan kuulun.....mutta en halua silti näyttää nukkavierulta vaikka en saakaan suurta eläkettä. Eikös sitä sanota että köyhän ei kannata ostaa halpaa.... ostan harvemmin vaatteita mutta aina laadukkaita, jota ovat vielä vuosien jälkeenkin hvväkuntoisia ja ajattomia. Itsestään voi myös pitää huolta liikkumalla ja syömällä terveellisesti pienelläkin rahalla ja harrastuksia löytyy myös aika edullisesti.

Sivut

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat